Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #1 Skrevet 25. august 2015 Det var så enkelt når hun var lita, da kunne vi leke. Men nå, nå er hun 10. Går i 5 trinn. Hun leker med monsterhigh dukker, og andre figurer. Hun og vennindene leker dette mye. Og så spiller de mind craft, og er på momeo. Synes det er vanskelig å leike med ho....hva skal vi leike da lissom? Hun liker ikke tegne, eller bake, eller sykle, eller gå i skogen. Det blir til at vi koser oss i sofaen med film, hun elsker Titanic, pretty woman, grease, dirty dancing, flashdance osv. Er det somer og sol er vi ute, da bader hun i bassenget sitt, eller springer i vannsprederen, jeg sitter der med brettet mitt, på net. For jeg springer ike i vannsprederen, og ikke bader jeg i plaskebassenget heller..? Vi er ikke på stranda, hun hater sand og tang. Vi er mest inne. Fjellturer og skogstuurer hater ho, hater å gå på stier, maur, flott, osv. Har blitt bitt noen ganger og vil ikke. Dessuten er det begrenset med tid vi har sammen etter lekser og middag......ferdig med det ca 5,og så blir jo kl 17.30 før vi er ferdig å rydde ettermiddq.... og så er det leggetid kl 20.30...... vi er sliten og dessuten kommer venninder på besøk. Det er så og si umulig å ,otivere til sykkeltur m3d mamma, når venindene står på døra og vil spille mind craft, eller med monster high..... Det er ikke flere søsken. Vanskelig. Men når face og insta fylles over med bilder og statuser og bilder med vellykkede familier som gjør sååå mye sammen, jeg blir matt jeg.... Anonymous poster hash: 76b2e...d16
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #2 Skrevet 25. august 2015 Jeg har også en på 10 år og har kun henne. Hun har sine venninner som hun har besøk av stort sett hver dag etter skolen. Hvis vi finner på noe sammen er det mest i helgene at vi ser film,spiller kort,yatzy, går tur med hundene sammen, spiller bowling,går på shopping,kino ,cafe osv Dvs vi LEKER ikke så mye sammen lenger. Hun leker med sine venninner. Det hører jeg fra stua faktisk i skrivende stund. Men vi finner på andre ting som beskrevet over. Jeg tenker at det er helt normalt jeg og ser meg selv i henne da jeg var liten. Gjorde gjerne litt sånne praktiske ting med foreldre men venner var størst av alt på den alderen. Jeg lekte med mine venner ikke mine foreldre da jeg var 10 år. Hva med å foreslå kino,shopping, cafe o.l. det vet jeg min datter syns er gøy å Gjøre med mamma 😊 Anonymous poster hash: 30c42...643
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #3 Skrevet 25. august 2015 Spille kort eller brettspill? Anonymous poster hash: 42053...fc5
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #4 Skrevet 25. august 2015 Spille brettspill, kort eller yatzy Legge puslespill Lese høyt fra bøker Lakke negler, ta en hårkur e.l Anonymous poster hash: 6b193...e26
Virginia. Skrevet 25. august 2015 #5 Skrevet 25. august 2015 (endret) Jeg synes det er langt lettere nå som de er eldre. Skjulte det godt tror jeg, men syntes det var ren tortur å være med på picnic med dukkene . Dere kan se film, bake, gå en tur, spille UNO/Sjakk/ Monopol/ Scrabble, geocache, lage trolldeig (vi pynter med plastperler som glitrer nydelig når de har smeltet), bygge lego, ha "skjønnhetssalong" med fotbad og lakking av negler, og mye mer. Endret 25. august 2015 av Virginia.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #6 Skrevet 25. august 2015 Selvfølgelig leker barn med jevnaldrende. Det gjør vel vi også? Og så gjør vi litt andre ting med barna. Spiser middag, lekser, går på cafe kanskje....Kanskje du, HI, trenger noen egne venner? Anonymous poster hash: 913a8...1f3
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. august 2015 #7 Skrevet 25. august 2015 Men hvorfor må du _leke_ med henne? Hva med den gode, gamle samtalen? Sitte ved kjøkkenbordet og snakke med henne, spørre om hverdagen hennes, fortelle henne ting, la henne prate osv? Og se nå å skru av tv og pc og ipad, og gå en tur eller sett dere heller med et spill, en bok eller- igjen-, bare prat.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #8 Skrevet 25. august 2015 Det var så enkelt når hun var lita, da kunne vi leke. Men nå, nå er hun 10. Går i 5 trinn. Hun leker med monsterhigh dukker, og andre figurer. Hun og vennindene leker dette mye. Og så spiller de mind craft, og er på momeo. Synes det er vanskelig å leike med ho....hva skal vi leike da lissom? Hun liker ikke tegne, eller bake, eller sykle, eller gå i skogen. Det blir til at vi koser oss i sofaen med film, hun elsker Titanic, pretty woman, grease, dirty dancing, flashdance osv. Er det somer og sol er vi ute, da bader hun i bassenget sitt, eller springer i vannsprederen, jeg sitter der med brettet mitt, på net. For jeg springer ike i vannsprederen, og ikke bader jeg i plaskebassenget heller..? Vi er ikke på stranda, hun hater sand og tang. Vi er mest inne. Fjellturer og skogstuurer hater ho, hater å gå på stier, maur, flott, osv. Har blitt bitt noen ganger og vil ikke. Dessuten er det begrenset med tid vi har sammen etter lekser og middag......ferdig med det ca 5,og så blir jo kl 17.30 før vi er ferdig å rydde ettermiddq.... og så er det leggetid kl 20.30...... vi er sliten og dessuten kommer venninder på besøk. Det er så og si umulig å ,otivere til sykkeltur m3d mamma, når venindene står på døra og vil spille mind craft, eller med monster high..... Det er ikke flere søsken. Vanskelig. Men når face og insta fylles over med bilder og statuser og bilder med vellykkede familier som gjør sååå mye sammen, jeg blir matt jeg....Anonymous poster hash: 76b2e...d16 Liker ikke, vil ikke....Her bør du ta grep før hun ender som en feit, bortskjemt pynteberte som ikke vil noen ting og ikke kan noen ting. Ikke la henne bestemme. Lær henne å like å være ute og å like å bevege seg. Anonymous poster hash: f783e...9b5
Virginia. Skrevet 25. august 2015 #9 Skrevet 25. august 2015 (endret) Det var så enkelt når hun var lita, da kunne vi leke. Men nå, nå er hun 10. Går i 5 trinn. Hun leker med monsterhigh dukker, og andre figurer. Hun og vennindene leker dette mye. Og så spiller de mind craft, og er på momeo. Synes det er vanskelig å leike med ho....hva skal vi leike da lissom? Hun liker ikke tegne, eller bake, eller sykle, eller gå i skogen. Det blir til at vi koser oss i sofaen med film, hun elsker Titanic, pretty woman, grease, dirty dancing, flashdance osv. Er det somer og sol er vi ute, da bader hun i bassenget sitt, eller springer i vannsprederen, jeg sitter der med brettet mitt, på net. For jeg springer ike i vannsprederen, og ikke bader jeg i plaskebassenget heller..? Vi er ikke på stranda, hun hater sand og tang. Vi er mest inne. Fjellturer og skogstuurer hater ho, hater å gå på stier, maur, flott, osv. Har blitt bitt noen ganger og vil ikke. Dessuten er det begrenset med tid vi har sammen etter lekser og middag......ferdig med det ca 5,og så blir jo kl 17.30 før vi er ferdig å rydde ettermiddq.... og så er det leggetid kl 20.30...... vi er sliten og dessuten kommer venninder på besøk. Det er så og si umulig å ,otivere til sykkeltur m3d mamma, når venindene står på døra og vil spille mind craft, eller med monster high..... Det er ikke flere søsken. Vanskelig. Men når face og insta fylles over med bilder og statuser og bilder med vellykkede familier som gjør sååå mye sammen, jeg blir matt jeg....Anonymous poster hash: 76b2e...d16 Liker ikke, vil ikke....Her bør du ta grep før hun ender som en feit, bortskjemt pynteberte som ikke vil noen ting og ikke kan noen ting. Ikke la henne bestemme. Lær henne å like å være ute og å like å bevege seg. Anonymous poster hash: f783e...9b5 Ærlig talt! Datteren til HI har det sikkert helt fint, selv om hun ikke er noe typisk friluftlivsmenneske. Og nå var det forlag til koselig ting de kunne gjøre sammen som datteren kanskje likte som HI spurte om. Endret 25. august 2015 av Virginia.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #10 Skrevet 25. august 2015 Det var så enkelt når hun var lita, da kunne vi leke. Men nå, nå er hun 10. Går i 5 trinn. Hun leker med monsterhigh dukker, og andre figurer. Hun og vennindene leker dette mye. Og så spiller de mind craft, og er på momeo. Synes det er vanskelig å leike med ho....hva skal vi leike da lissom? Hun liker ikke tegne, eller bake, eller sykle, eller gå i skogen. Det blir til at vi koser oss i sofaen med film, hun elsker Titanic, pretty woman, grease, dirty dancing, flashdance osv. Er det somer og sol er vi ute, da bader hun i bassenget sitt, eller springer i vannsprederen, jeg sitter der med brettet mitt, på net. For jeg springer ike i vannsprederen, og ikke bader jeg i plaskebassenget heller..? Vi er ikke på stranda, hun hater sand og tang. Vi er mest inne. Fjellturer og skogstuurer hater ho, hater å gå på stier, maur, flott, osv. Har blitt bitt noen ganger og vil ikke. Dessuten er det begrenset med tid vi har sammen etter lekser og middag......ferdig med det ca 5,og så blir jo kl 17.30 før vi er ferdig å rydde ettermiddq.... og så er det leggetid kl 20.30...... vi er sliten og dessuten kommer venninder på besøk. Det er så og si umulig å ,otivere til sykkeltur m3d mamma, når venindene står på døra og vil spille mind craft, eller med monster high..... Det er ikke flere søsken. Vanskelig. Men når face og insta fylles over med bilder og statuser og bilder med vellykkede familier som gjør sååå mye sammen, jeg blir matt jeg....Anonymous poster hash: 76b2e...d16 Liker ikke, vil ikke....Her bør du ta grep før hun ender som en feit, bortskjemt pynteberte som ikke vil noen ting og ikke kan noen ting. Ikke la henne bestemme. Lær henne å like å være ute og å like å bevege seg.Anonymous poster hash: f783e...9b5 Ærlig talt! Datteren til HI har det sikkert helt fint, selv om hun ikke er noe typisk friluftlivsmenneske. Og nå var det forlag til koselig ting de kunne gjøre sammen som datteren kanskje likte som HI spurte om. Nei, det tror jeg ikke. Om hun er så begrenset i interessene vil hun ganske snart bli ansett som ekstremt kjedelig. Hun høres ekstremt usikker ut og helt uvant med å forsøke nye ting. Hvordan blir det når vennene skal på stranda, i skibakken, på hyttetur osv? Hvor lenge tror du venninnene kommer til å gidde å leke inne med dukker? Det er i hvertfall lenge siden min 10 åring sluttet med sånt. Nå sykler de sammen til trening, drar sammen på stranda, drar på telttur sammen, går på skøyter om vinteren osv. Anonymous poster hash: f783e...9b5
Virginia. Skrevet 25. august 2015 #11 Skrevet 25. august 2015 (endret) Det var så enkelt når hun var lita, da kunne vi leke. Men nå, nå er hun 10. Går i 5 trinn. Hun leker med monsterhigh dukker, og andre figurer. Hun og vennindene leker dette mye. Og så spiller de mind craft, og er på momeo. Synes det er vanskelig å leike med ho....hva skal vi leike da lissom? Hun liker ikke tegne, eller bake, eller sykle, eller gå i skogen. Det blir til at vi koser oss i sofaen med film, hun elsker Titanic, pretty woman, grease, dirty dancing, flashdance osv. Er det somer og sol er vi ute, da bader hun i bassenget sitt, eller springer i vannsprederen, jeg sitter der med brettet mitt, på net. For jeg springer ike i vannsprederen, og ikke bader jeg i plaskebassenget heller..? Vi er ikke på stranda, hun hater sand og tang. Vi er mest inne. Fjellturer og skogstuurer hater ho, hater å gå på stier, maur, flott, osv. Har blitt bitt noen ganger og vil ikke. Dessuten er det begrenset med tid vi har sammen etter lekser og middag......ferdig med det ca 5,og så blir jo kl 17.30 før vi er ferdig å rydde ettermiddq.... og så er det leggetid kl 20.30...... vi er sliten og dessuten kommer venninder på besøk. Det er så og si umulig å ,otivere til sykkeltur m3d mamma, når venindene står på døra og vil spille mind craft, eller med monster high..... Det er ikke flere søsken. Vanskelig. Men når face og insta fylles over med bilder og statuser og bilder med vellykkede familier som gjør sååå mye sammen, jeg blir matt jeg....Anonymous poster hash: 76b2e...d16 Liker ikke, vil ikke....Her bør du ta grep før hun ender som en feit, bortskjemt pynteberte som ikke vil noen ting og ikke kan noen ting. Ikke la henne bestemme. Lær henne å like å være ute og å like å bevege seg.Anonymous poster hash: f783e...9b5 Ærlig talt! Datteren til HI har det sikkert helt fint, selv om hun ikke er noe typisk friluftlivsmenneske. Og nå var det forlag til koselig ting de kunne gjøre sammen som datteren kanskje likte som HI spurte om. Nei, det tror jeg ikke. Om hun er så begrenset i interessene vil hun ganske snart bli ansett som ekstremt kjedelig. Hun høres ekstremt usikker ut og helt uvant med å forsøke nye ting. Hvordan blir det når vennene skal på stranda, i skibakken, på hyttetur osv? Hvor lenge tror du venninnene kommer til å gidde å leke inne med dukker? Det er i hvertfall lenge siden min 10 åring sluttet med sånt. Nå sykler de sammen til trening, drar sammen på stranda, drar på telttur sammen, går på skøyter om vinteren osv. Anonymous poster hash: f783e...9b5 Det du skriver virker rimelig fordomsfullt og etnosentrisk.... Ikke alle har den norske dyrkingen av utendørsaktiviteter som et ideal, men har likevel gode, innholdsrike liv. I Sverige og en rekke andre europeiske land er det f.eks. ikke tradisjon for at barn er ute i all slags vær, slik det er her i Norge. Barna har det godt der også. Hadde du lest det HI skrev ordentlig, så hadde du sett at datteren og venninnene har de samme interessene. Hadde HI' s datter begynt med utendørsaktiviteter, så hadde hun først da skilt seg ut i forhold til venninnene. Det er nok lite sannsynlig at HI's datter og venninnene kommer til å dra særlig på telttur, stå på ski, dra på sykkelturer osv. Mulig de kommer til å velge å dra på kino, på handletur eller i svømmehallen sammen, dra på dataspillmesser og annet. I storbyer er dette langt vanligere hos de yngre tenåringene, enn en slik livsstil du beskriver. Og dette er da virkelig ikke noe problem, utover at det et ikke passer med ditt ideal? Siden du sikkert vil anta at jeg skriver en forsvarstale for meg selv her, så kan jeg nevne at vi hos oss i tillegg til det jeg foreslo for HI lengre opp både står litt på ski, på skøyter, drar på turer i skogen, drar på stranden, på museer, er på teater en gang årlig, og også har fine samtalestunder i blant. Barnet mitt har også trening noen ettermiddager per uke. Jeg tenker derimot ikke at vår måte å leve livet vårt på burde være en rettesnor for andre. Endret 25. august 2015 av Virginia.
Gjest Antarctica Skrevet 26. august 2015 #12 Skrevet 26. august 2015 (endret) Jeg går aldri på ski, telttur eller noe særlig annet av "friluftsliv" med ungene, for jeg liker det ikke selv. Fins masse festlig kvalitetstid man kan ha likevel. Med ungene spiller jeg brettspill, synger mye og lager tullesanger, kiler hverandre, lager middag sammen, sår blomster og grønnsaker i gamle melkepakker og følger veksten deres, lager tullete vitser, limericks og ordspill, tegner, klipper og limer... Hvis vi går ut er det ikke for å drive sport, men vi leiter etter små gjemmesteder der det finnes f eks maurtuer eller froskeegg. Kvalitetstid er så mangt. Å sitte på trappa og tøyse er like verdifull tid sammen som å pakke ryggsekken og "gå tur". Endret 26. august 2015 av Pashla&pashlingene
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #13 Skrevet 26. august 2015 Tusen tak til dere som har kommet med seriøse tilbakemeldinger, og som faktisk har lest det jeg skriver. Noen skriver a jeg kan lese høyt for henne. Det gjør jeg hver eneste kveld når hun er ferdig på badet og kryper opp i senga. Det har jeg gjort heilt siden hun var pittelita. De siste årene har det vert bøker som "all verdens kunnskap", "fakta om pattedyr", "de ville dyrenes verden", "barnas leksikon" og i skrivende stund er det "kroppen vår" av trond viggo torgersen, og jeg leser den samme boka i ukesvis før hun vil bytte bok. Vi spiller litt brettspill, stigespill, gåsespill, yatsy,..... men det blir mest på helg, dersom vennindene ikke er hjemme. Det er bare det at jeg FØLER at jeg BURDE leke mer me ho. Men det er godt å vite at det er flere som har det som oss. Her er det ikke mange idretter som hun kan vre med på. Hun var med på fotbal når hun var 6 år, men etter at hun fikk en ball i fjeset nektet hun å bli med mer. Så etter ett år til med medlemskap i jenter 6 til 8 år, uten at hun ville spillemelte vi henne av. Turn er det venteliste på, ja seriøst, turnforeningen har venteliste for å bli med, nå utter uppstarten i høst haddede 16 stykker på venteliste. Desuten er det 40 minutt å kjøre dit turninga er. Her vi bor er det taekwondo, men pga en tilstand i ryggen er akkurat det utelukket. det er barneidrett hver torsdag, litt prsog vær avhengig, med skirenn, skøyter når vi har skøyte is, padling, etc. Dette er hun stort set med på. Det med monsterhigh dukkene, det er noe alle jentene i klassen lekermed. Det er en fantastisk rolleleik når de sitter å leker. Deter fasinerende å høre på faktisk. Det er godt å vite at det er god kvalitets tid det vi bedriver. Vi snakker mye sammen under middagen, om skolen, hva de har gjort, slik og sån, faglig og sosialt. Vi sitter ofte samen i sofaen en stund før leggetid, og hun kryper inn i armskroken, og vi koser. Anonymous poster hash: 76b2e...d16
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #14 Skrevet 26. august 2015 Hva har skjedd i verden egentlig? Foreldrene mine lekte vel ikke med meg når jeg var 10 år. Å ha det hyggelig sammen, prate sammen rundt matbordet, se på hyggelige programmer sammen, at tiåringen er med og gjør husarbeid hagearbeid osv er en ting, men leke? Kanskje crocket i hagen på sommeren og slikt... Men jeg lekte ikke med dukker med foreldrene mine når jeg var ti altså... Anonymous poster hash: 3bf12...867
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #15 Skrevet 26. august 2015 Jeg går aldri på ski, telttur eller noe særlig annet av "friluftsliv" med ungene, for jeg liker det ikke selv. Fins masse festlig kvalitetstid man kan ha likevel. Med ungene spiller jeg brettspill, synger mye og lager tullesanger, kiler hverandre, lager middag sammen, sår blomster og grønnsaker i gamle melkepakker og følger veksten deres, lager tullete vitser, limericks og ordspill, tegner, klipper og limer... Hvis vi går ut er det ikke for å drive sport, men vi leiter etter små gjemmesteder der det finnes f eks maurtuer eller froskeegg. Kvalitetstid er så mangt. Å sitte på trappa og tøyse er like verdifull tid sammen som å pakke ryggsekken og "gå tur". Det er klart det er mange slike ting som er fine å gjøre med barna også. Problemet mitt er at jeg kjenner 3 jenter som var slik HI beskriver på samme alderen. For den ene tok foreldrene afære og hjalp henne til å lære å like nye ting. Hun er nå en helt vanlig tenåring. De to andre ble mer og mer ensome.Vennene sluttet å leke og ble opptatt av sport og å farte rundt. Før de var halveis på ungdomskolen var begge godt overvektige og hadde fått angstdiagnoser. Hun ene har flyttet. Jeg vet ikke hvordan hun har det nå. Den andre sliter enormt med å komme ut av den vonde sirklen. Hun er smart og vet godt hva som er problemet. Heldig vis har hun fått plass på friskvernklinikk der hun blir utfordret og får kjenne mestring, men bare det å komme seg dit er en kamp. Hun liker nå å jogge, men hun tør ikke jogge når det er lyst i tilfellet noen skulle se henne for eksempel. Det hjelper jo heller ikke at foreldrene fortsatt legger alt til rette for at hun skal kunne isolere seg. Selv om foreldrene sikkert har gjort ting i beste mening, eller i værste fall bare latt det skure fordi det var enklest der og da, er hun svært bitter på dem. Jeg håper virklig ikke datteren til HI får det slik. Anonymous poster hash: f783e...9b5
Virginia. Skrevet 26. august 2015 #16 Skrevet 26. august 2015 (endret) Jeg går aldri på ski, telttur eller noe særlig annet av "friluftsliv" med ungene, for jeg liker det ikke selv. Fins masse festlig kvalitetstid man kan ha likevel. Med ungene spiller jeg brettspill, synger mye og lager tullesanger, kiler hverandre, lager middag sammen, sår blomster og grønnsaker i gamle melkepakker og følger veksten deres, lager tullete vitser, limericks og ordspill, tegner, klipper og limer... Hvis vi går ut er det ikke for å drive sport, men vi leiter etter små gjemmesteder der det finnes f eks maurtuer eller froskeegg. Kvalitetstid er så mangt. Å sitte på trappa og tøyse er like verdifull tid sammen som å pakke ryggsekken og "gå tur". Det er klart det er mange slike ting som er fine å gjøre med barna også. Problemet mitt er at jeg kjenner 3 jenter som var slik HI beskriver på samme alderen. For den ene tok foreldrene afære og hjalp henne til å lære å like nye ting. Hun er nå en helt vanlig tenåring. De to andre ble mer og mer ensome.Vennene sluttet å leke og ble opptatt av sport og å farte rundt. Før de var halveis på ungdomskolen var begge godt overvektige og hadde fått angstdiagnoser. Hun ene har flyttet. Jeg vet ikke hvordan hun har det nå. Den andre sliter enormt med å komme ut av den vonde sirklen. Hun er smart og vet godt hva som er problemet. Heldig vis har hun fått plass på friskvernklinikk der hun blir utfordret og får kjenne mestring, men bare det å komme seg dit er en kamp. Hun liker nå å jogge, men hun tør ikke jogge når det er lyst i tilfellet noen skulle se henne for eksempel. Det hjelper jo heller ikke at foreldrene fortsatt legger alt til rette for at hun skal kunne isolere seg. Selv om foreldrene sikkert har gjort ting i beste mening, eller i værste fall bare latt det skure fordi det var enklest der og da, er hun svært bitter på dem. Jeg håper virklig ikke datteren til HI får det slik. Anonymous poster hash: f783e...9b5 Det du beskriver er noe helt annet, og du må da selv se at du "overfører" egne dårlige erfaringer på HI's datter her. Siden du ser ut til å tro at anekdoter er relevant her: De to barna jeg vet om som er glade i innelek og ikke fysisk aktive på fritiden slik HI beskriver, de er begge noe undervektige og trives med sine liv. Det ene barnet jeg kjenner til som jeg antar må ha blitt vurdert om overvektig av HS, det er fysisk aktivt. Ellers er jeg enig med deg i at det er bra for barn å prøve ulike aktiviteter og finne noe de er engasjert i- men hva som er rett for barnet, det kan være så mangt. Endret 26. august 2015 av Virginia.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #17 Skrevet 26. august 2015 Bake sammen? Spør jenta da vel - har hun noe hun har lyst til å gjøre som de to kan gjøre sammen? Det kan jo være hun har forslag selv. Ellers så er det å snakke sammen en fin ting! Anonymous poster hash: 0fbc2...cf9
MTF Skrevet 26. august 2015 #18 Skrevet 26. august 2015 Jeg syns det høres ut som om dere allerede gjør mye koselig sammen, jeg. Jeg har selv unger på 8 og 10 år, men vi leker aldri sammen. Vi snakker sammen, spiller kort og brettspill, lager mat/baker, går turer og trener sammen, går i svømmehallen, på kino, bowler, lager ting sammen (for eks til jul, julekort, julepynt og gaver). Det viktigste og mest verdifulle vi gjør sammen er å bare snakke og å kose. Det er kvalitetstid for både dem og meg.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #19 Skrevet 26. august 2015 Haha, om foreldrene mine hadde spurt meg om vi skulle leke sammen da jeg var 10 år hadde jeg bare sett dumt på dem. Jo eldre ungene blir, jo mer naturlig er det at de ikke gidder å henge med mor, men med venner. Dette er naturlig og.sunt. Forøvrig er det fine aktiviteter for 10 år gamle jenter å dra i svømmehallen sammen, kafe, bake, se film, lese bøker, shopping, looms ol, kino osv. Å sitte med mor og leke med Monster high blir bare rart ( vet heller ikke om så store jenter så leker med dem uansett) Anonymous poster hash: 080b5...f37
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #20 Skrevet 26. august 2015 Taekwondo er en fantastisk sport. Om jenta kan spille fotball og turn skjønner jeg ikke at hun ikke kan være med på taekwondo? Guttene mine går og stortrives. De øver på mye slag og spark i faste bevegelsesmønster ut i lufta. 11 åringen er lite i kontakt med andre, mens14 åringen har selv valgt å gå i kamp med fullt beskyttelsesutstyr. Dette velger man i stor grad selv. Det er strenge regler for barn under 16 år. Jeg ville absolutt prøvd taekwondo! Gå på 2-3 treninger og test ut. Man kan også gi beskjed om hensyn som skal tas pga ryggen. Anonymous poster hash: 745ed...cb3
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #21 Skrevet 26. august 2015 Hva med å la jenta være med å lage middag? Det er viktig å kunne lage mat selv og veldig god kvalitetstid! 😀 Anonymous poster hash: 745ed...cb3
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #22 Skrevet 26. august 2015 Taekwondo er en fantastisk sport. Om jenta kan spille fotball og turn skjønner jeg ikke at hun ikke kan være med på taekwondo? Guttene mine går og stortrives. De øver på mye slag og spark i faste bevegelsesmønster ut i lufta. 11 åringen er lite i kontakt med andre, mens14 åringen har selv valgt å gå i kamp med fullt beskyttelsesutstyr. Dette velger man i stor grad selv. Det er strenge regler for barn under 16 år. Jeg ville absolutt prøvd taekwondo! Gå på 2-3 treninger og test ut. Man kan også gi beskjed om hensyn som skal tas pga ryggen.Anonymous poster hash: 745ed...cb3 Fotball var hun med på når hun var mindre. Og turn har hun ikke gått på. Det er en ryggskade og korsettbehandling som gjør hemme uegnet for taekwondo. Det sier ryggspesialistene på rikshospitalet. Anonymous poster hash: 76b2e...d16
Anonym bruker Skrevet 26. august 2015 #23 Skrevet 26. august 2015 Taekwondo er en fantastisk sport. Om jenta kan spille fotball og turn skjønner jeg ikke at hun ikke kan være med på taekwondo? Guttene mine går og stortrives. De øver på mye slag og spark i faste bevegelsesmønster ut i lufta. 11 åringen er lite i kontakt med andre, mens14 åringen har selv valgt å gå i kamp med fullt beskyttelsesutstyr. Dette velger man i stor grad selv. Det er strenge regler for barn under 16 år. Jeg ville absolutt prøvd taekwondo! Gå på 2-3 treninger og test ut. Man kan også gi beskjed om hensyn som skal tas pga ryggen.Anonymous poster hash: 745ed...cb3 Fotball var hun med på når hun var mindre. Og turn har hun ikke gått på. Det er en ryggskade og korsettbehandling som gjør hemme uegnet for taekwondo. Det sier ryggspesialistene på rikshospitalet. Anonymous poster hash: 76b2e...d16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå