Gå til innhold

Ang marsipan vs fondant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser alle trekket? Jeg liker vekren det ene eller det andre, så når jeg har tatt et kakestykke så peeler jeg alltid av trekket og spiser resten av kaken. Derfor er det helt likegyldig for meg hva andre trekker sine kaker med. Selv synes jeg fondant er lettere å trekke med, men marsipan er enklere å forme og ta utstikkere av, så jeg mikser gjerne (med mindre det er marsipankake da, da må jeg jo bruke marsipanlokk).

Jeg opplever også at flere andre gjør som meg, altså lar lokket ligge igjen, men her inne får jeg innrykk av at det er heller uvanlig siden mange har så sterke meninger om hva som er best å bruke til kakebaking utelukkende basert på smak. Jeg tenker at når noen ber om råd, så må det jo være hva som er enklest å jobbe med som er relevant, ikke smak?

Anonymous poster hash: 76fec...e63

Fortsetter under...

Skrevet

Seriøst, har fancy kaker blitt så viktig at du synes komforten skal trumfe smak?

Selv liker jeg lokket best og plukker gjerne bort kaka for å kun spise lokket.

Liker fondant men foretrekker marsipan.

Greit at det skal se fint ut, men smaken bør da være det viktigste.

Skrevet (endret)

Kunne ikkje falle meg inn å kjøpe inn og tilberede mat utan intensjon om å ete det. Ei heller forsyne meg av det. Kaker blir fine utan trekk også (forutsatt at nokon andre enn meg pyntar, gjeld forsåvidt også kaker med trekk).

Fondant er eg ikkje glad i, så eg hoppar over fondantkaker. Har komt i skade for å ta feil, og har då ete elendigheta av høflighet. Er fondantkake einaste alternativ og situasjonen tilseier at ein forsyner seg, tek eg eit lite stykke for skams skuld.

Endret av ★
Skrevet

Er det fondant på, så plukker jeg det av, for det smaker ikke godt. Er det marsipan på, så spiser jeg det selvfølgelig. Jeg ser ikke helt poenget med å pynte en kake med noe som ikke smaker godt. Tanken bør jo være at pynten skal gjøre kaka, som helhet, bedre. Om man tenker at pynten skal plukkes av, så kan man jo like gjerne pynte med plastikkblomster og silkepapir.

Skrevet

Jeg er veldig nøye med smaken på kakene mine, men trekket bryr jeg men ikke om nei. Det er der bare for pynt i mine øyne og er helt uspiselig uansett om det er fondant eller marsipan.

Så ja, jeg kjøper inn uten at jeg har intensjoner om å spise det selv, men mange av gjestene spiser det da :)

Jeg pynter også kaker uten trekk, men av og til må det til for å lage akkurat sånn kake som ungene helst vil ha. Jeg er veldig god på å pynte kaker, men smaken på selve kaken er alltid viktigst :)

HI

Anonymous poster hash: 76fec...e63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...