Bærta44 Skrevet 28. august 2015 #1 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Kommer akkurat fra Danmark med et avbrutt forsøk i bagasjen. Ble ikke noe befruktning. Kanskje fordi membranen var for tykk for sædcellen å komme gjennom..men ingen vet. Sambo hadde langt over god kvalitet på sæd i fohold til normalen. Går tilbake til Gonal-F som funka bra sist...ble befruktet med 2 av 2 egg og de delte seg fint men de festet seg ikke. Har bestemt både ISCI og hatching neste gang (i oktober). Noen som har erfaringer med dette? Endret 28. august 2015 av Bærta44 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233279-erfaringer-med-isci-og-hatching-p%C3%A5-samme-behandling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pobie Skrevet 28. august 2015 #2 Del Skrevet 28. august 2015 Vi brukte ICSI, men hvis mannen din har normal sædkvalitet ville jeg ikke brukt det. Det er best hvis egget får velge selv, og ingen grunn til å bruke ekstra penger på ICSI med mindre det er problemer med sæden. Mannens sædkvalitet er helt i grenseland til det normale, derfor brukte vi ICSI. Legen sa at neste gang burde vi prøve uten, for man får ofte bedre resultater med "naturmetoden" når sæden er normal. Hatching har jeg ikke noe erfaring med, men har hørt at noen av disse tilleggsmetodene man kan velge ofte ikke har noen bevist virkning. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233279-erfaringer-med-isci-og-hatching-p%C3%A5-samme-behandling/#findComment-147407040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bærta44 Skrevet 28. august 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 28. august 2015 Vi brukte ICSI, men hvis mannen din har normal sædkvalitet ville jeg ikke brukt det. Det er best hvis egget får velge selv, og ingen grunn til å bruke ekstra penger på ICSI med mindre det er problemer med sæden. Mannens sædkvalitet er helt i grenseland til det normale, derfor brukte vi ICSI. Legen sa at neste gang burde vi prøve uten, for man får ofte bedre resultater med "naturmetoden" når sæden er normal. Hatching har jeg ikke noe erfaring med, men har hørt at noen av disse tilleggsmetodene man kan velge ofte ikke har noen bevist virkning. Vi har over snittet god sædprøve, men kan hende at skallet (membranen)på eggene mine var for harde for sedcella og komme gjennom. Det kan være den nye typen medisin vi brukte men vet jo ikke sikkert. Vi går hvertfall tilbake til den medisinen vi brukte før for da funket befuktningen. Legen var enig i å prøve begge deler neste gang da vi er i siste fase aldersmessig og ikke mange forsøk igjen. ;-) Det er nok like mange meninger som det er leger på dette område men han sa at de tok beslutningen der og da så vi får se, det blir spennende. Lykke til dere også;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233279-erfaringer-med-isci-og-hatching-p%C3%A5-samme-behandling/#findComment-147407529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
inchi Skrevet 28. august 2015 #4 Del Skrevet 28. august 2015 Så trist å høre at forsøket ble avbrutt! Har ett avbrutt forsøk selv, og da mistet jeg litt motet... Men, så starter man med nytt forsøk og man får nytt håp :-) Er helt uenig med Pobie her.... Mannen min har på alle forsøkene hatt super kvalitet, men vi har allikevel hatt icsi på de siste forsøkene våre. Årsaken er som du sier, at det er godt mulig at egget rett og slett har for hardt skall til at sædcellen klarer det på egen hånd. Når vi kom til Maigaard, så hadde vi både icsi og assisted hatching på begge forsøkene våre. Jenta vår er fra forsøk nr 2 der, og lillenurk i magen er fra fryseegg fra forsøk nr 1 (etter 4 mislykkede forsøk på St. Olavs). Så for oss så fungerte iallefall kombinasjonen med icsi og hatching veldig bra. De ekstra kostnadene med icsi og hatching er småpenger i forhold til totalen. Stol på legene, og prøv å holde motet oppe. Masse lykke til på neste forsøk, oktober er ikke lenge til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233279-erfaringer-med-isci-og-hatching-p%C3%A5-samme-behandling/#findComment-147407568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bærta44 Skrevet 28. august 2015 Forfatter #5 Del Skrevet 28. august 2015 Så trist å høre at forsøket ble avbrutt! Har ett avbrutt forsøk selv, og da mistet jeg litt motet... Men, så starter man med nytt forsøk og man får nytt håp :-) Er helt uenig med Pobie her.... Mannen min har på alle forsøkene hatt super kvalitet, men vi har allikevel hatt icsi på de siste forsøkene våre. Årsaken er som du sier, at det er godt mulig at egget rett og slett har for hardt skall til at sædcellen klarer det på egen hånd. Når vi kom til Maigaard, så hadde vi både icsi og assisted hatching på begge forsøkene våre. Jenta vår er fra forsøk nr 2 der, og lillenurk i magen er fra fryseegg fra forsøk nr 1 (etter 4 mislykkede forsøk på St. Olavs). Så for oss så fungerte iallefall kombinasjonen med icsi og hatching veldig bra. De ekstra kostnadene med icsi og hatching er småpenger i forhold til totalen. Stol på legene, og prøv å holde motet oppe. Masse lykke til på neste forsøk, oktober er ikke lenge til :-) Guuud så deilig å høre ;-) Greit å få slike historier altså, da holder man liksom motet oppe, vi kjører på med alt vi nå så har vi hverfall ikke noe ugjort ;-) Og gratulerer både med stor jente og lite nurk i magen og lykke til videre. ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233279-erfaringer-med-isci-og-hatching-p%C3%A5-samme-behandling/#findComment-147407669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
inchi Skrevet 28. august 2015 #6 Del Skrevet 28. august 2015 Så trist å høre at forsøket ble avbrutt! Har ett avbrutt forsøk selv, og da mistet jeg litt motet... Men, så starter man med nytt forsøk og man får nytt håp :-) Er helt uenig med Pobie her.... Mannen min har på alle forsøkene hatt super kvalitet, men vi har allikevel hatt icsi på de siste forsøkene våre. Årsaken er som du sier, at det er godt mulig at egget rett og slett har for hardt skall til at sædcellen klarer det på egen hånd. Når vi kom til Maigaard, så hadde vi både icsi og assisted hatching på begge forsøkene våre. Jenta vår er fra forsøk nr 2 der, og lillenurk i magen er fra fryseegg fra forsøk nr 1 (etter 4 mislykkede forsøk på St. Olavs). Så for oss så fungerte iallefall kombinasjonen med icsi og hatching veldig bra. De ekstra kostnadene med icsi og hatching er småpenger i forhold til totalen. Stol på legene, og prøv å holde motet oppe. Masse lykke til på neste forsøk, oktober er ikke lenge til :-) Guuud så deilig å høre ;-) Greit å få slike historier altså, da holder man liksom motet oppe, vi kjører på med alt vi nå så har vi hverfall ikke noe ugjort ;-)Og gratulerer både med stor jente og lite nurk i magen og lykke til videre. ;-) Tusen takk for gratulasjoner :-) det er så fantastisk å få slik belønning etter mange år med forsøk! Alle tunge stunder er glemt. Viktig med noen solskinnshistorier ja! Vi også måtte bare prøve alt som kunne prøves, da slipper man iallefall å angre på at man ikke gjorde alt man kunne. Oppskriften for oss ble icsi, assisted hatching, blodfortynnende, prednisolon, hcg-støtte etter innsett, crinone og babyklister :-) masse lykke til til dere, håper dere lykkes på neste forsøk! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233279-erfaringer-med-isci-og-hatching-p%C3%A5-samme-behandling/#findComment-147407688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingtartid Skrevet 28. august 2015 #7 Del Skrevet 28. august 2015 Vi hadde ICSI og hatching på Maigaard sist, ble da gravid men mistet i MA. (Grunnet sprukken blindtarm) Mannens sædkvalitet er også bra, men på vår aller første forsøk i Norge prøvde de halvparten av eggene med ICSI og halve Med IVF, IVF eggene ble det ikke noe av og vi har derfor valgt å gå for ICSI ved alle forsøkene. Hadde tre negative forsøk i Norge før vi dro til Danmark, og ble som sagt gravid på første forsøk der, så jeg har tro på at hatching var utslagsgivende for vår del, noe Maigaard også mente. Utrolig synd at forsøket ikke ble noe av, håper dere får et annet resultat ved neste forsøk. Tvi tvi. Vi starter med medisiner nå (kort protokoll), så veldig spent. Vi får oppdatere hverandre:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233279-erfaringer-med-isci-og-hatching-p%C3%A5-samme-behandling/#findComment-147407977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bærta44 Skrevet 29. august 2015 Forfatter #8 Del Skrevet 29. august 2015 Vi hadde ICSI og hatching på Maigaard sist, ble da gravid men mistet i MA. (Grunnet sprukken blindtarm) Mannens sædkvalitet er også bra, men på vår aller første forsøk i Norge prøvde de halvparten av eggene med ICSI og halve Med IVF, IVF eggene ble det ikke noe av og vi har derfor valgt å gå for ICSI ved alle forsøkene. Hadde tre negative forsøk i Norge før vi dro til Danmark, og ble som sagt gravid på første forsøk der, så jeg har tro på at hatching var utslagsgivende for vår del, noe Maigaard også mente. Utrolig synd at forsøket ikke ble noe av, håper dere får et annet resultat ved neste forsøk. Tvi tvi. Vi starter med medisiner nå (kort protokoll), så veldig spent. Vi får oppdatere hverandre:-) Så hyggelig å høre slike positive erfaringer (at du ble gravid ved Maigaard på første forsøk med hatching), synd at du mistet, ja la oss opptatere hverandre, er så moro å høre om andre som reiser til Maigaard ;-) Masse lykke til ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233279-erfaringer-med-isci-og-hatching-p%C3%A5-samme-behandling/#findComment-147409058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingtartid Skrevet 29. august 2015 #9 Del Skrevet 29. august 2015 Vi hadde ICSI og hatching på Maigaard sist, ble da gravid men mistet i MA. (Grunnet sprukken blindtarm) Mannens sædkvalitet er også bra, men på vår aller første forsøk i Norge prøvde de halvparten av eggene med ICSI og halve Med IVF, IVF eggene ble det ikke noe av og vi har derfor valgt å gå for ICSI ved alle forsøkene. Hadde tre negative forsøk i Norge før vi dro til Danmark, og ble som sagt gravid på første forsøk der, så jeg har tro på at hatching var utslagsgivende for vår del, noe Maigaard også mente. Utrolig synd at forsøket ikke ble noe av, håper dere får et annet resultat ved neste forsøk. Tvi tvi. Vi starter med medisiner nå (kort protokoll), så veldig spent. Vi får oppdatere hverandre:-) Så hyggelig å høre slike positive erfaringer (at du ble gravid ved Maigaard på første forsøk med hatching), synd at du mistet, ja la oss opptatere hverandre, er så moro å høre om andre som reiser til Maigaard ;-)Masse lykke til ;-) Takk for det:-):-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144233279-erfaringer-med-isci-og-hatching-p%C3%A5-samme-behandling/#findComment-147409786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå