Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #1 Skrevet 25. august 2015 Er det noen som har gjort det noen gang? Altså umiddelbart mislikt en annen dame fordi hun er veldig pen eller flott, og egntlig bare derfor? Har du ev. begynt å like vedkommende likevel etter en stund? Anonymous poster hash: e664e...83c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #2 Skrevet 25. august 2015 Liker ikke pene folk. Spesielt de som vet det selv og blir høy på pæra! Spyr. Anonymous poster hash: 06504...d7c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #3 Skrevet 25. august 2015 Liker ikke pene folk. Spesielt de som vet det selv og blir høy på pæra! Spyr. Anonymous poster hash: 06504...d7c Kan du utdype litt? Hvordan oppfører noen seg når du mener at de vet det selv og er høy på pæra av det? Altså de aller fleste som er veldig pene vet nok om det, men det er jo langt i fra alle som lar seg merke med det eller bryr seg om det. Misliker du alle som er pene, uansett? Eller kan du like noen, i hvert fall dersom du blir bedre kjent med dem? HI Anonymous poster hash: e664e...83c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #4 Skrevet 25. august 2015 Har vel gått i den fella ja, vet ikke om det er sjalusi eller hva det er? Stort sett er folk veldig hyggelige bare man blir kjent da... Anonymous poster hash: da0e1...9db
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #5 Skrevet 25. august 2015 Det går da ikke an å mislike noen bare pga deres utseende. Det har jeg aldri gjort, det er jo idiotisk. Pene folk kan da være verdens snilleste og skjønneste de, som alle andre, Anonymous poster hash: 9ff6f...be9
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #6 Skrevet 25. august 2015 Har en sånn jålete (bruker mye sminke) og er veltrent dame på jobb. Trodde først bare hun var sånn overlegen jåleberte, men hun er veldig søt og hyggelig. Anonymous poster hash: e3f6f...210
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #7 Skrevet 25. august 2015 Liker ikke pene folk. Spesielt de som vet det selv og blir høy på pæra! Spyr. Anonymous poster hash: 06504...d7c Har ei sånn i omgangskretsen. Hun er pen, vet det og byr seg frem for alle mannfolk, klenger seg på alle venninners menn og tror hun er guds gave til menneskeheten. Bare selfies med trutmunn og utringning som bilder på Face, og fisker etter likes og kommentarer. Blæh. Ei annen har supersexy timeglassfigur og fyldige lepper, selv om resten av ansiktet er en katastrofe, mannens eks-elskerinne. Hater henne ikke, men misliker henne fordi jeg gjerne vil se ut som hun og være like sexy, men kommer aldri til å gjøre det, dessverre. Anonymous poster hash: 9e6fd...80e
Monica Skrevet 25. august 2015 #8 Skrevet 25. august 2015 Har aldri mislikt noen bare fordi de er pene.
Gjest Gul stjerne Skrevet 25. august 2015 #9 Skrevet 25. august 2015 Jeg tror det er ganske vanlig, men folk liker ikke å innrømme det.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #10 Skrevet 25. august 2015 Jeg tror aldri jeg har mislikt noen fordi de har vært pene, men om folk ser ut som om de bruker mye tid på utseendet og er veldig opptatt av det blir jeg svært negaltiv. Jeg misliker generelt pyntedukker av begge kjønn. Anonymous poster hash: b68f1...467
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #11 Skrevet 25. august 2015 Jeg misliker folk som tror de har en annen verdi fordi de er pene. Ellers er stort sett alle mine venner ganske pene jenter, som jeg liker godt Anonymous poster hash: 2857a...8c2
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #12 Skrevet 25. august 2015 Har mislikt folk ved første møte, men utseende har aldri vært en faktor. Kjeften derimot. Anonymous poster hash: 4cedf...6f8
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #13 Skrevet 25. august 2015 Takker for ærlge og oppriktige svar. Jeg hadde faktisk ikke tenkt over denne muligheten før for en uke siden. Yrket mitt innebærer at jeg omgås veldig mye med ulike mennesker, og min arbeidsgiver har en gang sagt at min styrke er at jeg er uvanlig dyktig på å få god kontakt med alle mulig mennesketyper. Normalt opplever jeg også dette i dagliglivet, jeg får lett kontakt med andre og opplever at nesten alle liker meg godt som person. Nesten alle. Jeg har flere ganger opplevd at en del kvinner, spesielt på min egen alder eller litt eldre, ser ut til å direkte mislike meg selv om de knapt har utvekslet to ord med meg. Dette har såret og forundre meg, og jeg har lurt på hvorfor. Så var det altså en episode rundt skolestart der jeg kom i snakk med en annen pappa. Vi snakket en stund, han var veldig morsom, så jeg lo en del. Plutselig kommer det som åpenbart må ha vært kona/samboeren bort og ser veldig sint ut. Hun ser surt på meg, skudder seg helt inntil mannen, rekker fram hånden og presentrer seg som "Kari, KONA til Hans" (fiktive navn) mens hun legger armen rundt ham og drar ham så med seg bort. Jeg ble helt paff, og da kom det fra en annen mamma like ved: "Hun er bare sjalu fordi du er så pen vettu!". Selv har jeg aldri hatt noe fokus på utseende og verken farger håret, bruker sminke eller noe, men jeg har fått høre nok ganger at jeg er veldig pen til at det bare blir teit å skulle nekte for det. Men om noen misliker andre bare pga utseende fikk jeg jo en grei forklaring nå da på denne sure holdningen til enkelte damer jeg møter. Og beklager om siste avsnitt høres selvgodt ut, jeg vet ikke helt hvordan jeg ellers skulle forklare hvorfor jeg spurte. HI Anonymous poster hash: e664e...83c
Luksusdyret Skrevet 25. august 2015 #14 Skrevet 25. august 2015 Takker for ærlge og oppriktige svar. Jeg hadde faktisk ikke tenkt over denne muligheten før for en uke siden. Yrket mitt innebærer at jeg omgås veldig mye med ulike mennesker, og min arbeidsgiver har en gang sagt at min styrke er at jeg er uvanlig dyktig på å få god kontakt med alle mulig mennesketyper. Normalt opplever jeg også dette i dagliglivet, jeg får lett kontakt med andre og opplever at nesten alle liker meg godt som person. Nesten alle. Jeg har flere ganger opplevd at en del kvinner, spesielt på min egen alder eller litt eldre, ser ut til å direkte mislike meg selv om de knapt har utvekslet to ord med meg. Dette har såret og forundre meg, og jeg har lurt på hvorfor. Så var det altså en episode rundt skolestart der jeg kom i snakk med en annen pappa. Vi snakket en stund, han var veldig morsom, så jeg lo en del. Plutselig kommer det som åpenbart må ha vært kona/samboeren bort og ser veldig sint ut. Hun ser surt på meg, skudder seg helt inntil mannen, rekker fram hånden og presentrer seg som "Kari, KONA til Hans" (fiktive navn) mens hun legger armen rundt ham og drar ham så med seg bort. Jeg ble helt paff, og da kom det fra en annen mamma like ved: "Hun er bare sjalu fordi du er så pen vettu!". Selv har jeg aldri hatt noe fokus på utseende og verken farger håret, bruker sminke eller noe, men jeg har fått høre nok ganger at jeg er veldig pen til at det bare blir teit å skulle nekte for det. Men om noen misliker andre bare pga utseende fikk jeg jo en grei forklaring nå da på denne sure holdningen til enkelte damer jeg møter. Og beklager om siste avsnitt høres selvgodt ut, jeg vet ikke helt hvordan jeg ellers skulle forklare hvorfor jeg spurte. HI Anonymous poster hash: e664e...83c Du høres selvgod ut. Tror ikke noe på at denne andre mammaen sa at kona til pappaen du snakket med mislikte deg fordi du var så PEN. Dessverre. Aldri hørt noen si slik til noen i hele mitt liv.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #15 Skrevet 25. august 2015 Takker for ærlge og oppriktige svar. Jeg hadde faktisk ikke tenkt over denne muligheten før for en uke siden. Yrket mitt innebærer at jeg omgås veldig mye med ulike mennesker, og min arbeidsgiver har en gang sagt at min styrke er at jeg er uvanlig dyktig på å få god kontakt med alle mulig mennesketyper. Normalt opplever jeg også dette i dagliglivet, jeg får lett kontakt med andre og opplever at nesten alle liker meg godt som person. Nesten alle. Jeg har flere ganger opplevd at en del kvinner, spesielt på min egen alder eller litt eldre, ser ut til å direkte mislike meg selv om de knapt har utvekslet to ord med meg. Dette har såret og forundre meg, og jeg har lurt på hvorfor. Så var det altså en episode rundt skolestart der jeg kom i snakk med en annen pappa. Vi snakket en stund, han var veldig morsom, så jeg lo en del. Plutselig kommer det som åpenbart må ha vært kona/samboeren bort og ser veldig sint ut. Hun ser surt på meg, skudder seg helt inntil mannen, rekker fram hånden og presentrer seg som "Kari, KONA til Hans" (fiktive navn) mens hun legger armen rundt ham og drar ham så med seg bort. Jeg ble helt paff, og da kom det fra en annen mamma like ved: "Hun er bare sjalu fordi du er så pen vettu!". Selv har jeg aldri hatt noe fokus på utseende og verken farger håret, bruker sminke eller noe, men jeg har fått høre nok ganger at jeg er veldig pen til at det bare blir teit å skulle nekte for det. Men om noen misliker andre bare pga utseende fikk jeg jo en grei forklaring nå da på denne sure holdningen til enkelte damer jeg møter. Og beklager om siste avsnitt høres selvgodt ut, jeg vet ikke helt hvordan jeg ellers skulle forklare hvorfor jeg spurte. HI Anonymous poster hash: e664e...83c Du høres selvgod ut. Tror ikke noe på at denne andre mammaen sa at kona til pappaen du snakket med mislikte deg fordi du var så PEN. Dessverre. Aldri hørt noen si slik til noen i hele mitt liv. Jeg er ikke selvgod, og dette har aldri falt meg inn før den hendelsen heller. Og jo, den andre mammaen kom med den kommentaren, hvorfor i alle dager skulle jeg lyve om det? Henne kjente jeg forresten fra før, altså hun som kom med kommentaren, hun hadde stått rett ved siden av og fått med seg det hele. At hele situasjonen ble veldig rar er en annen sak, det er jeg helt enig i. HI Anonymous poster hash: e664e...83c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #16 Skrevet 25. august 2015 Jeg vet venninnen min har opplevd dette nært på kroppen. Hun er virkelig nydelig i ansiktet, ordentlig unike men symmetriske trekk, naturlig slank og er alltid blid og imøtekommende. Men hun har nesten ingen venninner. Kjæresten til en felles mannlig kompis av oss nekter ham til og med å treffe henne, til tross for at hun er godt gift på åttende året. Rett og slett fordi mange kvinner føler de må konkurrere. Veldig synd for hun er ikke mer opptatt av utseende enn en hvilken som helst småbarnsmor. Og jeg vet hun føler det sårt at så mange tar avstand. De vet ikke hva de går glipp av:) Anonymous poster hash: d9831...ba4
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #17 Skrevet 25. august 2015 Takker for ærlge og oppriktige svar. Jeg hadde faktisk ikke tenkt over denne muligheten før for en uke siden. Yrket mitt innebærer at jeg omgås veldig mye med ulike mennesker, og min arbeidsgiver har en gang sagt at min styrke er at jeg er uvanlig dyktig på å få god kontakt med alle mulig mennesketyper. Normalt opplever jeg også dette i dagliglivet, jeg får lett kontakt med andre og opplever at nesten alle liker meg godt som person. Nesten alle. Jeg har flere ganger opplevd at en del kvinner, spesielt på min egen alder eller litt eldre, ser ut til å direkte mislike meg selv om de knapt har utvekslet to ord med meg. Dette har såret og forundre meg, og jeg har lurt på hvorfor. Så var det altså en episode rundt skolestart der jeg kom i snakk med en annen pappa. Vi snakket en stund, han var veldig morsom, så jeg lo en del. Plutselig kommer det som åpenbart må ha vært kona/samboeren bort og ser veldig sint ut. Hun ser surt på meg, skudder seg helt inntil mannen, rekker fram hånden og presentrer seg som "Kari, KONA til Hans" (fiktive navn) mens hun legger armen rundt ham og drar ham så med seg bort. Jeg ble helt paff, og da kom det fra en annen mamma like ved: "Hun er bare sjalu fordi du er så pen vettu!". Selv har jeg aldri hatt noe fokus på utseende og verken farger håret, bruker sminke eller noe, men jeg har fått høre nok ganger at jeg er veldig pen til at det bare blir teit å skulle nekte for det. Men om noen misliker andre bare pga utseende fikk jeg jo en grei forklaring nå da på denne sure holdningen til enkelte damer jeg møter. Og beklager om siste avsnitt høres selvgodt ut, jeg vet ikke helt hvordan jeg ellers skulle forklare hvorfor jeg spurte. HI Anonymous poster hash: e664e...83c Du høres selvgod ut. Tror ikke noe på at denne andre mammaen sa at kona til pappaen du snakket med mislikte deg fordi du var så PEN. Dessverre. Aldri hørt noen si slik til noen i hele mitt liv. Ærlig talt. Ingenting skulle indikere at HI misforstår denne situasjonen. Jeg har selv sett slikt skje med andre mens jeg har vært tilstede, hypersjalu koner som tror single kvinner vil ta mennene deres, det finnes det nok av. Anonymous poster hash: 34cd0...8c0
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #18 Skrevet 25. august 2015 Flaut å innrømme det, men jeg er nok av de som kan mislike noen fordi de er vakre og sexy. Men det er jo ikke fordi jeg synes vondt om de, det er fordi jeg føler meg mindreverdig i forhold. Jeg er lav og rund, kvisete og rett og slett stygg nese og hake. Jeg føler at pene mennesker ser ned på meg, selv om de sikkert ikke gjør det... Det er jeg som er dum, såpass skjønner jeg, men jeg kan ikke så mye for hva jeg føler... Jeg blir også veldig sjalu hvis mannen står og snakker med vakre damer, men jeg ville nok ikke gjort som denne kona, selv om jeg sikkert hadde hatt lyst... Så det er nok bare sjalusi og misunnelse. Ikke noe å bry seg om. Anonymous poster hash: 74a35...215
MammaTilNick Skrevet 25. august 2015 #19 Skrevet 25. august 2015 Nei, jeg dømmer ikke folk på utseendet. Om jeg misliker noen så er det pga dårlig personlighet. Selv folk som ikke er over gjennomsnittet pen kan i mine øyne bli utrolig vakre akkurat av personligheten. Og de som har pene trekk kan fort bli mindre pene om de har dårlig personlighet!
Gjest Gul stjerne Skrevet 25. august 2015 #20 Skrevet 25. august 2015 Takker for ærlge og oppriktige svar. Jeg hadde faktisk ikke tenkt over denne muligheten før for en uke siden. Yrket mitt innebærer at jeg omgås veldig mye med ulike mennesker, og min arbeidsgiver har en gang sagt at min styrke er at jeg er uvanlig dyktig på å få god kontakt med alle mulig mennesketyper. Normalt opplever jeg også dette i dagliglivet, jeg får lett kontakt med andre og opplever at nesten alle liker meg godt som person. Nesten alle. Jeg har flere ganger opplevd at en del kvinner, spesielt på min egen alder eller litt eldre, ser ut til å direkte mislike meg selv om de knapt har utvekslet to ord med meg. Dette har såret og forundre meg, og jeg har lurt på hvorfor. Så var det altså en episode rundt skolestart der jeg kom i snakk med en annen pappa. Vi snakket en stund, han var veldig morsom, så jeg lo en del. Plutselig kommer det som åpenbart må ha vært kona/samboeren bort og ser veldig sint ut. Hun ser surt på meg, skudder seg helt inntil mannen, rekker fram hånden og presentrer seg som "Kari, KONA til Hans" (fiktive navn) mens hun legger armen rundt ham og drar ham så med seg bort. Jeg ble helt paff, og da kom det fra en annen mamma like ved: "Hun er bare sjalu fordi du er så pen vettu!". Selv har jeg aldri hatt noe fokus på utseende og verken farger håret, bruker sminke eller noe, men jeg har fått høre nok ganger at jeg er veldig pen til at det bare blir teit å skulle nekte for det. Men om noen misliker andre bare pga utseende fikk jeg jo en grei forklaring nå da på denne sure holdningen til enkelte damer jeg møter. Og beklager om siste avsnitt høres selvgodt ut, jeg vet ikke helt hvordan jeg ellers skulle forklare hvorfor jeg spurte. HI Anonymous poster hash: e664e...83c Du høres selvgod ut. Tror ikke noe på at denne andre mammaen sa at kona til pappaen du snakket med mislikte deg fordi du var så PEN. Dessverre. Aldri hørt noen si slik til noen i hele mitt liv. Du høres ikke selvgod ut. Jeg tror du opplever situasjonen helt riktig.
Helene Harepus Skrevet 25. august 2015 #21 Skrevet 25. august 2015 Takker for ærlge og oppriktige svar. Jeg hadde faktisk ikke tenkt over denne muligheten før for en uke siden. Yrket mitt innebærer at jeg omgås veldig mye med ulike mennesker, og min arbeidsgiver har en gang sagt at min styrke er at jeg er uvanlig dyktig på å få god kontakt med alle mulig mennesketyper. Normalt opplever jeg også dette i dagliglivet, jeg får lett kontakt med andre og opplever at nesten alle liker meg godt som person. Nesten alle. Jeg har flere ganger opplevd at en del kvinner, spesielt på min egen alder eller litt eldre, ser ut til å direkte mislike meg selv om de knapt har utvekslet to ord med meg. Dette har såret og forundre meg, og jeg har lurt på hvorfor. Så var det altså en episode rundt skolestart der jeg kom i snakk med en annen pappa. Vi snakket en stund, han var veldig morsom, så jeg lo en del. Plutselig kommer det som åpenbart må ha vært kona/samboeren bort og ser veldig sint ut. Hun ser surt på meg, skudder seg helt inntil mannen, rekker fram hånden og presentrer seg som "Kari, KONA til Hans" (fiktive navn) mens hun legger armen rundt ham og drar ham så med seg bort. Jeg ble helt paff, og da kom det fra en annen mamma like ved: "Hun er bare sjalu fordi du er så pen vettu!". Selv har jeg aldri hatt noe fokus på utseende og verken farger håret, bruker sminke eller noe, men jeg har fått høre nok ganger at jeg er veldig pen til at det bare blir teit å skulle nekte for det. Men om noen misliker andre bare pga utseende fikk jeg jo en grei forklaring nå da på denne sure holdningen til enkelte damer jeg møter. Og beklager om siste avsnitt høres selvgodt ut, jeg vet ikke helt hvordan jeg ellers skulle forklare hvorfor jeg spurte. HIAnonymous poster hash: e664e...83c Du høres selvgod ut. Tror ikke noe på at denne andre mammaen sa at kona til pappaen du snakket med mislikte deg fordi du var så PEN. Dessverre. Aldri hørt noen si slik til noen i hele mitt liv. Ærlig talt.Ingenting skulle indikere at HI misforstår denne situasjonen. Jeg har selv sett slikt skje med andre mens jeg har vært tilstede, hypersjalu koner som tror single kvinner vil ta mennene deres, det finnes det nok av. Anonymous poster hash: 34cd0...8c0 Men å mislike noen man tror at flørter med ektefellen er ikke det samme som å mislike noen fordi de er pene.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #22 Skrevet 25. august 2015 Takker for ærlge og oppriktige svar. Jeg hadde faktisk ikke tenkt over denne muligheten før for en uke siden. Yrket mitt innebærer at jeg omgås veldig mye med ulike mennesker, og min arbeidsgiver har en gang sagt at min styrke er at jeg er uvanlig dyktig på å få god kontakt med alle mulig mennesketyper. Normalt opplever jeg også dette i dagliglivet, jeg får lett kontakt med andre og opplever at nesten alle liker meg godt som person. Nesten alle. Jeg har flere ganger opplevd at en del kvinner, spesielt på min egen alder eller litt eldre, ser ut til å direkte mislike meg selv om de knapt har utvekslet to ord med meg. Dette har såret og forundre meg, og jeg har lurt på hvorfor. Så var det altså en episode rundt skolestart der jeg kom i snakk med en annen pappa. Vi snakket en stund, han var veldig morsom, så jeg lo en del. Plutselig kommer det som åpenbart må ha vært kona/samboeren bort og ser veldig sint ut. Hun ser surt på meg, skudder seg helt inntil mannen, rekker fram hånden og presentrer seg som "Kari, KONA til Hans" (fiktive navn) mens hun legger armen rundt ham og drar ham så med seg bort. Jeg ble helt paff, og da kom det fra en annen mamma like ved: "Hun er bare sjalu fordi du er så pen vettu!". Selv har jeg aldri hatt noe fokus på utseende og verken farger håret, bruker sminke eller noe, men jeg har fått høre nok ganger at jeg er veldig pen til at det bare blir teit å skulle nekte for det. Men om noen misliker andre bare pga utseende fikk jeg jo en grei forklaring nå da på denne sure holdningen til enkelte damer jeg møter. Og beklager om siste avsnitt høres selvgodt ut, jeg vet ikke helt hvordan jeg ellers skulle forklare hvorfor jeg spurte. HI Anonymous poster hash: e664e...83c Du høres selvgod ut. Tror ikke noe på at denne andre mammaen sa at kona til pappaen du snakket med mislikte deg fordi du var så PEN. Dessverre. Aldri hørt noen si slik til noen i hele mitt liv. Da er du vel ikke pen nok til at noen skulle sagt det til deg? Jeg har fått høre tilsvarende flere ganger. Jeg har også opplevelsen av at enkelte andre damer øyeblikkelig misliker meg ved første møte. HI høres forøvrig ikke mer selvgod ut enn du høres sjalu ut 😊 Anonymous poster hash: 40ca6...beb
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #23 Skrevet 25. august 2015 Jeg tror mange som sliter med selvtilliten kan mislike andre pene, utadvendte damer. Det er nok på en måte en forsvarsmekanikk. Anonymous poster hash: 163c1...973
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #24 Skrevet 25. august 2015 Jeg har opplevd å bli mislikt av andre kvinner uten noen åpenbar grunn. Jeg har også venner (mannlige, kjent i årevis uten noen form for romantikk) som har fått beskjed av sine kjærester om å kutte kontakten med meg, men ikke med andre venninner. Jeg opplever at utseendet mitt oppleves som en trussel av noen (mindre selvsikre?) damer. Jeg er ingen pyntedukke, bruker knapt sminke, har håret i hestehale, og bruker ikke utfordrende klær. Jeg har heller ikke noen flørtende væremåte, og ser ikke andre grunner enn utseende som kan forklare slike reaksjoner. Til HI tenker jeg at samtalen du hadde kan ha virket flørtende fra konas ståsted, og at du ser bra ut øker "faren" for å miste mannen, og fremkaller en lite gjennomtenkt reaksjon fra hennes side. Ut fra min erfaring er det damer som har komplekser knyttet til eget selvbilde, lav selvfølelse, som dømmer andre kun basert på utseende. Selvsikre damer gjør ikke det:-) Anonymous poster hash: 06341...557
Slalotte Skrevet 25. august 2015 #25 Skrevet 25. august 2015 Hmm.. Vet jeg føler at et veldig pent menneske tror det er bedre enn meg, så jeg kan være veldig dømmende der. Men det er ikke direkte at jeg misliker det menneske, heller at det går på min selvtillit..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå