Gå til innhold

Innsett 2 eller 3 dager etter uttak??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi ventet 3 dager pga helg, men aller helst skulle jeg ventet 5 dager. Legen min sa rett ut at med et tre dager gammelt embryo vet man ingenting om det kommer til å utvikle seg videre. Embryo som fortsetter å utvikle seg slik de skal i 5 dager har mye større sjanse for å klare seg. Med fryseforsøkene brukte vi 5 dager gamle embryo (ble ikke gravid likevel, men mest sannsynlig andre grunner som vi oppdaget senere).

Det er lettere å se hvilke egg som er gode dersom man venter flere dager med innsett. De dårlige eggene vil da falle fra. Imidlertid mener flere klinikker at eggene har det bedre i livmoren enn i et varmeskap. Private klinikker dyrker gjerne eggene til dag 5 (blastocyst) dersom man har mange, gode egg. Risikoen er da at kanskje ingen egg overlever til innsett...

Jeg har hatt 6 ferskforsøk.

De 4 første gangene satte jeg inn på dag 2, mens forsøk nr 5 og 6, hadde jeg innsett på dag 3. Ble gravid på forsøk nr 6.

(Fryseeggene mine ble dyrket videre frem til blastocyststadiet.)

For meg var det en befrielse å få innsett på dag 3 kontra dag 2. Dette pga relativt lang reiseveg til klinikken. Følte at jeg hadde godt av 2 hviledager hjemme, før det var på an igjen.

Lykke til!

Anonymous poster hash: bd55f...60e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...