Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #26 Skrevet 25. august 2015 Jeg har sluttet å bruke såpe. Bruker microfibermopp som vasker grundigere enn vanlig mopp. Har en bøtte med vann som jeg båter moppen med (vrir den til det ikke drypper mer) og så har jeg en sprayflaske med vann som jeg spruter på flekker. Anonymous poster hash: 2bcb9...f32 Bruker heller ikke såpe, du skal tørke støv og trenger ikke såpe! vannet tar flekkene også! Prøv kaldt vann over kjøkkenskapene hvor fettet legger seg Anonymous poster hash: f8351...958 Haha, vann, særlig kaldt vann, tar ikke bakterier. Så man har masse bakterier igjen både på gulvene, kjøkkenskapene osv. Herlig! Anonymous poster hash: 302f2...cbc
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #27 Skrevet 25. august 2015 Wow. Så mange møkkete hjem rundt omkring. Skjønte plutselig hvorfor så mange elever har møkkete sokker fra de kommer om morgenen Gjør det selv altså, men bare i nøden. Vasker med bøtte, klut og nal til vanlig☺ Ikke noe rart det er mange ødelagte rygger rundt omkring hvis folk bruker et lite NAL på gulvet... Grøss. Hehe, man kan få gulvnal og Anonymous poster hash: 24191...f0a
Himmel og hav Skrevet 25. august 2015 #28 Skrevet 25. august 2015 Jeg har sluttet å bruke såpe. Bruker microfibermopp som vasker grundigere enn vanlig mopp. Har en bøtte med vann som jeg båter moppen med (vrir den til det ikke drypper mer) og så har jeg en sprayflaske med vann som jeg spruter på flekker. Anonymous poster hash: 2bcb9...f32 Bruker heller ikke såpe, du skal tørke støv og trenger ikke såpe! vannet tar flekkene også! Prøv kaldt vann over kjøkkenskapene hvor fettet legger seg Anonymous poster hash: f8351...958 Haha, vann, særlig kaldt vann, tar ikke bakterier. Så man har masse bakterier igjen både på gulvene, kjøkkenskapene osv. Herlig! Anonymous poster hash: 302f2...cbc Nei, det er ikke det kalde vannet som tar bakteriene, det er mikrofibrene. Det blir renere med mikrofiber og vann enn med såpe og klut! http://www.nrk.no/livsstil/kluten-fjerner-alle-bakterier-1.10914567 Jeg bruker vaskemidler bare i do og til oppvask og en sjelden gang en slump klorin i sluket i dusjen. Det er ikke møkket hjemme hos oss.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #29 Skrevet 25. august 2015 Jeg har sluttet å bruke såpe. Bruker microfibermopp som vasker grundigere enn vanlig mopp. Har en bøtte med vann som jeg båter moppen med (vrir den til det ikke drypper mer) og så har jeg en sprayflaske med vann som jeg spruter på flekker. Anonymous poster hash: 2bcb9...f32 Bruker heller ikke såpe, du skal tørke støv og trenger ikke såpe! vannet tar flekkene også! Prøv kaldt vann over kjøkkenskapene hvor fettet legger seg Anonymous poster hash: f8351...958 Haha, vann, særlig kaldt vann, tar ikke bakterier. Så man har masse bakterier igjen både på gulvene, kjøkkenskapene osv. Herlig! Anonymous poster hash: 302f2...cbc Nei, det er ikke det kalde vannet som tar bakteriene, det er mikrofibrene. Det blir renere med mikrofiber og vann enn med såpe og klut! http://www.nrk.no/livsstil/kluten-fjerner-alle-bakterier-1.10914567 Jeg bruker vaskemidler bare i do og til oppvask og en sjelden gang en slump klorin i sluket i dusjen. Det er ikke møkket hjemme hos oss. Hehe hadde søkt opp denne jeg også, men kan jo legge ved denne http://www.nrk.no/livsstil/advarer-mot-rengjoringsspray-1.11721879 Anonymous poster hash: c4075...35f
Optatium Skrevet 25. august 2015 #30 Skrevet 25. august 2015 Åpenbart en del som aldri har sett en gulvnal før😂😂
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #31 Skrevet 25. august 2015 Åpenbart en del som aldri har sett en gulvnal før Det er vel ikke akkurat vanlig å bruke de i private hjem Anonymous poster hash: 24191...f0a
Storebror & Lillebror Skrevet 25. august 2015 #32 Skrevet 25. august 2015 Åpenbart en del som aldri har sett en gulvnal før Joda, men det er utdatert, tungt å vaske med og det blir mindre rent enn med microfibermopp.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #33 Skrevet 25. august 2015 Åpenbart en del som aldri har sett en gulvnal før😂😂 Eller så synes de det er så håpløst gammeldags at de må spørre om det faktisk stemmer at du bruker dette. Anonymous poster hash: cd8a9...446
klg,2 boys now:) Skrevet 25. august 2015 #34 Skrevet 25. august 2015 Obs bygg har egen mopp med innebygd spray flaske😍😍😍 Bona tror jeg merket er.helt fantastisk.sprayer bare med håndtaket og ingen bøying
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #35 Skrevet 25. august 2015 Noe likt her, blander til vann og såpe i vasken på badet eller i ei bøtte, bruker en liten kopp og fordeler det utover gulvene i huset, og drar over med mopper, går fort for seg, og da vasker jeg oftere enn når jeg drasset rundt på vaskebøtta og vred opp moppene Anonymous poster hash: 12544...7cb
aanonym Skrevet 25. august 2015 #36 Skrevet 25. august 2015 Åpenbart en del som aldri har sett en gulvnal før😂😂 Eller så synes de det er så håpløst gammeldags at de må spørre om det faktisk stemmer at du bruker dette. Anonymous poster hash: cd8a9...446 Disse brukes rundt om i de tusen hjem fortsatt!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #37 Skrevet 25. august 2015 Åpenbart en del som aldri har sett en gulvnal før😂😂Eller så synes de det er så håpløst gammeldags at de må spørre om det faktisk stemmer at du bruker dette. Anonymous poster hash: cd8a9...446 Disse brukes rundt om i de tusen hjem fortsatt! Jeg vet hva en gulvnal er... Anonymous poster hash: cd8a9...446
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #38 Skrevet 25. august 2015 Bruker enjomopp og vann, ingen såpe. Kjekt å sleppe såperester og skjoldete gulv. Rent blir det. Anonymous poster hash: d3686...366
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #39 Skrevet 25. august 2015 Åpenbart en del som aldri har sett en gulvnal før😂😂Eller så synes de det er så håpløst gammeldags at de må spørre om det faktisk stemmer at du bruker dette. Anonymous poster hash: cd8a9...446 Disse brukes rundt om i de tusen hjem fortsatt! Jeg kaller det langkost, men ok. Anonymous poster hash: ab971...7a0
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #40 Skrevet 25. august 2015 Jeg kaller også gulvnal for langkost. Ingen såpe, men varmt vann og mikrofiberklut. Anonymous poster hash: da3ab...f81
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #41 Skrevet 25. august 2015 I trøndelag kaller vi gukvnal for "vaskarstaur". Jeg har det ikke hjemme, tror mora mi brukte det for 20 år siden 😂 Anonymous poster hash: 6104a...a9e
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #42 Skrevet 25. august 2015 Jeg har en sprayflaske som jeg blander vaskemiddel og vann i. Sprayer på litt på gulver og der og drar kjapt over med moppen. Burde jeg skjerpe meg eller duger det? Anonymous poster hash: 83a9c...5cc Gjør på samme måte. Vasker moppene i maskin, når jeg er ferdig. Synes det er eklere å skylde opp klut i skittent vann. Anonymous poster hash: b6ba5...4a7
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #43 Skrevet 25. august 2015 Jeg bruker engangskluter til å sveipe over ved behov, bøtte med vann og microfiberklut en gang i uken. Droppet lenge engangsklutene da min mann påsto at det la seg en hinne på gulvene, men vil påstå det er renere nå som gulvet får smake såpe innimellom. Skal skaffe meg en mopp med innebygd sprayflaske etter hvert, men kommer til å fortsette å vaske med kun vann en gang i uka. Dere som bruker vasking i kommunen som argument: jeg er IKKE fornøyd med vaskingen på jobb hos oss vertfall. Jobber på sykehjem, og i dag satt jeg og kikket på hun som vasket gulvet i stua vår. Hun skvettet litt vann her og der og sveipet såvidt over med moppen. Moppen var så og si tørr da den kom i kontakt med mesteparten av gulvet. Flekker blir ikke tatt og badene i den eldre delen av sykehjemmet er totalt inngrodde. Vi vasker jo ved uhell og slike ting, men renholdet er generelt ikke vårt ansvar og det renholdet som blir gjort er ikke godt nok! Anonymous poster hash: 8cbe2...82a
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #44 Skrevet 25. august 2015 Jeg har tro på at gulvene har godt av å bli skikkelig våte (og tørket) innimellom. Anonymous poster hash: 8cbe2...82a
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #45 Skrevet 25. august 2015 Har aldri hørt om gulvnal..... Men langkost vet jeg hva er. :-) Jeg syns våtservietter for gulv er en genial oppfinnelse!! Hender jeg drar frem vaskebøtta også, men det går jo så kjapt og greit med de serviettene. Jeg kjøper ikke de svindyre, men de til 40 kroner fra Europris. :-) Anonymous poster hash: 12c2d...337
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #46 Skrevet 25. august 2015 Fra nå av skal jeg bruke mikrofiber 👍👍👍👍 Takk dere. Anonymous poster hash: 50dc0...61c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #47 Skrevet 25. august 2015 Noen av dere som har linoleumsgulv og tips til hvordan rengjøre dette enklest mulig? Vi kjøpte hus med slikt golv for et par måneder siden, og jeg synes det er vanskelig å få ordentlig rent. Føler det er like skittent etter en dag, og spesielt på kjøkkenet gror jo omtrent sliten fast. Må stå på knær og gnikke for å få det bort :-( Bruker hovedsaklig Jif mopp og vann, men Jif gulvvask på sprayflaske innimellom. Anonymous poster hash: c8967...b31
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #48 Skrevet 25. august 2015 Bruker aldri såpe på tregulvene, nei. Kun litt på badegulvet. Støvsuger tregulvene, men om det blir flekker tørker vi over med en ikke for våt mikrofiberklut. Anonymous poster hash: 0231d...674
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #49 Skrevet 25. august 2015 Noen av dere som har linoleumsgulv og tips til hvordan rengjøre dette enklest mulig? Vi kjøpte hus med slikt golv for et par måneder siden, og jeg synes det er vanskelig å få ordentlig rent. Føler det er like skittent etter en dag, og spesielt på kjøkkenet gror jo omtrent sliten fast. Må stå på knær og gnikke for å få det bort :-( Bruker hovedsaklig Jif mopp og vann, men Jif gulvvask på sprayflaske innimellom. Anonymous poster hash: c8967...b31 Linoleumsgulv bør vistnok bones med jevne mellomrom har jeg hørt. Anonymous poster hash: cd8a9...446
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #50 Skrevet 25. august 2015 Jeg brukte også våtmopp før (våtservietter som noen så pent kaller de for). Jeg pleide å skylle de først siden de luktet ufattelig sterkt og det drypper jo rengjøring av dem. La seg en god hinne med såpe på gulvet også. Lurer på hvor sunt det er for små barn å krype rundt på dette og etterpå putte fingrene i munnen. Anonymous poster hash: 2bcb9...f32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå