Gå til innhold

Trening og 1 trimester

Anbefalte innlegg

Er det noen løpere her, og hvordan forholder dere, dere til trening og intensitet (puls) ? Er avhengig av å løpe men er redd for å trene for hardt, føler at det bare blir surr I treningsøktene og er redd for at motivasjonen blir deretter. Noen som har erfaringer og råd ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232717-trening-og-1-trimester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg er en veldig aktiv løper. Jeg løp halvmaraton for noen dager siden, og det gikk over all forventning (kun et minutt bak persen). Noen dager før det løp jeg et 10 km skogsløp hvor jeg også gjorde det veldig bra. Jeg forhørte meg med legen først. Siden formen allerede er så god som den er, og kroppen vant til å trene hardt, er det bare å løpe og trene som normalt. Løpingen hjelper veldig når jeg er så trøtt som jeg er om dagene. Den største fordelen er at jeg ikke trenger så mye intervalltrening, da løpeformen ikke akkurat kommer til å bli bedre de neste månedene :) Planen er å løpe så lenge som mulig og kanskje droppe konkurransene.

Jeg løper også. Har ikke samme futt som før. Håper å kunne løpe en stund fremover. I de to forrige svangerskapene fikk jeg mye kynnere, og greide bare å sykle. Jeg følger ikke med på puls etc men presser meg ikke fullt så hardt som før.

Det finnes dansk forskning som sier at løpere aborterer noe hyppigere. Men jeg har inntrykk av at i Norge anbefales det å løpe dersom kroppen er vant til dette. Ta kroppens signaler på alvor.

Det er nok større fare å drikke mye kaffe.

Sier du det.... hmmmm.. Ja, jeg skal ikke løpe intervallet ihvertfall... men skal ta en prat med gyn til fredagen og høre. Jeg spurte fastlegen min forrige uke og han sa jeg kunne trene som før men jeg stoler ikke helt på han. Jeg tror at svaret på dette spørsmålet egentlig er veldig individuelt...

Annonse

Jeg trener som vanlig! Hver dag;P Elsker både styrketrening og løping! Med forrige mann fikk jeg en kjempe lett fødsel, selvom det var setefødsel og:-) Tror myyye var fordi jeg trente frem til samme dag som fødsel:D Men etterhvert må man jo høre på kroppen og tilpasse treningen. Jeg løp ut i 3 trimester og, men da var vel løpefarten vanlig gange, hehe!

Jeg trener så mye som mulig. For meg hjelper treningen mot kvalme.

Klarer liksom ikke å forholde meg til at noen påstår trening øker sjanse for abort. Men det er selvsagt viktig å tilpasse etter dagsformen.

Anonymous poster hash: 3157c...0ca
  • 2 uker senere...

Annonse

Hvordan går det med dere løpejenter? Har vært med på et par konkurranser nå, men det er bare deprimerende. Kroppen klarer jeg fint å holde i gang, men farten har sunket drastisk bare på et par uker. Håper på at trettheten jeg har nå, går over snart og løpingen blir litt mer lystbetont. 

Hvordan er det med styrketrening egentlig? Altså med vekter. Mange sier jo at man ikke skal løfte tungt når man er gravid, økt fare for abort osv. Jeg er ganske dårlig trent, men har trent litt styrke med vekter det siste halvåret. Kan jeg fortsette med det, eller bør jeg evt ta mindre vekter? Bare min egen kroppsvekt? Er livredd for å miste igjen og tar ingen sjanser denne gangen!

Jeg trener som vanlig, og det er ganske hardt. Funket strålende forrige svangerskap, og jeg fikk en lett fødsel! Kjører fortsatt med 100 kg med fristang i knebøy uten problem. Etterhvert demper jeg buktrykket og den type, men tror det er svært få damer som tar i for mye i løpet av et svangerskap egentlig :P

TS her....skjønner ikke hvorfor jeg spurte om dette engang... oppkast og kvalme har satt meg tilbake og bare å ta seg en dusj er slitsomt.

Håper dette gir seg om noen uker, er snart 9 uker nå.

Takk for tips, skal ta de med meg når jeg er "frisk" igjen!

Jeg har nettopp funnet ut jeg er gravid. Begynte å jogge for første gang for noen uker siden.

Trener med pulsbelte slik jeg jogger etter pulsen. Går når pulsen blir høy, frem til den kommer ned igjen også jogger jeg igjen.

Burde jeg slutte å jogge nå? Siden kroppen ikke er vant med dette fra før? Er jo så gøy når jeg n merker stor forskjell på formen osv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...