Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 på søndager? Da tenker jeg selvfølgelig på dere som bor i tettbygd strøk. Anonymous poster hash: 5c6ee...717
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Personlig har jeg ikke noe problem med det. Men har forståelse for de som ikke liker det. Det er vel stengt tatt forbudt også mener jeg... Anonymous poster hash: a0a62...d25
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #3 Skrevet 30. august 2015 Nei. Anonymous poster hash: e67ae...fe6
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #5 Skrevet 30. august 2015 Det gjør vi. Og ser ikke problemet. Vi dropper høylytte aktiviteter, type motorsag i kirketid. Er det noe spesielt som skjer, type konfirmasjon hos naboen, så lager vi selvsagt ikke noe bråk. Anonymous poster hash: 71fbf...7cc
Mia_73 Skrevet 30. august 2015 #6 Skrevet 30. august 2015 Folk jobber ukedager, for vedlikehold blir det gjerne brukte helgene. Folk må klippe og snekkre så mye de vil på søndager mener jeg.
Tante Gustava Skrevet 30. august 2015 #7 Skrevet 30. august 2015 Det plager ikke meg så lenge man drøyer til utpå dagen, men siden jeg vet at andre syns det er plagsomt gjør vi det aldri selv.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #8 Skrevet 30. august 2015 Ja! Vil heller ha litt snekring og lyd av liv på en søndag formiddag, enn at de skal holde på sent i hverdagene. Vi lever i 2015, de fleste jobber hele uka, og dagene er fullt opp med barn og hverdag.. Når skal man ellers få tid til slike ting enn søndagen?! Det gjør meg ingenting.. Bor man i nærheten av en kirke, så trenger man ikke holde på i kirketiden, men resten av søndagen er helt greit.. Anonymous poster hash: dea4c...b47
Gjest Antarctica Skrevet 30. august 2015 #9 Skrevet 30. august 2015 Jeg er ikke prinsipielt imot lyd og arbeid i hus og hage på søndager. Men nå har naboen min vært oppussings-maniac siden 2010 og jeg er i ferd med å få nok...
soleia Skrevet 30. august 2015 #10 Skrevet 30. august 2015 Me gjer ikkje det, prøver å få unna praktisk arbeid på laurdagen og tek heller ein familietur på sundagen. Skjønar at ein må ta sundagen i bruk dersom ein har større prosjekt på gang, men kan iallefall unngå kyrkjetida.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #11 Skrevet 30. august 2015 vet det er forbudt, men vi gjør det.. klippet gresset senest i ettermiddag! Anonymous poster hash: eb949...66e
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #12 Skrevet 30. august 2015 Selvfølgelig skal man kunne gjøre det. De som sutrer over dette er også de som sutrer over at noen gjør bråkete aktiviteter etter klokken 19:00 på hverdagen også. Mao så mener de at naboene aldri skal ha mulighet til å gjøre det som er nødvendig. Dette igjen gjør at jeg bråker akkurat når det passer meg med verdens beste samvittighet (men jeg holder meg innenfor 07:00 - 23:00)...to nabodamer klager, men det er ikke et menneske på feltet som gidder å bry seg om hva de mener da de klager uansett hvilke dag eller tid på døgnet folk bråker. Anonymous poster hash: 54755...a99
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #13 Skrevet 30. august 2015 Jeg bryr meg ikke om at andre gjør det, men gjør det ikke selv. Både av hensyn til de som evt. måtte reagere på det og fordi det faktisk er ulovlig. Anonymous poster hash: 6badd...de3
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #14 Skrevet 30. august 2015 Det er forbudt så gjør det selvfølgelig ikke. Håper andre også overholder dette. Ser i media at flere og flere får besøk av politiet av irriterte naboer siden det er enkelte som tror loven ikke gjelder de. Anonymous poster hash: 09323...155
aanonym Skrevet 30. august 2015 #15 Skrevet 30. august 2015 Jeg brukte kappsaga i dag, tenkte ikke mer over det. Eneste dagen denne uka jeg kan få kapper ved:)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #16 Skrevet 30. august 2015 Jeg velger å følge norsk lov og da er sånn arbeid forbudt. Vi kan ikke bare bøye og tøye lover og regler for å tilpasse de vårt liv. Vi kan heller ikke kun velge ut ett fåtall av lovene som passe oss å leve etter. Eller synes dere Kansje det er helt i orden at jeg tøyer promille loven til å passe og kjører drita full hjem fra fest en tidlig morgen mens barnet ditt er på vei til skolen? Er jo sjelden kontroll på den tiden her jeg bor, så sjansen for å bli tatt før jeg rekker å kjøre i hjel barne ditt er liten. Anonymous poster hash: 1816f...438
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #17 Skrevet 30. august 2015 Politiet kom og ba naboen min la gravemaskinen stå i dag 👍👍 Anonymous poster hash: 0b929...26b
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #18 Skrevet 30. august 2015 Minst mulig støy på søndag og helligdag, men ikke alltid jeg får stoppet gubben. Anonymous poster hash: 2b242...b63
Mamma til 2 søte Skrevet 30. august 2015 #19 Skrevet 30. august 2015 Hvis søndag er den ene dagen med opphold og tørt gress syns jeg nesten man skal få klippe plen. Irriterer meg mer over de med kapp-saga på kveldene etter kl 21 (de samme som klipper gress). Nesten utenfor soveromsvinduet til ungene. Han holder på nå også, ikke med saga, men holder på å dunker å små-bråker ute.
