Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørt at det er såååå godt, men aldri bakt eller smakt, det er min tur til å ta med kake til fredagskaffen imorgen, trengte jeg skulle prøve en langpanneversjon, men får inntrykk av at bunnen kan være litt vanskelig? Erfaringer?

Takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er en ganske enkel kake å bake. Den er dessuten kjempegod! Det er bare å passe på at man ikke slår luften ut av de stivpiskede eggehvitene når man vender inn det tørre. Har aldri opplevd at den kaken har blitt mislykket. Lykke til, den blir nok en hit til fredagskaffen :)

Skrevet

Neida, den er ikke vanskelig i det hele tatt, det fikser du lett. 

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/snickerskake-i-langpanne-med-mork-sjokoladeglasur

Jeg har hakker peanøttene og kjeksen for hånd da, putter i en brødpose og denger løs med kjevle. 

Lenge siden jeg har bakt den, for i gjengen jeg baker til er det to med nøtteallergi så da utgår denne dessverre. Kanskje jeg må bake den her hjemme til helga :)

Anonymous poster hash: bb3c2...c54
Skrevet

Neida, den er ikke vanskelig i det hele tatt, det fikser du lett. 

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/snickerskake-i-langpanne-med-mork-sjokoladeglasur

Jeg har hakker peanøttene og kjeksen for hånd da, putter i en brødpose og denger løs med kjevle. 

Lenge siden jeg har bakt den, for i gjengen jeg baker til er det to med nøtteallergi så da utgår denne dessverre. Kanskje jeg må bake den her hjemme til helga :)

Ja, jeg gjør det på samme måte - brødpose og kjevle ;)

Skrevet

Takk for svar, blir ikke peanøttene og kjeksen grovere og vanskeligere å blande uten foodprocessor? Pleier å bruke den når jeg f.eks. skal knuse kjeksene til ostekakebunn..

Skrevet

Takk for svar, blir ikke peanøttene og kjeksen grovere og vanskeligere å blande uten foodprocessor? Pleier å bruke den når jeg f.eks. skal knuse kjeksene til ostekakebunn..

Nei, det går helt fint å blande. Men det blir litt grovere ja, og det er nettopp derfor jeg gjør det, jeg ønsker ikke den veldig finkornede massen, jeg vil ha de små bitene som gir litt substans.

Skrevet

Har aldri laget med foodprocessor, men det jeg vet er at kaken blir kjempegod sånn jeg gjør det i hvertfall ;) Jeg tenker at det skal være litt grovere biter enn i en ostekake. Den oppskriften jeg opprinnelig fant på nett da jeg lagde denne første gang viste til at man skulle knuse kjekt og peanøtter nettopp på denne måten, ellers hadde jeg nok ikke tenkt på det ;) Blir forresten ganske så fint selv om man bruker kevle, men ikke så finkornet som i foodprocessor.

Skrevet

Har aldri laget med foodprocessor, men det jeg vet er at kaken blir kjempegod sånn jeg gjør det i hvertfall ;) Jeg tenker at det skal være litt grovere biter enn i en ostekake. Den oppskriften jeg opprinnelig fant på nett da jeg lagde denne første gang viste til at man skulle knuse kjekt og peanøtter nettopp på denne måten, ellers hadde jeg nok ikke tenkt på det ;) Blir forresten ganske så fint selv om man bruker kevle, men ikke så finkornet som i foodprocessor.

Jeg liker litt finkornet bunn, men stoler på dere, så jeg gjør det 50/50, blander både litt grovt og finkornet, tror det blir bra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...