Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Har i dag en vanlig 7 seter men barna (snart ungdommer) sitter trangt og det er krangling omtrent hver gang alle skal være med om hvem som er den uheldige og må sitte helt bak. Når alle er med i bilen er det også lite plass til bagasje så behovet for å skifte ut bilen blir større og større. Dere andre med 4 barn eller fler, hvilken bil har dere? Og er dere fornøyd? Anonymous poster hash: 543ef...e7f
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Svaret er Ford S-max eller Galaxy. Anonymous poster hash: 7e8b0...ca7
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #3 Skrevet 30. august 2015 Vi har to biler. Det er veldig sjelden alle 6 kjører bil samtidig, sjeldnere jo eldre barna blir. Anonymous poster hash: 313ee...28b
moota m storebror&lillebror Skrevet 30. august 2015 #4 Skrevet 30. august 2015 Ford Galaxy har god plass. Ellers må du vel nesten opp i VW Caravelle og slikt
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #5 Skrevet 30. august 2015 Kjøp caravelle eller multivan. Selv har vi multivan og liker best sete ordningen i denne. Gode og oversiktlige biler å kjøre Anonymous poster hash: 2d5c4...9ad
soleia Skrevet 30. august 2015 #6 Skrevet 30. august 2015 Veit ikkje kva ein "vanleg 7 setar" er, men vw sharan og ford Galaxy er vel dei bilane som har romslegaste 3. rads sete (kjenner ikkje til korleis det er i peugeot 5008) Men voldsomt bagasjeplass vert det jo ikkje, sjølv om ein taksboks kan hjelpe på. - eller ein tilhengar på slep når ein skal på ferie. Skal de ha større enn det er det vel berre vw caravelle og multivan som er aktuellt.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #7 Skrevet 30. august 2015 Vi hadde Caravelle da de var mindre, men byttet til en Prius +7. Det er virkelig ikke verken mer eller mindre krangling nå enn før, dette handler nok like mye om hva man tolererer og eg har nulltoleranse for krangling i bil. Dette har jeg bl.a. demonstrert ved flere ganger å snu og kjøre hjem igjen etter en advarsel først, og ved ett tilfelle også latt de eldste gå siste stykke hjem (også etter en advarsel først). Jeg har selvsagt forklart grunnen for dem, at krangling fører til at jeg blir stresset og dermed en dårligere og mer uoppmerksom sjåfør og hvor farlig det kan være. De siste årene har det derfor så godt som aldri vært krangling i selve bilen, men de kan krangle både like før og på vei ut igjen av den Barna er 6-13 år og de to yngste må sitte på rad to pga beltestolene. Det er ikke så ofte alle seks er i bilen samtidig, så som regel sitter 13-åringen foran og 11-åringen i midten på rad to. Dersom alle er med vil 13-åringen og 11-åringen sitte sammen helt bakerst slik at de kan prate sammen. Priusen er ganske romslig i setene for å være en 7-seters, så selv min 171 cm lange 13-åring har greit med plass. Anonymous poster hash: 5ca46...b5a
Appelsinpiken Skrevet 31. august 2015 #8 Skrevet 31. august 2015 Volvo xc90. Kan ha beltestol på bakerste rad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå