Gå til innhold

Hvor mye penger brukte dere på innkjøp til baby?? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er student og vil handle billigst mulig. :) Tror dere det er overkommelig å handle / skaffe utstyr til rundt 10000 kr? Da tenker jeg på det viktigste man trenger til babyen kommer. :) (vogn, bilstol, klær, seng, dyne osv)

Ser på google at man regner med 25000 kr til utstyr til baby.

Sålangt har jeg fått/arvet en del klær, ullpose, voksipose, moseskurv og en del andre småting. :)

Hvor mye brukte dere på utstyr?

Anonymous poster hash: da1bc...661

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var også studenter. Brukte maks 4000kr. Men hadde ikke bil. Så det blir jo et par tusen ekstra (men nyfødtsete er ofte på tilbud).

Anonymous poster hash: 3fa22...389

Skrevet

Brukte ca 5000. Vogn, bilsete, sprinkelseng, klær og annet småutstyr.

Anonymous poster hash: fcb8d...82a

Skrevet

Kjøpte alt nytt, fikk ikke så mye som en body. Importerte noe utstyr fra Tyskland, og fulgte med som en hauk på alle tilbud. Kjøpte tfk, babybjørn vippestol, bæresele, seng, stellebord, babygym, stelleveske, klær og masse annet utstyr. Brukte 10500 til sammen.

Anonymous poster hash: fef9a...6ec

Skrevet

Jeg har termin i slutten av november og har ikke brukt noe enda. Skal uansett gjøre det så billig som mulig siden jeg går fra en godt lønnet jobb til en litt mer usikker lønn. Usikker da det fremdeles er litt på provisjon, som nå, men høyere grunnlønn - men høyere skatt.

Bor i utlandet og her er det ikke permisjon pga fødsel. Du har 3 uker fri uten lønn.

Har fått jobb i norsk firma hjemmefra. Så går en spennende tid i møte med baby og deltids jobb hjemme!!

2 skoleklare barn også, men her er alt gratis.

De får ekstra hjelp av skolen hver morgen og 2 ettermiddager i uka med undervisning. Frokost og full lunsj er dekket. Bøker og språkhjelp.

Har fått en flott TFK vogn av min søster. Tror den heter jogger eller noe slikt. Sport vogn og med sovebag. Denne brukt 1 sesong. United - brun og sort.

Og en baby bjorn bære meis eller sånn. Ikke sett mye på den enda. Og leke matte pluss sånn som spiller musikk over sengen.

Veldig hyggelig at hun gir meg så mye brukt når hun fikk alt mitt til sitt første barn!

Jeg selv hadde nok klær fra mine 2 som er unisex til å romme en stor bag. Nok til første par mnd tenker jeg.

Puter og dyner har jeg dobbelt av fra før av.

Samt elektrisk bryst pumpe. Må bare ha nye flasker til fryseren og ende kopper.

Leier leiligheten vi bor i, og har gode huseiere. Forklarte de situasjonen og nå kjøper de inn ny dobbelt madrass til sengen min slik at det ikke er farlig å amme barnet i sengen, eller om barnet sovner i min seng.

De har kjøpt inn maling så mannen min kan male alt fresht og fint. Fikk til hele leiligheten så det ser jeg på som vinn-vinn!

Får ammepute av eks mannen...Ja du leste rett!

Så har sett på nett og må ut med 3000 kroner for seng og stellebordet kommode med badekar i toppen. Hadde akkurat samme til de to store barna, så vet det er utstyr jeg trives med! Butikken gir madrassen som gave som hærer til senga og de har gratis frakt.

Ellers håper jeg jo på noen pakker til den lille til jul! Litt praktiske gaver som de gode store klutene på IKEA. Og har ønsker meg bæresjal til jul allerede og sagt at det er en flott gave å spleise på. Får jeg det så er det alt jeg ønsker og trenger!! Jeg noe lignende sist gang så ser på det som alfa og Omega!!

Når jeg kommer hjem til jul med nytt barn tror jeg familien har gått igjennom det som kan arves så jeg blir vel nedlesset.

Vet ikke men stresser ikke med annet enn å starte å kjøpe bleier....det er alt jeg følte var konstant manko sist!

Kanskje fordi jeg har tvillinger. .

Jeg bør vel starte å stresse litt snart...men jeg vil ha barna i skolen og lage store barne rom med dem først.

Nye ungen har jo det han/hun trenger hos meg. Litt klær, bleier og ekstra melk i tilfelle. Tror alt annet ordner seg.

Mye fint brukt både å få og kjøpe.

Spør man ikke så får man ikke!

Og jeg har ennå ikke spurt noen :planer

Tror feks det er organisasjoner som hjelp oss og hjelpe andre, som i noen tilfeller der det gjelder barn tråd til med innsamling på feks Facebook. Også er det vel flere gratis pakker i norge på feks apotek?

Aner ikke om det finnes her.

Mine penger går til Dula før, under og etter fødsel. For å få rett info da jeg ikke kan språket 100% enda. Tar ingen sjanser med den nye :)

Begynner å glede meg til å se barnet!!

Men gruer meg til fødselen..

Ønsker alle kommende mødre og prøvere Lykke til!

Anonymous poster hash: 09769...679

Skrevet

Brukte 20 -25 000 kr på første og 10 000 kr på andre.

Vi begge jobbet.

Trenger ikke bli så dyrt om du kjøper brukt, arver, får, osv

Anonymous poster hash: c7839...5cc
Skrevet

Vi brukte altfor mye, sikkert 30.000. Men vi kjøpte alt nytt, bl.a. vogn til 10.000. Det er jo helt unødvendig. Man får mye fint på Finn. :)

Anonymous poster hash: ef4ec...235
Skrevet

Her fikk baby verdier for ca. 50.000. Men alt ble kjøpt nytt og besteforeldre og oldeforeldre betalte alt. Vi har kjøpt grunnpakke på klær, bleier og småting. Men du kan definitivt få det billigere ved å kjøpe mye brukt på finn.no etc :)

Skrevet

Med første brukte vi 16.000 kr..

Med andre (hadde ingenting igjen fra førstemann) brukte vi 11.000 kr..

Det er bare å kjøpe litt brukt og ting på tilbud.. ☺

Skrevet

4500 med nr 3.Vi er godt voksne og har gode jobber,likevel valgte vi å kjøpe brukt til nr 3. Kunne knapt se at vognen var brukt.Alt utstyret ga jeg bort etterhvert,så du kan få alt gratis er du heldig.

Anonymous poster hash: 71b6b...e75

Skrevet

Vet ikke helt hvor mye jeg brukte, men tror ikke det var så mye som 10 000, og da har jeg også handlet endel han ikke har bruk for helt enda.

Handlet mye brukt, og spredde kostnadene over hele graviditeten.

De store tingene betalte jeg dette for:

Vogn 1200kr

Seng 200kr

Bilstol + stellebord 800kr

finn.no og salgsgrupper på facebook er helt supert! 

Anonymous poster hash: 4c0ac...9fc
Skrevet

Tipper vi har brukt rundt 20 000, men da har vi kjøpt nesten alt nytt. Mye på tilbud så har spart en del på det, men vi kunne lett ha brukt bare halvparten om vi kjøpte brukt. I tillegg har jeg kjøpt mye av det meste, så har nok for mye ting. Men det er kun fordi jeg har råd til det, med nestemann vil jeg nok bruke mye mindre og være mer fornuftig. Tror nok du kommer langt med 10 000 :)

Skrevet

ca 15 000,kjøpte en del brukt også

Skrevet

Vi brukte kanskje 6000? Fikk mye, kjøpte mye brukt, kjøpte lite "tull". Vogn er det myyyye å spare på, og husk at det er masse du strengt talt ikke trenger, men heller kan ønske i barselgave/julegave/bursdagsgave ol. 

Anonymous poster hash: 17739...6c5
Skrevet

Ca 10 000, da kjøpte vi bare nytt. Hadde vogn etter eldste da - og har kjøpt endel "unødvendig" - så det kunne nok blitt billigere.

En grei ting å huske er at butikkene er åpne etter fødsel også. Kjøp det mest nødvendige nå, vent med det du ikke er sikker på at du trenger 😊

Skrevet

Vi brukte 2500 kr. Kjøpte alt brukt. Fikk mye arve klær og mye klær i gave. Du må se på hva MÅ man ha, hva bør man ha og hva er luksus.

Det vi kjøpte brukt for de 2500 var: seng med madrass,dyne og sengeklær, stelle kommode (luksus, men fikk den svinbillig med eldste kjøpte jeg bare en stellematte til 100 kr og hadde den på gulvet), bæremeis, bæresele, vogn, en ødelagt vugge på Fretex som bare trengte å få slått inn noen spiker (luksus, men så billig at vi tok oss råd) og bilstol.

Så det er fullt ut mulig å gjøre det svært billig. Fikk nok ekstra gode priser siden mange av tingene ble kjøpt av kolleger.

Anonymous poster hash: 92aeb...434

Skrevet

Brukte 10000 på bare vogna vi.. synes det høres lite ut, men hvis du kjøper alt brukt kan det jo hende det går😉

Anonymous poster hash: 1a1a4...d13

Skrevet

Vi var ekstremt bortskjemte med overivrige besteforeldre+ oldeforeldre som ville bidra med første ;)

Vogn:               10.000 kr

Bilstol:                4.000 kr

Seng:                    800 kr

Madrass:            1.000 kr

Dyne/pute

/sengetrekk :       1.000 kr

Stellekommode:  2.000 kr

Voksipose:          2.000 kr

Vippestol:               700 kr

Spisestol:             1.000 kr  

Pluss diverse klær/tekstiler/flasker osv.

Skal sies at vi kjøpte ingenting brukt til førstemann og fikk mye i gaver.... Andremann arvet alt ;) He he.

Går fint å kjøpe brukt, så du kan få alt dette til halve prisen eller mer :)

Skrevet

20-25 tror jeg, fikk vogn til 8000 av mamma men måtte kjøpe skap & komode til baby klærne, samt de vanlige møblene, & vi valgte en litt dyrere vugge til å ha i stua siden vi slipper å kjøpe vogn, bilstol & litt andre små ting. Fikk også alle møblene til 20% avslag pga familie medlem jobber der & brukte sin personal rabatt på oss :) brukt mest penger på klær. Nesten bare på salg, så har enormt med klær i mange str & til all slags vær. Sleit mye med kvalme så trøste shoppa endel på nettet :P har stor familie så det kommer stadig gaver både i posten & personlig levert i tilleg til det vi kjøper selv. Knappe 3 dager gammel hadde han allerede et fjell av kose dyr, myke tepper & sutte kluter å velge i :)

Anonymous poster hash: 91787...8bd

Skrevet

Et par tusen. På kluter, badebalje, pute til tripp trapp stol, vognposen, kommode til klær og stellekommode. Alt annet arva, fikk eller lånte vi. Kjøpte ikke et plagg før han var 2-3 månder, da var det ei strømpebukse.

Skrevet

Tror vi brukte nærmere 40 000.

Anonymous poster hash: 37ae3...746

Skrevet

Hmm.. 15-16000 kanskje. Kjøpt mye brukt og fått endel arveklær. Så kunne vært mye mer!

Skrevet

Her ble det ca 40 000 med førsteman som er 18 mnd nå. Kjøpte bla 2 nye vogner, ca 16 000 bare for vognene. Er gravid på nytt. Vurderer enda en ny vogn. Ellers blir det bare muligens en ny body eller to 😉

Skrevet

Jeg brukte 1500 kroner. Kjøpte mye billig og pent brukt. Såvidt jeg kan se har han ikke tatt skade. 

Anonymous poster hash: 7d89a...f05
Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Vi brukte ca 10000 på første unge. Kjøpte det meste brukt eller på tilbud (-f.eks bilstol, madrass, sengetøy, drikkeflasker osv).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...