Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå venter jeg nr1 så har inntrykk av at jeg er litt sen i forhold til flere som har hatt før.. men svarer likevel. 

Jeg var veldig oppblåst i starten og hadde mye vann i kroppen også så var tydelig "større" allerede i uke 9-10, men såg bare tjukkere ut - hadde ikke den fine gravidmagen jeg lengtet etter (var spesielt synlig større på kveldene)  :lol:  Så "forsvant" det litt rundt uke 14. På ultralyd i uke 18 hadde jeg fortsatt ikke fått mage, men når jeg låg på bordet ble jeg obs på at jeg faktisk hadde fått en liten "bump" som stakk opp (de første ukene når jeg bare såg mer chubby ut, syntes det ikke noe særlig når jeg låg på ryggen, bare når jeg stod oppreist eller satt).  :ler:

Nå er jeg 21 uker på vei og de siste to ukene har det blitt ganske tydelig - den kom fort når den først dukket opp  :wub:

Kjente antydning til liv for flere uker siden men var ikke sikker på at det var det.. Har foranliggende morkake, så da tar det ofte noen uker ekstra før man kjenner noe. Men i slutten av uke 19 kjente jeg det tydelig, og mannen også. Siste uken har jeg kjent liv ca annenhver dag, på kvelden, når jeg har lagt meg til og fokusert litt på å kjenne etter. I går var det et par skikkelige spark også :-) 

Er utrolig deilig å kjenne liv, så forstår godt at du venter på det  :ler:

Ang mage, kan jeg forresten legge til at jeg selv ikke er overvektig, men er ikke syltynn med stram mage i utgangspunktet heller. Har litt ekstra på kroppen (kanskje gravidbumpen hadde vært mer synlig fortere hvis jeg hadde vært veldig tynn fra før? Vet faktisk ikke) :-) 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233851-gravid-mage/#findComment-147414089
Del på andre sider

Jeg er førstegangs gravid er 16+5 i dag. Kjente liv i førsten av uke 16 da jeg stod og skulle skifte dynetrekk og plutselig fikk jeg ett spark 'eller ,dytt' på siden av magen. Har en veldig livelig tass inni der så det er morsomt.

Det med magen er fra person til person.:) lykke til :D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233851-gravid-mage/#findComment-147418627
Del på andre sider

Jeg er førstegangs og hatt mage siden uke 13 ca. Nå er jeg i uke 21, og magen har selvfølgelig vokst siden da. 

Var helt sikker på hva jeg kjente i slutten av uke 18, da var det tydelige spark. Kunne til og med kjenne det på utsiden av magen. Tror jeg kjente det noen uker før det, men turte ikke helt å tro på det. Nå kjenner jeg masse bevegelser flere ganger daglig. Kan til og med se det utenpå magen. 

Anonymous poster hash: 0b22e...e71
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233851-gravid-mage/#findComment-147418985
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...