Gå til innhold

Hvor mye i konfirmasjon til venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter skal i konfirmasjon til en venninne om et par uker. Hvor mye er vanlig å gi?

Anonymous poster hash: b7b97...a67

Skrevet

Siden hun er invitert, blir hun ansett som nær venninne. 1000kr.

Anonymous poster hash: 1dcac...f43

Skrevet

500 ville jeg latt henne gi.

Anonymous poster hash: 4996c...7ee
Skrevet

Siden hun er invitert, blir hun ansett som nær venninne. 1000kr.

Tusen?? Er ikke det mye?

Skrevet

Det er et barn som er invitert til et annet barn, gaven bør ligge på det nivået. Hva med smykke eller øreringer fra et litt ordentlig merke, til sånn ca. 300,-?

Anonymous poster hash: bdc39...f15

Skrevet

Det er et barn som er invitert til et annet barn, gaven bør ligge på det nivået. Hva med smykke eller øreringer fra et litt ordentlig merke, til sånn ca. 300,-?

Oi, 300?

Det var lite! Det er konfirmasjon det er snakk om, ikke 9- årsdagen!?

Skrevet

1000 var da veldig mye til en venninne! Vi ga det til vår nevø når han konfirmerte seg I vår. Tenker at det må være greit å kjøpe ett fint smykke/øredobber/armbånd til en plass mellom 300 og 500 kroner.

Skrevet

Oi, 300?

Det var lite! Det er konfirmasjon det er snakk om, ikke 9- årsdagen!?

Nettopp, det er konfirmasjon det er snakk om, ikke bryllup. I tillegg er det en gave fra et barn til et annet, i teorien. Derfor: lavere beløp. Gir dagens 9-åringer hverandre vennegaver til bursdag til 300,-, vel da håper jeg mine unger slipper å tvangsinviteres i de selskapene.

Skrevet

Jeg er fotograf og konfirmanten spurte om jeg kunne ta bilder av henne etter konfirmasjonen og det skal jeg. Tenkte gave på 300-400 utenom men jeg ser jo dette er lite i forhold til mange her :-/

HI

Skrevet (endret)

Her er det vanlig å gi 200,- til venner man ikke er invitert til og 300,- til de man er invitert til. Hvis alle skal ha mellom 500,- og 1000,- må jeg selge bilen neste år! Synes det er ille nok å sile ut hvem man ikke skal gi til for går ikke an å gi til alle størsten er venn med. Her vil vi gå kraftig i minus, men håper størsten blir invitert i et par selskaper da h*n ikke vil konfirmeres selv. Da vil det bli en liten festmnd allikevel.

Det er store lokale forskjeller på gaver om det være seg bursdag/bryllup/konfirmasjon osv. så er lurt og høre litt rundt med de som hadde konfirmasjon i år.

Endret av Tre sjarmtroll
Skrevet

I vår omgangskrets, som består av vanlige "arbeidere" uten luksuslønninger, altså sykepleiere, lærere, sosionomer, elektrikere o.l. er det helt vanlig å gi 1000-1500 kr til tante og onkelbarn i konfirmasjonsgaver.

Til gode venner av ungdommne selv gir man gjerne 100 kr. Så til en nær venninne man er bedt i selskap til vil jeg si det er helt greit med 3-400 kr altså.

Men jeg regner med det er et høyere nivå på gavene på beste vestkant der omgangskretsen består av skipsmeglere, leger, advokater o.l.?

Anonymous poster hash: 4996c...7ee
Skrevet

Noen fler som har litt innspill her?

HI

Skrevet

250-300 har vært standarden her hos konfirmantene. Både å gi til og få fra inviterte venner.

Skrevet

Å mene at 1000 kr er passe synes jeg er helt vilt. 300 er mer enn nok. Jeg synes en gave til 200 er supert og. (Og jeg har to barn som er konfirmert de tre siste årene )

Anonymous poster hash: e60d9...5bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...