Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #1 Del Skrevet 29. august 2015 Jeg stoler ikke på ham med gode grunner (er bla narkoman), og har foreslått at vi kan åpne hver våre bankkontoer som bare en av oss disponerer. Men dette nekter ham meg, og vil bare tillate at barnet har konto under forutsetning at han får være med å disponere den? Det vil jo resultere i at barnet ikke har noen reell mulighet til å spare i bank og lære seg å ha bankkort som alle andre barn? Kan han bruke foreldreansvaret på den måten? Har jeg noe å stille opp med? Anonymous poster hash: 0e3f2...dfe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #2 Del Skrevet 29. august 2015 Opprett en konto i ditt navn med ett kort barnet ditt disponerer på den kontoen. Anonymous poster hash: 8afa5...b88 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147409459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristinehufine Skrevet 29. august 2015 #3 Del Skrevet 29. august 2015 Du kan ha en sparekonto som du kaller for navnet til barnet. Ganske sikker på det er null problem. Lønner seg uansett å gjøre det sånn da overformynderiet kan overstyre deg som forelder om det blir over en viss sum der. Det betyr at du da ikke kan ta ut og inn der som du vil om den står eid av barnet ditt. Veldig upraktisk! Bedre å eie den selv og evt. flytte pengene over til barnet når du mener barnet er voksen nok til det. Da kan de gå til bolig og barnet kan ikke bruke det på hva som helst f.eks.. Men det går også an å ha en konto som barnet eier hvor begge foreldre må skrive under om det skal noe penger ut! Så lenge du ikke skriver under får han da null ut og barnet får tilgang ved 18 år 😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147409465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #4 Del Skrevet 29. august 2015 Jeg kjenner ikke systemet, men er det mulig at dere først åpner 1 konto sammen, og etterpå åpner du en til som han ikke disponerer? Og at du da sparer og setter penger på den han ikke disponerer. Eller må en ha samtykke hver gang en konto blir åpnet i barnets navn? Anonymous poster hash: c601c...461 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147409473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #5 Del Skrevet 29. august 2015 Jeg kjenner ikke systemet, men er det mulig at dere først åpner 1 konto sammen, og etterpå åpner du en til som han ikke disponerer? Og at du da sparer og setter penger på den han ikke disponerer. Eller må en ha samtykke hver gang en konto blir åpnet i barnets navn? Anonymous poster hash: c601c...461 Vi har felles foreldreansvar. Jeg må ha hans godlkjennelse for alt. Helt utrolig om en forelder kan misbruke foreldreansvaret til å sabotere på den måten. Anonymous poster hash: 0e3f2...dfe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147409478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #6 Del Skrevet 29. august 2015 Du kan ha en sparekonto som du kaller for navnet til barnet. Ganske sikker på det er null problem. Lønner seg uansett å gjøre det sånn da overformynderiet kan overstyre deg som forelder om det blir over en viss sum der. Det betyr at du da ikke kan ta ut og inn der som du vil om den står eid av barnet ditt. Veldig upraktisk! Bedre å eie den selv og evt. flytte pengene over til barnet når du mener barnet er voksen nok til det. Da kan de gå til bolig og barnet kan ikke bruke det på hva som helst f.eks.. Men det går også an å ha en konto som barnet eier hvor begge foreldre må skrive under om det skal noe penger ut! Så lenge du ikke skriver under får han da null ut og barnet får tilgang ved 18 år Får dårligere sparebetingelser, og det blir vanskelig med barnebankkort på den måten. Anonymous poster hash: 0e3f2...dfe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147409485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #7 Del Skrevet 29. august 2015 Jeg kjenner ikke systemet, men er det mulig at dere først åpner 1 konto sammen, og etterpå åpner du en til som han ikke disponerer? Og at du da sparer og setter penger på den han ikke disponerer. Eller må en ha samtykke hver gang en konto blir åpnet i barnets navn? Anonymous poster hash: c601c...461 Jeg må ha samtykke til alt. Anonymous poster hash: 0e3f2...dfe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147409487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristinehufine Skrevet 29. august 2015 #8 Del Skrevet 29. august 2015 Du kan ha en sparekonto som du kaller for navnet til barnet. Ganske sikker på det er null problem. Lønner seg uansett å gjøre det sånn da overformynderiet kan overstyre deg som forelder om det blir over en viss sum der. Det betyr at du da ikke kan ta ut og inn der som du vil om den står eid av barnet ditt. Veldig upraktisk! Bedre å eie den selv og evt. flytte pengene over til barnet når du mener barnet er voksen nok til det. Da kan de gå til bolig og barnet kan ikke bruke det på hva som helst f.eks.. Men det går også an å ha en konto som barnet eier hvor begge foreldre må skrive under om det skal noe penger ut! Så lenge du ikke skriver under får han da null ut og barnet får tilgang ved 18 år Får dårligere sparebetingelser, og det blir vanskelig med barnebankkort på den måten. Anonymous poster hash: 0e3f2...dfe Hvis det er enten dårligere sparebetingelser, visaelektronkort (kan ikke overdras er jeg ganske sikker på, og er noen regler med handling på nett tror jeg og) i ditt navn eller null sparing og bankkort før ungen er 18 er vel valget enkelt? Men jeg er ganske sikker på at det er mulig å få til en avtale med banken hvor barnet er den med hovedansvaret for kontoen? Jeg jobbet fra jeg var 14 og fikk jo lønning i mitt navn på egen konto. Hadde en av foreldrene gått inn å tatt penger da kunne det blitt mye greier tror jeg. Er det kjent at han er narkoman? Kan være at reglene er mulig å omgå på en eller annen måte. Ville ringt banken og hørt hva de kan tilby? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147409511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #9 Del Skrevet 30. august 2015 Åpne den i ditt eget navn, da. Bare du som trenger å vite hva som står der og hvordan du disponerer over den. Anonymous poster hash: 9c750...7cc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147410081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #10 Del Skrevet 30. august 2015 Når det åpnes konto til mindreårige vil de som har foreldreansvar få tilgang. Det betyr at din eksmann får full tilgang på kontoen. Den eneste muligheten du har er å opprette en konto i ditt navn, og la barnet få kort på den kontoen. Jeg var i samme situasjon som deg og valgte da å opprette en konto i mitt navn hvor jeg sparer til barnet. Anonymous poster hash: 93719...c1f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147410089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #11 Del Skrevet 30. august 2015 Du kan åpne konto i barnet ditt sitt navn uten at far har disposisjonsrett, dette kalles en "gavekonto" tror jeg. Du må opplyse om navn og adresse til far da han må få beskjed om at det er opprettet en konto i barnets navn, men at det kun er du som har opprettet den som har tilgang på den. Sånn fungerer det iallefall i banken jeg jobber. Eventuelt kan du som andre nevner opprette en ekstra konto i ditt navn. Anonymous poster hash: 5d91f...fe7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147410123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #12 Del Skrevet 30. august 2015 Når det åpnes konto til mindreårige vil de som har foreldreansvar få tilgang. Det betyr at din eksmann får full tilgang på kontoen. Den eneste muligheten du har er å opprette en konto i ditt navn, og la barnet få kort på den kontoen. Jeg var i samme situasjon som deg og valgte da å opprette en konto i mitt navn hvor jeg sparer til barnet. Anonymous poster hash: 93719...c1f Det er vel ikke automatikk i det? Da vi åpnet konto til vårt barn ble vi bedt om å skrive under på et eget skjema om at hver av oss skulle ha tilgang til kontoen uten at den andre var med. Vi valgte å ikke gjøre dette (selv om vi er sammen) fordi vi ikke vil at det skal være for enkelt å ta ut penger derfra. De skal jo i utgangspunktet stå der til barnet fyller 18. Men om denne faren nekter å skrive under på selve åpningen av kontoen uten at dette gjøres samtidig så blir det jo verre. Anonymous poster hash: 0ae26...17d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147410139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #13 Del Skrevet 30. august 2015 Du kan ha en sparekonto som du kaller for navnet til barnet. Ganske sikker på det er null problem. Lønner seg uansett å gjøre det sånn da overformynderiet kan overstyre deg som forelder om det blir over en viss sum der. Det betyr at du da ikke kan ta ut og inn der som du vil om den står eid av barnet ditt. Veldig upraktisk! Bedre å eie den selv og evt. flytte pengene over til barnet når du mener barnet er voksen nok til det. Da kan de gå til bolig og barnet kan ikke bruke det på hva som helst f.eks.. Men det går også an å ha en konto som barnet eier hvor begge foreldre må skrive under om det skal noe penger ut! Så lenge du ikke skriver under får han da null ut og barnet får tilgang ved 18 år Får dårligere sparebetingelser, og det blir vanskelig med barnebankkort på den måten. Anonymous poster hash: 0e3f2...dfe Barnet skal vel ikke ha bankkort til sparekontoen sin? La far få tilgang til brukskonto med visakortet og opprett en sparekonto i ditt navn. Pass på at det ikke blir for mye penger på brukskontoen hvis du ikke kan stole på at far ikke stjeler fra barnet sitt. Dårligere sparebetingelser gir virkelig ikke særlig utslag før det er snakk om ganske store summer. Anonymous poster hash: d608e...89f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147410167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #14 Del Skrevet 30. august 2015 Far har opprettet en konto til barnet vårt som jeg ikke disponerer. Han måtte ha en fødselsattest, men ikke min underskrift. Vi sparer til barnet separat. Anonymous poster hash: 1ef01...b31 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147410316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #15 Del Skrevet 30. august 2015 Når det åpnes konto til mindreårige vil de som har foreldreansvar få tilgang. Det betyr at din eksmann får full tilgang på kontoen. Den eneste muligheten du har er å opprette en konto i ditt navn, og la barnet få kort på den kontoen. Jeg var i samme situasjon som deg og valgte da å opprette en konto i mitt navn hvor jeg sparer til barnet. Anonymous poster hash: 93719...c1f Det er vel ikke automatikk i det? Da vi åpnet konto til vårt barn ble vi bedt om å skrive under på et eget skjema om at hver av oss skulle ha tilgang til kontoen uten at den andre var med. Vi valgte å ikke gjøre dette (selv om vi er sammen) fordi vi ikke vil at det skal være for enkelt å ta ut penger derfra. De skal jo i utgangspunktet stå der til barnet fyller 18. Men om denne faren nekter å skrive under på selve åpningen av kontoen uten at dette gjøres samtidig så blir det jo verre. Anonymous poster hash: 0ae26...17d Det er nettopp det som er situasjonen her... Anonymous poster hash: 0e3f2...dfe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147411064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #16 Del Skrevet 30. august 2015 Far har opprettet en konto til barnet vårt som jeg ikke disponerer. Han måtte ha en fødselsattest, men ikke min underskrift. Vi sparer til barnet separat. Anonymous poster hash: 1ef01...b31 Da har han foreldreansvaret alene, ellers er det sprøyt... Anonymous poster hash: 0e3f2...dfe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147411091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #17 Del Skrevet 30. august 2015 Du kan ha en sparekonto som du kaller for navnet til barnet. Ganske sikker på det er null problem. Lønner seg uansett å gjøre det sånn da overformynderiet kan overstyre deg som forelder om det blir over en viss sum der. Det betyr at du da ikke kan ta ut og inn der som du vil om den står eid av barnet ditt. Veldig upraktisk! Bedre å eie den selv og evt. flytte pengene over til barnet når du mener barnet er voksen nok til det. Da kan de gå til bolig og barnet kan ikke bruke det på hva som helst f.eks.. Men det går også an å ha en konto som barnet eier hvor begge foreldre må skrive under om det skal noe penger ut! Så lenge du ikke skriver under får han da null ut og barnet får tilgang ved 18 årFår dårligere sparebetingelser, og det blir vanskelig med barnebankkort på den måten. Anonymous poster hash: 0e3f2...dfe Barnet skal vel ikke ha bankkort til sparekontoen sin? La far få tilgang til brukskonto med visakortet og opprett en sparekonto i ditt navn. Pass på at det ikke blir for mye penger på brukskontoen hvis du ikke kan stole på at far ikke stjeler fra barnet sitt. Dårligere sparebetingelser gir virkelig ikke særlig utslag før det er snakk om ganske store summer. Anonymous poster hash: d608e...89f Nei, barnet skal ikke ha bankkort til sparekontoen sin. Det er jo ingen som har det. Man har flere kontoer. Anonymous poster hash: 0e3f2...dfe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147411096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #18 Del Skrevet 30. august 2015 Du kan ha en sparekonto som du kaller for navnet til barnet. Ganske sikker på det er null problem. Lønner seg uansett å gjøre det sånn da overformynderiet kan overstyre deg som forelder om det blir over en viss sum der. Det betyr at du da ikke kan ta ut og inn der som du vil om den står eid av barnet ditt. Veldig upraktisk! Bedre å eie den selv og evt. flytte pengene over til barnet når du mener barnet er voksen nok til det. Da kan de gå til bolig og barnet kan ikke bruke det på hva som helst f.eks.. Men det går også an å ha en konto som barnet eier hvor begge foreldre må skrive under om det skal noe penger ut! Så lenge du ikke skriver under får han da null ut og barnet får tilgang ved 18 årFår dårligere sparebetingelser, og det blir vanskelig med barnebankkort på den måten. Anonymous poster hash: 0e3f2...dfe Barnet skal vel ikke ha bankkort til sparekontoen sin? La far få tilgang til brukskonto med visakortet og opprett en sparekonto i ditt navn. Pass på at det ikke blir for mye penger på brukskontoen hvis du ikke kan stole på at far ikke stjeler fra barnet sitt. Dårligere sparebetingelser gir virkelig ikke særlig utslag før det er snakk om ganske store summer. Anonymous poster hash: d608e...89f Nei, barnet skal ikke ha bankkort til sparekontoen sin. Det er jo ingen som har det. Man har flere kontoer. Anonymous poster hash: 0e3f2...dfe Akkurat. Så da får far tilgang til brukskonto hvor det ikke er så mye penger og så oppretter du en sparekonto til barnet i ditt navn. Problem løst. Anonymous poster hash: d608e...89f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147411258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #19 Del Skrevet 31. august 2015 Du kan ha en sparekonto som du kaller for navnet til barnet. Ganske sikker på det er null problem. Lønner seg uansett å gjøre det sånn da overformynderiet kan overstyre deg som forelder om det blir over en viss sum der. Det betyr at du da ikke kan ta ut og inn der som du vil om den står eid av barnet ditt. Veldig upraktisk! Bedre å eie den selv og evt. flytte pengene over til barnet når du mener barnet er voksen nok til det. Da kan de gå til bolig og barnet kan ikke bruke det på hva som helst f.eks.. Men det går også an å ha en konto som barnet eier hvor begge foreldre må skrive under om det skal noe penger ut! Så lenge du ikke skriver under får han da null ut og barnet får tilgang ved 18 årFår dårligere sparebetingelser, og det blir vanskelig med barnebankkort på den måten. Anonymous poster hash: 0e3f2...dfe Barnet skal vel ikke ha bankkort til sparekontoen sin? La far få tilgang til brukskonto med visakortet og opprett en sparekonto i ditt navn. Pass på at det ikke blir for mye penger på brukskontoen hvis du ikke kan stole på at far ikke stjeler fra barnet sitt. Dårligere sparebetingelser gir virkelig ikke særlig utslag før det er snakk om ganske store summer. Anonymous poster hash: d608e...89f Nei, barnet skal ikke ha bankkort til sparekontoen sin. Det er jo ingen som har det. Man har flere kontoer. Anonymous poster hash: 0e3f2...dfe Akkurat. Så da får far tilgang til brukskonto hvor det ikke er så mye penger og så oppretter du en sparekonto til barnet i ditt navn. Problem løst. Anonymous poster hash: d608e...89f Jeg tror ikke du skjønner problemet. Han ville gjort seg til tyv for tjue kroner. En konto som han har tilgang til, er ubrukelig. Anonymous poster hash: 0e3f2...dfe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147412095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ziva Skrevet 31. august 2015 #20 Del Skrevet 31. august 2015 Da lager du ikke konto til barnet i barnets navn. Lag en ekstra sparekonto i ditt navn som du sparer på og hold far utenfor, ikke nevn kontoen til ham. Skaper kun trøbbel hvis du lager en konto i barnets navn, far får automatisk tilgang og helvete er i gang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147412135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #21 Del Skrevet 31. august 2015 Vi er gift og har følgelig delt foreldreansvar. Kun jeg disponerer sparekontoene til barna, står i deres navn. Var ikke noe problem for banken å sette det opp sånn. Anonymous poster hash: f8346...b16 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147412153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #22 Del Skrevet 31. august 2015 Tidligere kunne man opprette konto til barna som bare den ene forelderen disponerte, men mener at dette er endret. Nå får automatisk begge foreldrene tilgang, med mindre en av foreldrene går med på at de ikke skal ha tilgang. Og det er vel nettopp det som er problemet her. Jeg ville ha bedt om et møte med banken, og forklart problemstillingen. Hør om det er mulig å få et bankkort for barn knyttet til en konto i ditt navn. Kontakt evt flere banker, noen er mer behjelpelig enn andre. Anonymous poster hash: 17c91...f59 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147412199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareMas Skrevet 31. august 2015 #23 Del Skrevet 31. august 2015 Tidligere kunne man opprette konto til barna som bare den ene forelderen disponerte, men mener at dette er endret. Nå får automatisk begge foreldrene tilgang, med mindre en av foreldrene går med på at de ikke skal ha tilgang. Og det er vel nettopp det som er problemet her. Jeg ville ha bedt om et møte med banken, og forklart problemstillingen. Hør om det er mulig å få et bankkort for barn knyttet til en konto i ditt navn. Kontakt evt flere banker, noen er mer behjelpelig enn andre. Anonymous poster hash: 17c91...f59 Litt på siden: om man har opprettet konto til barnet uten at foreldreansvar er delt, vil da den andre automatisk få tilgang til kontoen når foreldreansvaret blir delt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147412226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #24 Del Skrevet 31. august 2015 eksen min oppretta konto i barnets navn når vi flytta fra hverandre. Jeg beholdt den vi hadde åpnet sammen, bare fjernet han som disponent. Anonymous poster hash: c715d...551 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147412229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. august 2015 #25 Del Skrevet 31. august 2015 Hadde samme problem. Jeg snakket med personalet i banken. De sa at selv om jeg skulle få hans underskrift på opprettelsen av en konto i barnets navn som kun jeg kunne disponere for barnet så vil han til en hver tid kunne ombestemme seg og gå inn i banken og kreve tilgang til barnets konto. De var kjent med problemet og det eneste de kunne tilby som han ikke ville kunne røre var en konto opprettet i mitt eget navn. Så det er det barna har nå. Det er selvfølgelig trasig at barna ikke kan få de vanlige barnekontoer men for meg er det viktigere at de faktisk får beholde pengene sine. Anonymous poster hash: 40025...1dd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233553-kan-far-kreve-%C3%A5-ha-tilgang-til-barnets-konto-for-at-jeg-skal-%C3%A5pne-den/#findComment-147412261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå