Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #1 Skrevet 26. august 2015 Er det lovlig dersom en leilighet i et borettslag blir solgt uten at det blir lyst ut forkjøpsrett? Anonymous poster hash: 53607...101
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #2 Skrevet 26. august 2015 Nei, skal lyses ut uansett. Anonymous poster hash: db2a1...8d4
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #3 Skrevet 26. august 2015 Kan selge til familie i rett oppadstigende eller nedadgående ledd uten forkjøpsrett. Du kan altså selge til barna dine eller foreldrene dine. Anonymous poster hash: 43348...2af
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #4 Skrevet 26. august 2015 Takk for svar! Vi skal kjøpe. Var en som var helt perfekt for oss som ble kuppet to dager etter den ble lagt ut på finn. Vi skulle melde forkjøpsrett, men vi fikk aldri muligheten. Synes det var litt rart da. Anonymous poster hash: 53607...101
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #5 Skrevet 26. august 2015 Er vel forskjell på borettslag som er tilknyttet store boligselskaper som obos og usbl, og frittstående små borettslag. Hvis bare beboere i borettslaget har forkjøpsrett, kan det vel skje slik. Anonymous poster hash: 33d70...458
Leeloo76 Skrevet 26. august 2015 #6 Skrevet 26. august 2015 Sikker på at den ikke ble lagt ut? Da jeg kjøpte ville selger ha minst mulig styr så leiligheten ble kun lagt ut på Obos sine egne sider når forkjøp skulle meldes (men det var aldri noen annen markedsføring). Det kan også ha vært en som allerede eier I borettslaget som har kjøpt, da ville det kun vært vits å sjekke om noen fler i borettslaget er interessert ettersom de ofte går foran resten av medlemmene. Jeg ville sjekket og ev. klaget til boligbyggelaget, det er jo ikke noe poeng å være medlem om reglene omgås.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #7 Skrevet 26. august 2015 Sikker på at den ikke ble lagt ut? Da jeg kjøpte ville selger ha minst mulig styr så leiligheten ble kun lagt ut på Obos sine egne sider når forkjøp skulle meldes (men det var aldri noen annen markedsføring). Det kan også ha vært en som allerede eier I borettslaget som har kjøpt, da ville det kun vært vits å sjekke om noen fler i borettslaget er interessert ettersom de ofte går foran resten av medlemmene. Jeg ville sjekket og ev. klaget til boligbyggelaget, det er jo ikke noe poeng å være medlem om reglene omgås. Vi er interessert i Bolig i et snevert område og der blir det ikke lagt ut noe så veldig ofte. Vi følger med hele tiden. Den skulle i følge megler bli lagt ut, men det skjedde aldri. Tenker jeg ringer boligbyggerlaget i morgen og spør dem hva som har skjedd. Anonymous poster hash: 53607...101
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå