Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Noen sykepleiere el. lege her som kan svare på noen spørsmål ifht. CA125 blodprøve ? Anonymous poster hash: 14947...ba0
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Jeg er ikke lege, men har tatt mye blodprøver selv siste par årene, inkl. div. tumormarkører. Den prøven du snakker om er ikke en spesifikk markør for kreft. Noen krefttyper kan gi økte verdier av ca125, men det er også flere andre tilstander som kan gi økte verdier av den, bl.a. mensen og godartede svulster. Anonymous poster hash: a9f59...efe
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #3 Skrevet 30. august 2015 Hvis ca125 er på 111 i mai, og nå er steget til 140 betyr det at man kan ha kreft i eggstokkene ? Anonymous poster hash: 14947...ba0
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #4 Skrevet 30. august 2015 Hvis ca125 er på 111 i mai, og nå er steget til 140 betyr det at man kan ha kreft i eggstokkene ? Anonymous poster hash: 14947...ba0 Ut fra det jeg kan lese så kan det være en indikator på eggstokkreft. Men det trenger ikke være det, det kan også være cyster på eggstokkene eller endometriose. Noen godartede tilstander (som nevnt) kan gi verdier helt opp til 3000. Normalverdier er under 35. Så ikke ta noen sorger på forskudd! Regner med at du følges opp med ultralyd? Anonymous poster hash: a9f59...efe
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #5 Skrevet 30. august 2015 Hvis ca125 er på 111 i mai, og nå er steget til 140 betyr det at man kan ha kreft i eggstokkene ?Anonymous poster hash: 14947...ba0 Ut fra det jeg kan lese så kan det være en indikator på eggstokkreft. Men det trenger ikke være det, det kan også være cyster på eggstokkene eller endometriose. Noen godartede tilstander (som nevnt) kan gi verdier helt opp til 3000. Normalverdier er under 35. Så ikke ta noen sorger på forskudd! Regner med at du følges opp med ultralyd? Anonymous poster hash: a9f59...efe Har tatt ul også uten funn, men de anbefaler meg å fjerne eggstokkene. Noe jeg virkelig ikke ser fram til Anonymous poster hash: 14947...ba0
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #6 Skrevet 30. august 2015 Hvis ca125 er på 111 i mai, og nå er steget til 140 betyr det at man kan ha kreft i eggstokkene ?Anonymous poster hash: 14947...ba0 Ut fra det jeg kan lese så kan det være en indikator på eggstokkreft. Men det trenger ikke være det, det kan også være cyster på eggstokkene eller endometriose. Noen godartede tilstander (som nevnt) kan gi verdier helt opp til 3000. Normalverdier er under 35. Så ikke ta noen sorger på forskudd! Regner med at du følges opp med ultralyd? Anonymous poster hash: a9f59...efe Har tatt ul også uten funn, men de anbefaler meg å fjerne eggstokkene. Noe jeg virkelig ikke ser fram til Anonymous poster hash: 14947...ba0 Da ville jeg ha lest meg ordentlig opp på det om jeg var deg, og ev. fått en second opinion også. Selv ville jeg ikke fjernet om de ikke fant tegn til kreft, spesielt ikke fordi denne testen også kan indikere godartede forandringer. Jeg ville i hvert fall ha satt meg godt inn i det og lest meg opp, fått en second opinion og deretter ta en beslutning. Uansett hva du gjør - lykke til Anonymous poster hash: a9f59...efe
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #7 Skrevet 30. august 2015 Takk for svar, skal bestille time og rådføre meg med fastlegen i morgen. Anonymous poster hash: 14947...ba0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå