Gå til innhold

Er min late måte å vaske gulv på fullstendig gal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sprayflaske som jeg blander vaskemiddel og vann i. Sprayer på litt på gulver og der og drar kjapt over med moppen. Burde jeg skjerpe meg eller duger det?

Anonymous poster hash: 83a9c...5cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det på nesten samme måte: Blander vann og vaskemiddel i en beholder og tømmer ut en liten mengde og vasker i vei. Gulvene blir rene, jeg slipper å bøye meg over bøtta og vri kluter osv. Win - win :)

Anonymous poster hash: 8d2c8...984
Skrevet

Jeg gjør også som deg. Og av og til slik som hun andre som svarte.

Husker ikke sist jeg hadde fremme vaskebøtta.

Husker jeg diskuterte dette med en amerikansk kollega for sju-åtte år siden at nordmenn alltid vasker med klut og bøtte, og hun sa i USA brukte de engangsvåtkluter og spray til all rengjøring.

Jeg mente det umulig kunne bli skikkelig rent av det, men nå gjør jeg det kun slik selv 😂

Anonymous poster hash: 70ba0...db0

Skrevet

Jeg spruter også såpevann fra en sprayflaske og så mopper nøye over gulvet. Tidligere når jeg brukte vaskebøtte og måtte vri opp moppen fikk jeg alltid vannflekker og skjoldete gulv som aldri ble helt rent. Det kom seg betraktelig når jeg fant fram sprayflaska :) denne måten bruker de også på flere sykehjem og sykehusavd jeg har jobbet på.

Anonymous poster hash: 156d6...e30

Skrevet

Hvor kjøper dere sprayflaskene? Husker jeg skulle kjøpe det for noen år siden, fant ingen som hadde.

Skrevet

Hvor kjøper dere sprayflaskene? Husker jeg skulle kjøpe det for noen år siden, fant ingen som hadde.

Jeg bruker bare en som det har vært såpe på jeg. Men de har på europris

Skrevet

Det finnes jo overalt. Ellers så kan du jo ta en tom vindussprayflaske å fulle opp.

Er 40 år og har aldri brukt bøtte og vann. Det må jo ødelegge gulvet tenker jeg. Enten den varianten vi snakker om her eller kjøper jeg ferdigdynka gulvkluter.(svinedyra)

Anonymous poster hash: f7164...d3c

Skrevet

Hvilke mopper/kluter bruker dere?

Anonymous poster hash: 00258...90e

Skrevet

Vil oppfordre til å være litt forsiktig med sprayflasker. Det antas at det øker astma, da sprayen gjør at vaskemidlene svært enkelt kommer fra lufta og ned i lungene.

Anonymous poster hash: 0dd13...894

Skrevet

Jeg brukte spray og moppet over etterpå, men jeg måtte absolutt skylle kluten! Eventuelt bytte klut etter hver andre kvadratmeter... Hadde hund da jeg gjorde dette, så ble ekstra fort skittent hos oss (vasket gulvene 1-3 ggr i uka). 

Nå har jeg dratt frem bøtta igjen, og vrir kluter for harde livet. Det er rett og slett det samme for meg, kluten må uansett vris. Mye av grunnen til at jeg sluttet, var at jeg ikke klarte å la være å tenke på at sprayen ble liggende litt i lufta, og faktisk dalte ned på gulvet jeg nettopp hadde sveipet over, samt at den sprayet noe over møbler selv om jeg forsøkte å unngå det. 

Anonymous poster hash: c8c06...4e6
Skrevet

Jeg vasker litt på samme måte. Men i stedet for sprayflaske så bruker jeg en liten kanne, og heller en skvett med vann over moppen eller litt rett på gulvet. Har hatt renholdsjobb, og vasker hjemme som jeg lærte det i jobben

Anonymous poster hash: 24191...f0a
Skrevet

Jeg er verre. Bruker våtserviettene til babyen, legger noen på gulvet, setter moppeskaftet over, og mopper i vei. Ferdig!

Anonymous poster hash: 859a8...0a9

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Men blir det ikke liggende igjen såperester på gulvet da?

De gangene jeg har hatt for mye såpe i bøtta ser jeg at det blir skjoldete når gulvet tørker. Derfor drar jeg heller over gulvet en gang til med kun varmt vann etterpå...

Skrevet

Det blir ikke rent hvertfall. Det legger seg bare en hinne av såpe og møkk.

Anonymous poster hash: 69c2d...49c

Skrevet

Wow. Så mange møkkete hjem rundt omkring.

Skjønte plutselig hvorfor så mange elever har møkkete sokker fra de kommer om morgenen😝

Gjør det selv altså, men bare i nøden. Vasker med bøtte, klut og nal til vanlig☺️

Skrevet

Her og brukes det spray. Jobber som renholder i kommunen og der skal det brukes såpe og vann på pumpekanne. Bruker det selv hjemme, og bytter mopp ofte. Ny mopp til hvert rom.

Blir mer møkk av å bruke skurebøtte. Så sant man ikke bytter vann hver gang man har vridd opp kluten og moppen.

Anonymous poster hash: f654d...0cf

Skrevet

Så lenge dere ikke gjør som i kommunen der barnet mitt går på skolen... Renhold uten såpe, de får kun bruke såpe oppi doet, ellers er det bare vann...

Jeg har jobbet som renholder før, og der brukte vi fuktig mopp og sprayflaske. Skulle jeg ha gjort samme her hadde det ikke blitt rent. Da jeg jobbet brukte jeg minst en mopp per rom (Store rom flere), og det kan jeg ikke gjøre hjemme siden jeg ikke har nok mopper. Så heller bøtte og vann med såpe i også bytte vann oftere :)

Anonymous poster hash: 3c198...3a8
Skrevet

Skjønte plutselig hvorfor så mange elever har møkkete sokker fra de kommer om morgenen

Gjør det selv altså, men bare i nøden. Vasker med bøtte, klut og nal til vanlig☺

Du bruker nal på gulvet? 

Anonymous poster hash: cd8a9...446

Skrevet

Jeg tar en tom zaloflaske fyller med grønnsåpevann og spruter rundt på gulvet og vasker over, orker ikke bøtte og vann. iblant tar jeg noen ganger en klut med kun vann på og drar over etterpå. Syntes ikke vi har det skittent hjemme hos oss =)

Skrevet

Her og brukes det spray. Jobber som renholder i kommunen og der skal det brukes såpe og vann på pumpekanne. Bruker det selv hjemme, og bytter mopp ofte. Ny mopp til hvert rom.

Blir mer møkk av å bruke skurebøtte. Så sant man ikke bytter vann hver gang man har vridd opp kluten og moppen.

Anonymous poster hash: f654d...0cf

Jeg bruker bøtte. Skyller kluten i rent vann etter hvert sveip før jeg tar den i vaskevannet for å fukte på nytt. Bytter vann og klut ved behov, stort sett mellom etasjene. 

Anonymous poster hash: c8c06...4e6

Skrevet

Samme måte her.

Våt mopp, sprayer såpevann utover gulvet og drar over med moppen.

Skyller moppen i vasken innimellom da.

Anonymous poster hash: 59eff...f83
Skrevet

Jeg har sluttet å bruke såpe. Bruker microfibermopp som vasker grundigere enn vanlig mopp. Har en bøtte med vann som jeg båter moppen med (vrir den til det ikke drypper mer) og så har jeg en sprayflaske med vann som jeg spruter på flekker.

Anonymous poster hash: 2bcb9...f32

Skrevet

Jeg har sluttet å bruke såpe. Bruker microfibermopp som vasker grundigere enn vanlig mopp. Har en bøtte med vann som jeg båter moppen med (vrir den til det ikke drypper mer) og så har jeg en sprayflaske med vann som jeg spruter på flekker.

Anonymous poster hash: 2bcb9...f32

Bruker heller ikke såpe, du skal tørke støv og trenger ikke såpe! :) vannet tar flekkene også!

Prøv kaldt vann over kjøkkenskapene hvor fettet legger seg 👍🏻

Anonymous poster hash: f8351...958

Skrevet

Gjør på samme måte, men bruker vann, ikke såpevann. Ønsker ikke såperester på gulvene, blir ikke rent nok.

Skrevet

Skjønte plutselig hvorfor så mange elever har møkkete sokker fra de kommer om morgenen

Gjør det selv altså, men bare i nøden. Vasker med bøtte, klut og nal til vanlig☺

Ikke noe rart det er mange ødelagte rygger rundt omkring hvis folk bruker et lite NAL på gulvet... Grøss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...