Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #1 Skrevet 31. august 2015 Jeg var hos lege og tok blodprøve. Alle prøvene så fine ut, bortsett fra blodplatene. De var for lav. Så jeg måtte ta en ny blodprøve. Da hadde blodplateverdien sunket enda mer. Er det noen som har vært borti dette? Klarte ikke Google med til så mye. Er gravid i uke 11, men på nett stod det at om gravide får blodplatemangel, er det i slutten av svangerskapet.. Hjelp Anonymous poster hash: 2f188...f6d
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #2 Skrevet 31. august 2015 Jeg hadde veldig lav blodplateverdi for noen år siden, og var tilfeldigvis gravid. Spesialist på Haukeland sa ingenting om at man kom til å miste barnet, men husker at han nevnte noe om at man måtte gå på steorider? Nå tok jeg abort den gangen pga livssituasjon, og har fortrengt en hel del, så husker ikke nøyaktig hva det gikk i. Eneste jeg vil si er at det ikke er en dødsdom for det ufødte barn at mor har lave blodplateverdier. Anonymous poster hash: 81c9d...f59
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #3 Skrevet 31. august 2015 http://tidsskriftet.no/article/863813/ Anonymous poster hash: a0f8d...a41
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #4 Skrevet 31. august 2015 Jeg har en autoimmun sykdom som gir lave blodplater og har gjennom støttegrupper på nettet blitt kjent med/lest om flere med samme sykdom som har gått gjennom et svangerskap med svært lave tall. Hematologen min fortalte om en av sine pasienter som hadde blodplater på høyest 17 gjennom hele svangerskapet (til sammenligning er normale verdier 150-400). Det gikk fint Anonymous poster hash: 5b9e3...298
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #5 Skrevet 31. august 2015 Jeg har en sykdom som gjør at jeg har altfor mange blodplater (type 1200-1400). I begge graviditetene mine har antallet falt betraktlig, og var nede i 500 på slutten. Legene sa det var normalt for gravide med redusert plateantall, pga bla økt blodvolum. Anonymous poster hash: a7be5...523
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #6 Skrevet 31. august 2015 Du med høyt blodplatenivå: trombocytose? Jeg fikk beskjed om at nivåer over 1000 ble behandlet med cellegift?! Anonymous poster hash: 7055c...146
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #7 Skrevet 31. august 2015 Men over alt der jeg har lest, står det at det synker på slutten av svangerskapet. Gjerne de siste ukene. Hi Anonymous poster hash: 2f188...f6d
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #8 Skrevet 31. august 2015 Men over alt der jeg har lest, står det at det synker på slutten av svangerskapet. Gjerne de siste ukene. HiAnonymous poster hash: 2f188...f6d Hva var verdien da og hvor mye har den falt? Anonymous poster hash: 63157...dbc
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #9 Skrevet 31. august 2015 Du med høyt blodplatenivå: trombocytose? Jeg fikk beskjed om at nivåer over 1000 ble behandlet med cellegift?! Anonymous poster hash: 7055c...146 Essensiell trymbocytose heter det, er en type blodkreft. Når jeg fikk diagnosen for 7 år siden fikk jeg beskjed om at de ikke behandlet før det var over 1500 for unge og symtomfri. I vår skulle jeg gjennomføte en enkel operasjon, da gikk jeg på cellegift i 4 mnd for å få ned platetallet før operasjon. Fordi jeg var mye friskere når jeg gikk på cellegift, har jeg endelig fått gehør for å gå på mefisiner for å få ned tallet. Cellegift er ikke førstevalg ved langtidsbehandling, så prøver nå Interferon. Anonymous poster hash: a7be5...523
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå