Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #1 Skrevet 28. august 2015 skal lage sjokoladekake og skal ha trekk utenpå! hva hadde dere valgt? Anonymous poster hash: 33e84...5a6
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #2 Skrevet 28. august 2015 Marsipan!! Fondant er fælt!!!!!!! Lettere å arbeide med hvis du skal lage ei skikkelig stivpynta kake, men er alldeles uetelig!! Anonymous poster hash: 39337...ce8
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #3 Skrevet 28. august 2015 men er det godt med marsipan på sjokoladekake?? Anonymous poster hash: 33e84...5a6
bIomstre Skrevet 28. august 2015 #4 Skrevet 28. august 2015 Marsipan (marsipan med sjokoladetrekk er jo kjempegodt, da funker sikkert sjokolade med marsipantrekk også)! For å minske mengden går det ann å bare ha marsipanlokk på toppen og ikke nedover kantene (ha f,eks sjokoladespon rundt siden). Da ser man også med en gang at det ikke er en klassisk marsipankake... (hvis den skal på et kakebord). Og det er enklere hvis man ikke er dreven (snakker for meg selv).
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #5 Skrevet 28. august 2015 Aller helst ingen av delene, men hvis du absolutt må så bruk for all del marsipan. Anonymous poster hash: f09cb...60a
Anonym bruker Skrevet 28. august 2015 #6 Skrevet 28. august 2015 må bruke noe! har laget fondant, men den ble så veldig tørr!! hadde nok i litt for mye melis i forhold til de andre gangene jeg har laget.. noen som har tips om det kan fikses??viss ikke må jeg kjøpe marsipan og ny rød farge i morgen Anonymous poster hash: 33e84...5a6
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #7 Skrevet 29. august 2015 Ville helt klart brukt marsipan, synes fondant smaker fælt. Er det rund sjokoladekake, er det veldig kult med kvikk lunsj sjokolade rundt hele kaken. Da blir det ikke så mye marsipan. Anonymous poster hash: a4d25...8dc
Mamalarma Skrevet 29. august 2015 #9 Skrevet 29. august 2015 Fondant, fordi jeg ikke kan spise marsipan
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 29. august 2015 #10 Skrevet 29. august 2015 Fondant, eller sukkerpasta er en vinner hos barna. Selv synes jeg der er for søtt. Men den må lages selv, ferdigkjøpt smaker høgg.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #11 Skrevet 29. august 2015 Hvis det er til barn eller jeg skal lage en temakake så lager jeg med mmf fordi den er lett å jobbe med, samt at barna spiser den. Hvis noen har allergi for nøtter så er den jo også helt trygg. Ferdigkjøpt eller sukkerpasta har jeg aldri prøvd. Men syns ikke tynn mmf smaker så vondt, men søtt det er det. Kunne jeg valgt selv (mann med allergi) så hadde jeg valgt marsipan fordi jeg elsker marsipan. Så jeg vil si det kommer an på hva du skal lage (om du skal lage lynet mc queen f. eks.) og til hvem. Anonymous poster hash: f98a6...cc6
klishe89 Skrevet 29. august 2015 #12 Skrevet 29. august 2015 Jeg liker ingen av delene, men fondant er lettere å plukke av.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2015 #13 Skrevet 29. august 2015 Fondant, eller sukkerpasta er en vinner hos barna. Selv synes jeg der er for søtt. Men den må lages selv, ferdigkjøpt smaker høgg.Ikke hos mine barn. De liker vanligvis alle kaker og elsker marsipan, men fondant kan de ikke fordra. Hvis kaka inni er god kan de spise innsatsen men de velger helst en annen kake.Fondant er bare ekkelt. Anonymous poster hash: c5393...0e4
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 30. august 2015 #14 Skrevet 30. august 2015 Fondant, eller sukkerpasta er en vinner hos barna. Selv synes jeg der er for søtt. Men den må lages selv, ferdigkjøpt smaker høgg.Ikke hos mine barn. De liker vanligvis alle kaker og elsker marsipan, men fondant kan de ikke fordra. Hvis kaka inni er god kan de spise innsatsen men de velger helst en annen kake.Fondant er bare ekkelt. Anonymous poster hash: c5393...0e4 Er det hjemmelaget fondant da? For jeg har fire barn og har hatt ørten barnebursdager. Opplever oftest at barna spiser sukkerpastaen (hjemmelaget) og lar kaken bli igjen... Lager også kaker på bestillinger, og alle med barn bestiller med sukkerpasta. Men smaken er som baken...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #15 Skrevet 30. august 2015 Noen som har en god oppskrift på hjemmelaget fondant? Anonymous poster hash: 39d9a...fc8
☆☆☆ Skrevet 30. august 2015 #16 Skrevet 30. august 2015 Marsipan, som i motsetnad til fondant er etandes.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #18 Skrevet 30. august 2015 Fondant, rett og slett fordi den holder formen bedre og ikke "smelter" ned i kaken slik marsipan kan finne på å gjøre. Den er også veldig lett å plukke av igjen når kaken skal spises. Jeg skjønner ikke helt de som sier marsipan fordi fondant smaker ekkelt, det er jo bare til å skrelle bort fondanten jo! Jeg tar alltid bort lokket, uansett om det er fondant eller marsipan, også på egne kaker. Anonymous poster hash: 4e057...1f2
aanonym Skrevet 30. august 2015 #19 Skrevet 30. august 2015 skal lage sjokoladekake og skal ha trekk utenpå! hva hadde dere valgt? Anonymous poster hash: 33e84...5a6 Marsipan, uten tvil. Fondant kan ikke spises.
Yellow Brick Road Skrevet 30. august 2015 #20 Skrevet 30. august 2015 Jeg ville vel egentlig ikke hatt noen av delene på sjokoladekake, men om jeg måtte hatt et trekk på, ville det blitt marsipan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå