Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #1 Skrevet 27. august 2015 Hvor i Oslo kan jeg plukke maiskolber selv eller kjøpe nyplukkede maiskolber? Noen som vet? Anonymous poster hash: 8d03f...955
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #2 Skrevet 27. august 2015 Meny/ultra? Anonymous poster hash: 4dc00...8cb
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #3 Skrevet 27. august 2015 Hvis du kan dra litt ut av byen har de selvplukk i Drøbak www.tomtermais.no Anonymous poster hash: 6753d...659
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #4 Skrevet 27. august 2015 Da jeg bodde i Oslo, så pleide vi å plukke i nærheten av Skedsmokorset. http://www.aktivioslo.no/selvplukk-av-mais/ Anonymous poster hash: 9da5d...3b9
Tipptopp Skrevet 27. august 2015 #5 Skrevet 27. august 2015 Er ikke fersk mais enda. Vi skulle plukke mais i helgen som vi gjør hvert år og etter en ringerunde til alle gårdene i Oslo området som har selvplukk fikk vi vite at nettene har vært for kalde og avlingene ikke er modne
Soon to be mum Skrevet 27. august 2015 #6 Skrevet 27. august 2015 Dere som plukker mais selv på gård, hva gjør dere med den maisen dere ikke spiser fersk "med en gang".
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #7 Skrevet 27. august 2015 Man kan fryse de. Bogstad gård har ikke salg av slike? Anonymous poster hash: 8d03f...955
Iselilja Skrevet 27. august 2015 #8 Skrevet 27. august 2015 Dere som plukker mais selv på gård, hva gjør dere med den maisen dere ikke spiser fersk "med en gang". Rett i frysen så raskt som mulig.
Soon to be mum Skrevet 27. august 2015 #9 Skrevet 27. august 2015 (endret) Dere som plukker mais selv på gård, hva gjør dere med den maisen dere ikke spiser fersk "med en gang".Rett i frysen så raskt som mulig.Forveller man dem først da? Eller bare fryser dem ned akkurat som de er? Med eller uten "skall"? Skall! 😂😂 jeg mener bladene altså. 😂 Endret 27. august 2015 av Soon to be mum
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #10 Skrevet 27. august 2015 Dere som plukker mais selv på gård, hva gjør dere med den maisen dere ikke spiser fersk "med en gang".Rett i frysen så raskt som mulig.Forveller man dem først da? Eller bare fryser dem ned akkurat som de er? Med eller uten "skall"? Skall! 😂😂 jeg mener bladene altså. 😂 Kan godt fryses med bladene på. Anonymous poster hash: 8d03f...955
Iselilja Skrevet 27. august 2015 #11 Skrevet 27. august 2015 Dere som plukker mais selv på gård, hva gjør dere med den maisen dere ikke spiser fersk "med en gang".Rett i frysen så raskt som mulig.Forveller man dem først da? Eller bare fryser dem ned akkurat som de er? Med eller uten "skall"? Skall! 😂😂 jeg mener bladene altså. 😂 Kan godt fryses med bladene på. Anonymous poster hash: 8d03f...955 Jeg pleier å skrelle av bladene, men det er ikke nødvendig. I fjor plukket vi så mye at jeg "avkornet" endel for å spare plass. Brukte maiskornene til å lage deilig maissuppe
Lammeskanken Skrevet 27. august 2015 #12 Skrevet 27. august 2015 Er mange utenlandske butikker som har det.. de har alltid stooooort utvalg av frukt og grønnsaker 😊 Du kan jo se om butikken i storgata ved gunerius har det, eller den i smalgangen på grønland..
Anonym bruker Skrevet 27. august 2015 #13 Skrevet 27. august 2015 Er mange utenlandske butikker som har det.. de har alltid stooooort utvalg av frukt og grønnsaker 😊 Du kan jo se om butikken i storgata ved gunerius har det, eller den i smalgangen på grønland.. Jeg tenker på slike som kommer rett fra gårder. De selges på gårder eller man kan plukke de selv. Anonymous poster hash: 8d03f...955
Soon to be mum Skrevet 27. august 2015 #14 Skrevet 27. august 2015 Dere som plukker mais selv på gård, hva gjør dere med den maisen dere ikke spiser fersk "med en gang".Rett i frysen så raskt som mulig.Forveller man dem først da? Eller bare fryser dem ned akkurat som de er? Med eller uten "skall"? Skall! jeg mener bladene altså. Kan godt fryses med bladene på. Anonymous poster hash: 8d03f...955 Jeg pleier å skrelle av bladene, men det er ikke nødvendig. I fjor plukket vi så mye at jeg "avkornet" endel for å spare plass. Brukte maiskornene til å lage deilig maissuppe Takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå