Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #1 Skrevet 29. august 2015 Jeg har fått påvist en litt hjerteformet livmor, og at fosteret ligger på ene siden av livmoren. Jeg er straks i uke 10 nå, men er så bekymret at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! Fra uke 8 har jeg hatt en del blødninger, både med klumper og mye friskt blod. Legen som tok innvending UL trodde det kom til å gå bra, men sa at det i verste fall førte til SA med disse blødningene og hjerteformen.. Jeg har ikke blødd noe siden siste UL som var 9+3, kun litt brunt som kommer ved dobesøk. Er det noen som har noe erfaringer med svangerskap og hjerteformet livmor i en eller annen grad?Har det gått bra? Har det vært mye blødninger? Jeg har en del mensmurringer i magen som har kommet og gått litt helt siden første blødningen startet i uke 8. Og hver gang jeg får disse murringene blir jeg så forferdelig bekymret for at dette går galt nå, og at den ny blødning er på vei.. Jeg har fått ny time til UL kontroll om litt over 2 uker, men den ventetiden er jo grusom Ønsker å høre alle historier om hjerteformet livmor, evt blødninger knyttet til det, og hvordan det har gått med dere. Anonymous poster hash: d89a6...3c4
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #2 Skrevet 29. august 2015 Det hørtes koselig ut med ❤️formet livmor 😍 Anonymous poster hash: 117af...cf5
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #3 Skrevet 29. august 2015 jeg har hjerteformet livmor og fikk en vakker liten datter for en mnd siden. Det endte i keisersnitt pga tverrleie (noe som er normalt ved hjerteformet livmor) Anonymous poster hash: 707aa...305
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #4 Skrevet 29. august 2015 jeg har hjerteformet livmor og fikk en vakker liten datter for en mnd siden. Det endte i keisersnitt pga tverrleie (noe som er normalt ved hjerteformet livmor) Anonymous poster hash: 707aa...305 Gratulerer med en liten jente! Hvordan var svangerskapet? Noen komplikasjoner, blødninger, vanskelig med å bli gravid eller lignende? Står så lite om dette på nett, og legen hadde ikke så mye å si han heller Anonymous poster hash: d89a6...3c4
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #5 Skrevet 29. august 2015 Jeg har fått påvist en litt hjerteformet livmor, og at fosteret ligger på ene siden av livmoren. Jeg er straks i uke 10 nå, men er så bekymret at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! Fra uke 8 har jeg hatt en del blødninger, både med klumper og mye friskt blod. Legen som tok innvending UL trodde det kom til å gå bra, men sa at det i verste fall førte til SA med disse blødningene og hjerteformen.. Jeg har ikke blødd noe siden siste UL som var 9+3, kun litt brunt som kommer ved dobesøk. Er det noen som har noe erfaringer med svangerskap og hjerteformet livmor i en eller annen grad? Har det gått bra? Har det vært mye blødninger? Jeg har en del mensmurringer i magen som har kommet og gått litt helt siden første blødningen startet i uke 8. Og hver gang jeg får disse murringene blir jeg så forferdelig bekymret for at dette går galt nå, og at den ny blødning er på vei.. Jeg har fått ny time til UL kontroll om litt over 2 uker, men den ventetiden er jo grusom Ønsker å høre alle historier om hjerteformet livmor, evt blødninger knyttet til det, og hvordan det har gått med dere. Anonymous poster hash: d89a6...3c4 Jeg vet jeg leste en tråd om det her inne for noen år siden. Forsøk å søk opp den. Husker dette med tverrleie og at noen hadde hatt vansker med å bli gravid. Anonymous poster hash: 8d290...3f4
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #6 Skrevet 29. august 2015 Jeg er halvveis i svangerskapet med min hjerteformet livmoren. Null plager i første trimester, nå kjenner på kynnere. Skal på xtra ul i uke 24 for å måle livmortappen (?), dette kan si noe om jeg kan forvente for tidlig fødsel. Når jeg sier at jeg har hjerteformet livmor så er det en del kvinner som sier at de også har det,mange av de har helt friske barn Anonymous poster hash: d4fef...8a5
Roheryn Skrevet 29. august 2015 #7 Skrevet 29. august 2015 Vet av to som har det, største risikoen såvidt jeg har forstått er fortidlig fødsel pga at det blir for trangt. Hun ene jeg vet av var innlagt fra uke 33 pga at fødselen startet, men de fikk stoppet den og babyen ble født i uke 38. Hun andre har to premature, men der og stoppet de fødsel nesten til termin siste gang.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #8 Skrevet 29. august 2015 jeg har hjerteformet livmor og fikk en vakker liten datter for en mnd siden. Det endte i keisersnitt pga tverrleie (noe som er normalt ved hjerteformet livmor) Anonymous poster hash: 707aa...305 Gratulerer med en liten jente! Hvordan var svangerskapet? Noen komplikasjoner, blødninger, vanskelig med å bli gravid eller lignende? Står så lite om dette på nett, og legen hadde ikke så mye å si han heller Anonymous poster hash: d89a6...3c4 Takk for det Vi hadde problemer med å bli gravide. Det tok nesten 4 år. Hadde en liten blødning i starten av svangerskapet (men jeg merket det ikke da jeg ikke viste at jeg var gravid, så trodde det var mensen). Dette var når jeg var i uke 7, hadde mye mensmurringer i starten av svangerskapet. Ellers har jeg ikke hatt noen blødninger. Hadde mye kynnere senere i svangerskapet, men ellers var jeg i veldig god form. Hun la seg i tverrleie, noe som er ganske vanlig ved hjerteformet livmor, da hun lå på den ene siden og det da ble en vegg i mellom. Jeg hadde premature rier i uke 27, men det gikk bra. Fødselen startet i uke 36, og det ble hastekeisersnitt på natta (det er jo ikke mulig å komme ut på tvers). Det står ikke mye om dette på nett dessverre Anonymous poster hash: 707aa...305
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #9 Skrevet 29. august 2015 Fikk beskjed tre måneder etter fødsel (da jeg skulle sette inn kobberspiral) at jeg hadde litt hjerteformet livmor. Aldri hørt om før. Fødselen min endte i hastesnitt men ikke pga tverrleie. Lillegutt lå med hodet festet og riktig vei. Hadde MASSE kynnere fra uke 15ca og bare en miniblødning etter samleie rundt uke 35. Ikke prøvd å bli gravid igjen enda så kan ikke svare på den delen men første gravididtet var et faktum to uker etter minipilleslutt 😉 Anonymous poster hash: d2826...2fd
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #10 Skrevet 30. august 2015 Takk for svar alle! Jeg har lest dette med tverrleie og risiko for fortidlig fødsel. Nesten den eneste infoen som fantes om hjerteformet livmor på nett egentlig. Det jeg er mest bekymret for er risikoen for å miste nå i første trimester. Jeg har jo hatt store blødninger, og en del brun spotting når jeg ikke blør. I tillegg til disse murringene i magen som kommer å går. Forferdelig slitsomt å gå så bekymret hele tiden Ut i fra det lille jeg har funnet på nett virker det som det er mye større risiko for SA ved hjerteformet livmor helt frem til uke 13. DET stresser meg! Anonymous poster hash: d89a6...3c4
Sommerfuggel i magen Skrevet 30. august 2015 #11 Skrevet 30. august 2015 Kan jeg også ha det når magen er mye større på ene siden, og det er kun den siden jeg kjenner spark? 16+4 uker
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #12 Skrevet 24. november 2015 Hei! Jeg fikk nylig vite (da jeg hadde innvendig ul) at jeg hadde bicorn (hjerteformet) livmor med skillevegg (ikke fullstendig skille). Jeg har to gutter som har kommet på "vanlig" måte. Førstemann ble satt i gang pga pre-eklampsi og HELLP- syndrom (!). Er nok ingen sammenheng dette altså, men tar det med allikevel... Gutten kom med hodet først. Han lå på høyre side av magen hele svangerskapet. Da vi skulle ha gutt nr to var vi spente på om historien skulle gjenta seg (kan være ganske så alvorlig med HELLP), men dette slapp vi. Derimot lå han med føttene/rumpen ned og ville ikke snu seg, så vi visste at det nok ble risikofødsel denne gangen også. På Haukeland er det helt vanlig å føde vaginalt v setefødsel, så dette satset vi på, og det gikk etter forholdene bra. En uke på overtid ble jeg satt i gang. Denne gutten lå også på høyre side hele svangerskapet, men med hodet opp ;-) Jeg har aldri spontanabortert før, og ble raskt gravid. Kanskje dette kan være greit å ta med, da jeg for det meste leser om det motsatte. Det kan altså gå veldig bra å ha todelt livmor ! Men vi er selvfølgelig takknemlige for at det har gått fint:-) Anonymous poster hash: 5e9ef...bbd Anonymous poster hash: 5e9ef...bbd
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #13 Skrevet 24. november 2015 Hei! Jeg fikk nylig vite (da jeg hadde innvendig ul) at jeg hadde bicorn (hjerteformet) livmor med skillevegg (ikke fullstendig skille). Jeg har to gutter som har kommet på "vanlig" måte. Førstemann ble satt i gang pga pre-eklampsi og HELLP- syndrom (!). Er nok ingen sammenheng dette altså, men tar det med allikevel... Gutten kom med hodet først. Han lå på høyre side av magen hele svangerskapet. Da vi skulle ha gutt nr to var vi spente på om historien skulle gjenta seg (kan være ganske så alvorlig med HELLP), men dette slapp vi. Derimot lå han med føttene/rumpen ned og ville ikke snu seg, så vi visste at det nok ble risikofødsel denne gangen også. På Haukeland er det helt vanlig å føde vaginalt v setefødsel, så dette satset vi på, og det gikk etter forholdene bra. En uke på overtid ble jeg satt i gang. Denne gutten lå også på høyre side hele svangerskapet, men med hodet opp ;-) Jeg har aldri spontanabortert før, og ble raskt gravid. Kanskje dette kan være greit å ta med, da jeg for det meste leser om det motsatte. Det kan altså gå veldig bra å ha todelt livmor ! Men vi er selvfølgelig takknemlige for at det har gått fint:-) Anonymous poster hash: 5e9ef...bbd Anonymous poster hash: 5e9ef...bbd Kan legge til at til tross for en haug med ul (ikke innvendig) og oppfølging i svangerskapene, var det først når andremann var fire mnd at den todelte livmoren ble oppdaget... ! Anonymous poster hash: 5e9ef...bbd
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #14 Skrevet 24. november 2015 Kan jeg også ha det når magen er mye større på ene siden, og det er kun den siden jeg kjenner spark? 16+4 ukerDet er da fullstendig normalt for alle.. Ungen ligger med ryggen ut der Anonymous poster hash: 66f04...be4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå