Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe ferske maiskolber Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor i Oslo kan jeg plukke maiskolber selv eller kjøpe nyplukkede maiskolber? Noen som vet?

Anonymous poster hash: 8d03f...955

Fortsetter under...

Skrevet

Meny/ultra?

Anonymous poster hash: 4dc00...8cb

Skrevet

Hvis du kan dra litt ut av byen har de selvplukk i Drøbak

www.tomtermais.no

Anonymous poster hash: 6753d...659

Skrevet

Er ikke fersk mais enda. Vi skulle plukke mais i helgen som vi gjør hvert år og etter en ringerunde til alle gårdene i Oslo området som har selvplukk fikk vi vite at nettene har vært for kalde og avlingene ikke er modne

Skrevet

Dere som plukker mais selv på gård, hva gjør dere med den maisen dere ikke spiser fersk "med en gang".

Annonse

Skrevet

Man kan fryse de. Bogstad gård har ikke salg av slike?

Skrevet

Dere som plukker mais selv på gård, hva gjør dere med den maisen dere ikke spiser fersk "med en gang".

Rett i frysen så raskt som mulig.

Skrevet (endret)

Forveller man dem først da? Eller bare fryser dem ned akkurat som de er? Med eller uten "skall"?

Skall! 😂😂 jeg mener bladene altså. 😂

Endret av Soon to be mum
Skrevet

Forveller man dem først da? Eller bare fryser dem ned akkurat som de er? Med eller uten "skall"?

Kan godt fryses med bladene på.

Skrevet

Jeg pleier å skrelle av bladene, men det er ikke nødvendig. I fjor plukket vi så mye at jeg "avkornet" endel for å spare plass. Brukte maiskornene til å lage deilig maissuppe :)

Skrevet

Er mange utenlandske butikker som har det.. de har alltid stooooort utvalg av frukt og grønnsaker 😊

Du kan jo se om butikken i storgata ved gunerius har det, eller den i smalgangen på grønland..

Skrevet

Er mange utenlandske butikker som har det.. de har alltid stooooort utvalg av frukt og grønnsaker 😊

Du kan jo se om butikken i storgata ved gunerius har det, eller den i smalgangen på grønland..

Jeg tenker på slike som kommer rett fra gårder. De selges på gårder eller man kan plukke de selv.

Annonse

Skrevet

Skall! jeg mener bladene altså.

Jeg pleier å skrelle av bladene, men det er ikke nødvendig. I fjor plukket vi så mye at jeg "avkornet" endel for å spare plass. Brukte maiskornene til å lage deilig maissuppe :)

Takk for svar. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...