Gå til innhold

Hvordan er det å jobbe som kunderådgiver i bank?

Anbefalte innlegg

Jeg er nyutdannet med en bachelor i øk.adm og vurderer å søke jobb i bank. Kunne tenkt meg over på bedriftsrådgivning etter hvert, men må vel begynne i "skranken"... Noen som kan fortelle litt?

Anonymous poster hash: d541b...690

Fortsetter under...

Hadde sommerjobb i bank. Jeg syns det var veldig mye press på salg. Man ble resultatmålt hver uke på hvor mange forsikringer og spareprodukter man hadde solgt, og premier til de beste. Ble sliten av det presset og følte at jeg ikke hjalp kundene med det de egentlig ville fordi jeg måtte nærmest prakke på de disse ekstra tingene.

Anonymous poster hash: 639de...d5e

Takk for svar- det dere sier var vel egentlig bekymringen min siden jeg ikke er noen selgertype. Men det er vanskelig arbeidsmarked for tida, så kanskje jeg må prøve meg likevel. 😯

Samme erfaring som de over. Et jævla mas om å nå salgsbudsjettene. Jeg trodde det var drømmejobben min, men holdt ut i kun 4 år. Da var jeg helt nervevrak etter å måtte ringe folk på måfå for å prøve å få de som kunder.

Anonymous poster hash: 04b0d...e1c

Annonse

Jeg har selv jobbet som rådgiver i mange år og trives med det, selv om det er endel fokus på salg. Men det er mye annet du kan jobbe som i bank også som er spennende, og hvor du slipper salgspresset! Lykke til :)

Anonymous poster hash: 4f0bf...160

Jeg har selv jobbet som rådgiver i mange år og trives med det, selv om det er endel fokus på salg. Men det er mye annet du kan jobbe som i bank også som er spennende, og hvor du slipper salgspresset! Lykke til :)

Takk!Fint å høre noen trives også! Kan du si noe om hva slags stillinger dette kan være?

Takk!Fint å høre noen trives også! Kan du si noe om hva slags stillinger dette kan være?

Det kan være alt fra backoffice, altså de som produserer dokumenter etc, HR, markedsavdelinger, kundesenter, prosjekter og mye mer :)

Jeg jobber i bank. Hvis du kommer innenfor hos en av de store er det gjerne mange muligheter til andre og mer spennende jobber internt.

Jeg starter som kunderådgiver, har senere jobbet med krevende engasjement, på næring og backoffice.

Enig med de over at rådgiver er salg og budsjett pes, men kan være en grei start for å få mer spennende jobber etterhvert

Anonymous poster hash: 67013...c27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...