Gå til innhold

Nekter pupp

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjære mammaer. Jeg trenger sårt hjelp. Holder på å bli gal og det er rett før jeg gir opp ammingen.

Helt fra fødselen har ammingen vært stress og jeg har hele tiden tenkt litt til litt til, til han begynner med fast føde blir det bedre, men nå er alt verre enn det var før. :grine:

For å starte forfra, gutten min er 5 måneder og jeg fullammet til tre måneder, hvorpå han ikke ble helt mett på kvelden så jeg måtte gi litt mme i tillegg.(ikke hver dag, kun par dager i uken kanskje) Gikk fint det helt til han nå ble litt større og trengte ennå mer tillegg så da introdusert jeg mat (grøt og litt grønnsaker) og det gikk så fint, i noen dager og plutselig nektet han å spise, selv om jeg prøvde ALT. Så da måtte jeg gi flaske, for at han skulle bli mett og nå altså vil han ikke ta pupp, kun flaske. (tar pupp om natta). Jeg har prøvd å nekte han flaske, kun gi pupp, men da blir han sint og gråter en stund, og etter hvert gir han seg og tar pupp, men hvis han ikke blir mett må jeg gi flaske og da blir han jo ennå mer forvirret stakkar. Kan IKKE holde på sånn. Jeg blir snart gal av dette her og det tærer på kreftene. Den ene puppen er helt tom for melk for den har han nektet å ta i noen uker. Tar kun den ene. I tillegg våkner han annen hver time på natta for å spise så jeg er jo selvfølgelig helt utslitt av det også. Hvor mye skal man ofre for denne ammingen? Har IKKE lyst til å gi opp, skulle så gjerne ønske han fikk mm i noen måneder til. Planen var jo å droppe flaska, kun gi mat og mm, men når han nekter mat så har jeg ikke så mye valg. :tristbla: 

Anonymous poster hash: dffd1...220
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det der hørtes slitsomt ut! Jeg har ingen konkrete råd, men kontakt ammehjelpen.No eller amme-poliklinikken dersom "ditt" sykehus har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også ammenekt ved 8 ukers alder. Såååå mye styr, brukte hjelpebryst og holdt på. Min også spiste seff godt på natten... Det som løste seg for meg var å ta ham med en gang han våknet på dagen og "kaste" ham på puppen. Da var han fortsatt litt trøtt, litt som på natten. Vet ikke om det funker siden din er eldre, men verd et forsøk. Kan jo hende du må over på bare litt nattamming og prøve gi mest mulig mat på dagen. Men du har min fulle medfølelse! Sånn ammenekt/spisenekt er utrolig slitsomt. Håper du får flere råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg kan hjelpe så mye akkurat, men min baby hadde ammenekt en kort stund. Hylgråt da jeg la han til brystet og nektet å spise! Da han begynte sånn gikk jeg rundt og ammet han mens jeg bar han. Det var utrolig slitsomt, men det hjalp. Med en gang jeg satt meg ned igjen hylte han, tror han likte den vuggende bevegelsen. Roet seg ned og koste seg med brystet. Passet og på å ikke tvinge han til å ta brystet, men la brystvorta under nesa hans så han luktet melka og fikk lyst til å spise. La meg også på soverommet i mørket hvor det var rolig og lot han snuse på puppen før han begynte å amme. Gikk seg stadig til og plutselig gikk amminga som normalt igjen. Vet ikke om det hjelper hos deg og, tenkte bare å dele min erfaring. Lykke til!

Anonymous poster hash: 9ccbe...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, hvorfor stresse opp både deg og babyen?

Jeg gir både pupp, flaske og mat til min snart 5 mnd. 

Av erfaring raser jeg fort ned i vekt ved amming så vi ga flaske fra han var 2 mnd. han har gradvis gått over til mer flaske, men elsker å ammes på tidlig morgen og for litt kos en eller annen gang på dagen. Om han våkner på natten er også puppen god å ha.

Håper selvsagt at jeg klarer å amme til han blir 1 år, slik at han får alle godene ved amming. Men husk at det skal veldig små mengder morsmelk til for at magefloraen blir så optimal som til barn som ammes til de er 1 år. 

Jo mer du jager med puppen jo mer stress blir det for babyen din og til slutt ender det bare i full nekt. Tilby men ikke tøy strikken. Vil han ikke så ha flasken klar. Kos dere ekstra når han først vil ha pupp. Du sier han vil ha på morgenen, kos dere lenge i sengen. Syng for han eller gjør noe annet koselig før dere står opp. Gjør det til en god stund.

Gi flaske på kvelden før han skal sove, så skal du se at han ikke våkner så ofte. Ikke tilby flaske på natt.

Håper det løser seg!

Anonymous poster hash: 849bf...111
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...