HvittHus Skrevet 30. august 2015 #20 Skrevet 30. august 2015 Normalt sett velger vi å være stille på helligdager og iallefall i kirketiden. Synes godt man kan ha noen få stille dager i året. Idag måtte vi støye noe og jeg har faktisk dårlig samvittighet overfor naboene, men vi må bare få lagt taket de dagene det ikke regner.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #21 Skrevet 30. august 2015 Jeg velger å følge norsk lov og da er sånn arbeid forbudt. Vi kan ikke bare bøye og tøye lover og regler for å tilpasse de vårt liv. Vi kan heller ikke kun velge ut ett fåtall av lovene som passe oss å leve etter. Eller synes dere Kansje det er helt i orden at jeg tøyer promille loven til å passe og kjører drita full hjem fra fest en tidlig morgen mens barnet ditt er på vei til skolen? Er jo sjelden kontroll på den tiden her jeg bor, så sjansen for å bli tatt før jeg rekker å kjøre i hjel barne ditt er liten. Anonymous poster hash: 1816f...438 Unødig støy står det i loven, og hva unødig støy betyr er ikke definert. Mao den loven er ikke så klar som du mener. Anonymous poster hash: 0b58a...968
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #22 Skrevet 30. august 2015 Jeg velger å følge norsk lov og da er sånn arbeid forbudt. Vi kan ikke bare bøye og tøye lover og regler for å tilpasse de vårt liv. Vi kan heller ikke kun velge ut ett fåtall av lovene som passe oss å leve etter. Eller synes dere Kansje det er helt i orden at jeg tøyer promille loven til å passe og kjører drita full hjem fra fest en tidlig morgen mens barnet ditt er på vei til skolen? Er jo sjelden kontroll på den tiden her jeg bor, så sjansen for å bli tatt før jeg rekker å kjøre i hjel barne ditt er liten. Anonymous poster hash: 1816f...438 Unødig støy står det i loven, og hva unødig støy betyr er ikke definert. Mao den loven er ikke så klar som du mener. Anonymous poster hash: 0b58a...968 Å klippe gresset og lignende er unødig støy ellers hadde ikke politiet vært fremme i media hver år for å minne folk på dette. Støy fra vanlig fremkomstmidler, latter og prat er vanlig støy. Barn som gråter og leker. Alt dette med mer kan lage støy, men dette er støy man ikke kan ungå å lage Anonymous poster hash: 1816f...438
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 30. august 2015 #23 Skrevet 30. august 2015 Lørdag, søndag whatever. Er det vær til det som må gjøres så gjør vi det. Men vi venter til etter kirketid søndager sånn at vi ikke fornærmer noen hyklere mer enn litt. Så lenge det diskuteres om butikker skal være åpne så tenker jeg at diskusjonen om gressklipper på søndag er overflødig.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #24 Skrevet 30. august 2015 Så lenge bråkete arbeid ikke gjøres veldig seint eller veldig tidlig, tenker jeg at det er greit. Men jeg reagerer når naboen klipper plenen kl 22 lørdag kveld... Anonymous poster hash: 34bfe...3c7
Elsker livet Skrevet 30. august 2015 #25 Skrevet 30. august 2015 Med tanke på å holde hviledagen hellig syns jeg man bør unngå det. Men nå er ikke søndag noen hellig dag for folk flest, og bråk hindrer ikke meg i å hvile, så folk må gjøre som det passer dem for min del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå