Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Jeg sliter med migrene. Har anfall gjennomsnittlig en gang i uken. Av og til mer, av og til mindre. Har fått resept på flere medisiner, men har til nå bare turt å bruke tablettform. Har hørt mye gale om nesesprayen.. Smaker dårlig (greit nok) men også pustebesvær? Noen som har opplevd dette? Jeg har generell frykt for nye medisiner som jeg ikke har prøvd før. Har nesespray liggende og hvis det er sånn at den hjelper med en gang, så må jeg prøve den neste gang. Tablettene jeg har virker kun om jeg tar de akkurat i det anfallet kommer og legger meg med en gang. Bruker almogran tabletter og hvis jeg tar de men ikke legger meg etterpå så får jeg veldig trykk i brystet føles som noen sitter på brystet mitt og jeg blir veldig dårlig. Noen som har erfaringer med migrenemedisin som kan fortelle litt? Anbefale noen andre enn de to nevnt over? Ble litt langt innlegg. Beklager skrivefeil og mangel på spørsmålstegn komma og punktum tlf min vil plutselig ikke skrive det. Anonymous poster hash: f2835...b63
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Hater imigran nesespray! Eneste som fungerer for meg er Zomig orginal prep. Prøvd absolutt alt annet! Anonymous poster hash: e00bf...b0c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #3 Skrevet 30. august 2015 Hvorfor hater du nesesprayen? Anonymous poster hash: f2835...b63
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #4 Skrevet 30. august 2015 Imigran er så lav dose medisin at det er null poeng. Få deg skikkelige medikamenter, om du er så plaget. Anonymous poster hash: 9c923...168
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #5 Skrevet 30. august 2015 Jeg har vært veldig fornøyd med nesespray. Jeg får den dessverre ikke lenger fordi fastlegen bestemte at den var for dyr, så nå får jeg bare tabletter og de fungerer bare når jeg legger meg ned en stund. Anonymous poster hash: b4ec2...6e2
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #6 Skrevet 30. august 2015 Jeg bruker Imigran nesespray .. Den funker så lenge jeg ikke våkner opp med migrene, viktig å ta den med EN gang Anonymous poster hash: 405bc...29a
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #7 Skrevet 30. august 2015 Hvorfor hater du nesesprayen? Anonymous poster hash: f2835...b63 Fordi den ikle fungerte kun ga meg ekkel smak i munnen, min kraftige migrene trenger skikkelig medisiner og Zomig tar det med engang Anonymous poster hash: e00bf...b0c
Mathias07 Skrevet 30. august 2015 #8 Skrevet 30. august 2015 Var også migreneanfall gjennomsnittlig 1 gang i uken,og jeg hadde "dødd" uten min nesespray 😃.Smaker ikke så veldig godt, men smertene og ubehaget blir borte på noen min.Med det samme smaken kommer til halsen,kan det føles litt kvelende,men går fort over.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #9 Skrevet 30. august 2015 Takk for svar. Tidligere var jeg bare plaget 1 gang i måneden og det var når jeg fikk menstruasjon. Nå er det mye hyppigere så jeg skal til legen i løpet av uken... Noen som har erfaring med akupunktur eller lignende som forebygging av migrene? Anonymous poster hash: f2835...b63
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #10 Skrevet 30. august 2015 Takk for svar. Tidligere var jeg bare plaget 1 gang i måneden og det var når jeg fikk menstruasjon. Nå er det mye hyppigere så jeg skal til legen i løpet av uken... Noen som har erfaring med akupunktur eller lignende som forebygging av migrene? Anonymous poster hash: f2835...b63 Jeg fikk det som deg da jeg ble gravid. Flere migrenedager enn friske dager i månedsvis. Håpløst... nesesprayen har funka for meg, men som med alt annet må jeg ta det tidlig. Og frisk blir jeg ikke, men jeg kan føre en samtale og slipper å spy så mye.... Anonymous poster hash: 0d502...4e8
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #11 Skrevet 30. august 2015 Jeg har og mye migrene og har prøvd litt ulike medisiner, og den som desidert best for meg er Maxalt. Den gir meg ingen bivirkninger og er grei å ta hvis man strever med oppkasr siden det er smeltetablett. Jeg har prøvd Imigran nesespray tre ganger, og synes den er forferdelig. Jeg klarer ikke å unngå at det renner ned i halsen, og jeg synes den har så ille smak st jeg nesten kaster opp av den. Har ingen andre bivirkninger av den. Så jeg kommer ikke til å bruke den mer. Men jeg vil uansett anbefale deg og prøve den, kanskje den ere veldig god for deg. Har du vurdert Imigran injeksjoner? Anonymous poster hash: bb806...686
Nullstress;) Skrevet 30. august 2015 #12 Skrevet 30. august 2015 Fikk nesesprayen på legevakta en gang, og det smakte så sinnssykt vondt. Var som å sugen på en paracet, og smaken forsvant ikke. Den lå bare bak på tunga I evigheter! Men den var effektiv da 😉
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #13 Skrevet 30. august 2015 Nesesprayen fungerer på meg, men jeg foretrekker tabletter (bare jeg rekker å ta dem tidlig nok i anfallet). Den smaker ille, det er greit nok, men jeg har en tendens til å kaste opp når jeg tar den pga smaken i kombinasjon med migrenekvalmen. Ingen bivirkninger ellers. Jeg bruker også injeksjoner under de verste anfallene. Det er veldig effektivt, men jeg behøver å ligge pga uggenheten i kroppen som medfølger. Du kan evt prøve Maxalt nesespray. Det er mye det samme som Imigran, men smaker mindre py. Anonymous poster hash: dcd2e...be4
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #14 Skrevet 30. august 2015 Jeg bruker maxalt smeltetabletter - smaker ikke akkurat sukker de heller, men de funker når jeg tar dem ved anfallstart. Man er litt "groggy" en bitteliten stund og så går du over i "etterfølelsen" altså litt matthet. Jeg har tatt dem midt i møter, på skitur osv. Det har gått fint. Dersom migrenen plutselig blir hyppigere, så ville jeg sett nøye på hvorfor for å prøve å finne ut. Er det noen faktorer du har endret i livet ditt som gjør det? Jeg prøvde imigran tabletter da de kom - de forsterket anfallet på meg (har klassisk migrene). Kan trygt si at det ble med den ene tabletten..... Anonymous poster hash: cbdc4...cfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå