Gå til innhold

Hvilken våtservietter bruker dere til baby/barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruker omtrent kun tørrservietter fuktet med vann. Alle stellerom har jo vask, så det er uproblematisk .

Våtservietter har vi kun brukt til bæsjebleier i skogen (og da har jo ofte med oss drikkevann som duger til bleieskift).

Nr 1 endte opp med avsindig grusomme bleiesår, så vi lærte oss å unngå våtservietter (da dette svei mer enn vann), og har fortsatt i samme tralten med nr2. Jeg synes våtservietter gir en ekkel hinne på min hud, og regner med at den også gjør det hos barna.

Anonymous poster hash: 9eb73...ecd

Annonse

Bruker bare unik sensitive. Ikke de billigste (ca 20 kr), men de eneste jeg har funnet som både er effektive, godkjent av astma og allergiforbundet og har sånn praktisk lokk som kan lukkes. ;)

Anonymous poster hash: 77d9e...2d8

Bruker de man får kjøpt på Coop, men ikke til bleieskift. Brukes på kjøkkenet for å ta verste grovvasken av fingre og munn før vi går på badet og vasker oss. 

Kjøper engangskluter på apoteket når det er tilbud, fukter med vann og olje og legger i ziplock-pose for bruk på tur. Prøvde en våtserviett nedentil på meg selv, og det var IKKE behagelig.

Anonymous poster hash: 32008...be3

Annonse

Hvorfor er det så mange som bruker tørr servietter fuktet med vann? Blir det ikke mye gris når man skal fjerne bæsj fra barn eller baby?

Anonymous poster hash: 43e20...bf6

Hvorfor skulle det bli mer gris enn å bruke våtservietter egentlig? 

Vi bruker for øvrig Unik sine tørre kluter med vann hjemme, og Libero våtservietter ved gjenstridig skitt/bæsj. Libero våtservietter i stellebagen. 

Anonymous poster hash: 33e28...0e7

Pampers fikk dårligst ut i test for noen få år siden ihvertfall... Hvis de ikke har endret innholdet så inneholder de hormonforstyrrende stoffer.

Jeg bruker billigservietter fra Kiwi og Rema, de inneholder ingen skumle stoffer.

Anonymous poster hash: eba65...154

Brukte så godt som aldri våtservietter. Fattet aldri poenget med dem. Kjøpte Unik tørrservietter, fuktet og la dem enten i en zip-lockpose eller i en liten, tett boks.

Anonymous poster hash: 99a4a...872

Kuttet det etter hvert ut. Vask hendene dine med de og kjenn hvordan de er etterpå. På meg ble det iallfall først veldig slimete og seigt, etterpå veldig tørr og - vanskelig å finne ord- men iallfall veldig ekkelt!! Så kuttet det ut... Bruker alltid klut! På tur tar jeg en våt klut oppi en brødpose.

Anonymous poster hash: d3313...73f

Kuttet det etter hvert ut. Vask hendene dine med de og kjenn hvordan de er etterpå. På meg ble det iallfall først veldig slimete og seigt, etterpå veldig tørr og - vanskelig å finne ord- men iallfall veldig ekkelt!! Så kuttet det ut... Bruker alltid klut! På tur tar jeg en våt klut oppi en brødpose.

Anonymous poster hash: d3313...73f

Jeg har ikke opplevd dette, men har tenkt at det kunne være sånn (basert på tidligere erfaringer med våtservietter jeg har brukt selv, for hender osv), så jeg avslutter alltid med en engangsklut med bare vann for sikkerhets skyld, og bruker bare våtservietter når jeg virkelig trenger det. 

Anonymous poster hash: 33e28...0e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...