Krumelur Skrevet 25. august 2015 #51 Del Skrevet 25. august 2015 Dette er den tristest tråden jeg har lest på lenge... Hvem i alle dager er så gjerrige at de ikke kan bidra til å drifte en lekeplass, der alle er velkomne? Neppe det som stikker av med flest tusenlapper i året...., og å irritere seg over at dine barn får sjansen til å møte/leke/bli kjent med andre barn i nærmiljøet bør jo virkelig være verd det? Blir de kjent kan det jo faktisk være at de leker i hagen til intrengeren neste helg...just saying. Og nei...borettslagets lekeplass er ikke en del av hagen "din"! Fysøren. Denne problemstillingen hadde jeg virkelig aldri tenkt over før jeg leste denne tråden. Angrer på at jeg åpnet den. Enig. Bor selv i blokk i et område med bare borettslag. Her bor det mest barnefamilier, og alle bruker alle lekeplasser. Aldri tenkt på at det skulle være et problem, og heldigvis aldri hørt noen som har ment det heller! Er jo sånn ungene blir kjent med hverandre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/3/#findComment-147400186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #52 Del Skrevet 25. august 2015 Dette er den tristest tråden jeg har lest på lenge... Hvem i alle dager er så gjerrige at de ikke kan bidra til å drifte en lekeplass, der alle er velkomne? Neppe det som stikker av med flest tusenlapper i året...., og å irritere seg over at dine barn får sjansen til å møte/leke/bli kjent med andre barn i nærmiljøet bør jo virkelig være verd det? Blir de kjent kan det jo faktisk være at de leker i hagen til intrengeren neste helg...just saying. Og nei...borettslagets lekeplass er ikke en del av hagen "din"! Fysøren. Denne problemstillingen hadde jeg virkelig aldri tenkt over før jeg leste denne tråden. Angrer på at jeg åpnet den. Hvem i alle dager er så gjerrige at de ikke kan bidra til å drifte en lekeplass, der alle er velkomne? Tydeligvis de som kommer hit og mener de skal leke gratis mens andre må betale for de. Det er ikke småpenger vi betaler i mnd her. Anonymous poster hash: 9042b...b08 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/3/#findComment-147400210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #53 Del Skrevet 25. august 2015 På byggefeltet/i gaten vår(t) med eneboliger er det en lekeplass som vedlikeholdes av velforeningen vår. Til dere som mener at ikke alle kan bruke lekeplasser utenfor rekkehus/leiligheter; mener dere at vi skal jage bort barna som kommer fra andre byggefelt? Vi går bort til andre gater med barna og leker på de lekeplassene, men jeg vet jo ikke om de er kommunale eller driftes av velforeningen. Anonymous poster hash: 4adf5...326 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/3/#findComment-147400211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #54 Del Skrevet 25. august 2015 Jeg bor i borettslag her i Trondheim og her er lekeplassene bare for de som bor her. Andre har likke lov til å leke her. Vet det er send ut brev til nærliggende skoler og bhg siden det har vært mye fremmede her som sliter ned lekeplassene. Det er vi som bor her som betaler for lekeplassene og vedlikeholdet så nei dere er ikke velkomne her. Dette er ikke kommunale lekeplasser men private. Anonymous poster hash: 9042b...b08 Hvor i Trondheim er dette?? Leker ofte på lekeplassene rundt her vi.. Anonymous poster hash: 9f1fb...2fd Kattem Anonymous poster hash: 9042b...b08 Dette har jeg aldri hørt om. Og jeg bor også på Kattem. Vi leker på de lekeplassene som er og bryr oss ikke om det er det ene eller det andre borettslaget sitt. Anonymous poster hash: 9664c...3f2 Har bodd her på Kattem i 6 år og har heller ikke hørt om dette. Må være borettslaget du tilhører som er litt sært. Barnehagene i området er også ofte på lekeplassen å koser seg. Helt greit. Anonymous poster hash: d6a1d...986 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/3/#findComment-147400219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #55 Del Skrevet 25. august 2015 Jeg sitter i styret i en stor velforening hvor vi drifter et stort område med lekeplass. Den lekeplassen har kostet oss nesten 1 mill å oppgradere! Vi har lagt noen føringer for bruk. Dvs alle er velkomne til å leke, men hvis du ikke bor her kan du ikke arrangere bursdag/klassefest osv på området (mange som gjør det) Skolene i området har fått beskjed om at de ikke kan komme hit lengre, dette etter hærverk fra skoleklasse på tur og en skole som ikke ville betale regningen vi sendte! Mange som har reagert på det, men vi er ikke en kommunal lekeplass, og vi får heller ikke noen form for offentlig støtte til å drifte/vedlikeholde området! Da er der feil av skolene å ha gym/samlinger/uteskole her, spesielt når de ødelegger lekeapparat. Anonymous poster hash: 93c1d...1cd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/3/#findComment-147400237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #56 Del Skrevet 25. august 2015 Jeg bor i et stort borettslag med flere lekeplasser, den største med fotballbane og akebakke ligger rett utenfor mitt rekkehus. Og synes det bare er koselig om det kommer andre å bruker den. Så lenge de oppfører seg. Barnehagen bruker den en gang i uken og, synes det er helt greit. Anonymous poster hash: 1c15d...163 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/3/#findComment-147400258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #57 Del Skrevet 25. august 2015 Borettslagets lekeplass er for borettslagets barn og deres evt venner utenfra, ikke for hvem som helst. Jeg kommer ikke og leker i din hage, da kan ikke du komme og leke i vår felles borettslagshage heller, uten at du er her med noen som bor her. Nå er barnet mitt ganske lite (2,5 år) og har ikke noe særlig venner i nabolaget helt ennå. Men han begynner jo å bli kjent med barna når han går på lekeplassen og treffer de der... Det er jo slik barn treffer hverandre. Han leker jo med de barna som er der når han er der. Hvis han alltid bare skulle leke i sin egen hage eller vi skulle reise på andre lekeplasser som ligger langt unna så ville han jo ikke bli kjent med de som bor rett ved siden av. Det er jo litt synd. Men jeg skjønner jo at det er noe som borettslaget betaler for og at det er vedlikehold på det... Synes det er dumt at det må være så svart/hvitt. Dere som skriver har gitt meg litt å tenke på. Kanskje vi skal slutte å benytte oss av borettslagets lekeplass, da. Jeg synes overhodet ikke du skal slutte å bruke lekeplassen! Å være på lekeplass er en flott anledning til å bli kjent med nye barn og voksne! Bor selv i et borettslag. Mye eldre folk her nå, så jeg er kjempeglad når det kommer barn og voksne "utenfra" så barnet mitt kan leke med dem og jeg kan slå av en prat med de voksne. Vi pleier også gå fem minutter bort til et annet rekkehusområde for å være på deres lekeplass som er mye bedre enn vår, og flere barn som er ute å leker. Der er de flinke med dugnad og investeringer. Har alltid følt meg velkommen der og aldri egentlig tenkt over denne problemstillingen. Noen ganger blir jeg helt skremt over hvor fiendtlig og lite åpen mange mennesker i dette landet er. Er det rart barna mobber og holder hverandre utenfor? Holdninger som dette arves videre. Med mindre du møter på noen av kjipingene i denne tråden eller deres artsfrender syns jeg du og barnet ditt skal kose dere på lekeplassen Anonymous poster hash: feb87...bd5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/3/#findComment-147400262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #58 Del Skrevet 25. august 2015 Jeg bor i borettslag her i Trondheim og her er lekeplassene bare for de som bor her. Andre har likke lov til å leke her. Vet det er send ut brev til nærliggende skoler og bhg siden det har vært mye fremmede her som sliter ned lekeplassene. Det er vi som bor her som betaler for lekeplassene og vedlikeholdet så nei dere er ikke velkomne her. Dette er ikke kommunale lekeplasser men private. Anonymous poster hash: 9042b...b08 Hvor i Trondheim er dette?? Leker ofte på lekeplassene rundt her vi.. Anonymous poster hash: 9f1fb...2fd Kattem Anonymous poster hash: 9042b...b08 Dette har jeg aldri hørt om. Og jeg bor også på Kattem. Vi leker på de lekeplassene som er og bryr oss ikke om det er det ene eller det andre borettslaget sitt. Anonymous poster hash: 9664c...3f2 Har bodd her på Kattem i 6 år og har heller ikke hørt om dette. Må være borettslaget du tilhører som er litt sært. Barnehagene i området er også ofte på lekeplassen å koser seg. Helt greit. Anonymous poster hash: d6a1d...986 Det kan hende. Vet også at mange som bor her ikke leser reglene eller skrivene som blir send ut. Ser og hører at nyinnflyttede heller ikke har lest reglene selv om de må lese gjennom og skrive under på at de har lest og forstått før de får bli andelseiere. Anonymous poster hash: 9042b...b08 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/3/#findComment-147400396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Chocolate Skrevet 25. august 2015 #59 Del Skrevet 25. august 2015 Hadde aldri reagert om "fremmede" barn lekte på lekeplassen til vårt boligfelt.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/3/#findComment-147400943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #60 Del Skrevet 25. august 2015 Jeg bor i borettslag her i Trondheim og her er lekeplassene bare for de som bor her. Andre har likke lov til å leke her. Vet det er send ut brev til nærliggende skoler og bhg siden det har vært mye fremmede her som sliter ned lekeplassene. Det er vi som bor her som betaler for lekeplassene og vedlikeholdet så nei dere er ikke velkomne her. Dette er ikke kommunale lekeplasser men private. Anonymous poster hash: 9042b...b08 Hvor i Trondheim er dette?? Leker ofte på lekeplassene rundt her vi.. Anonymous poster hash: 9f1fb...2fd Kattem Anonymous poster hash: 9042b...b08 Dette har jeg aldri hørt om. Og jeg bor også på Kattem. Vi leker på de lekeplassene som er og bryr oss ikke om det er det ene eller det andre borettslaget sitt. Anonymous poster hash: 9664c...3f2 Har bodd her på Kattem i 6 år og har heller ikke hørt om dette. Må være borettslaget du tilhører som er litt sært. Barnehagene i området er også ofte på lekeplassen å koser seg. Helt greit. Anonymous poster hash: d6a1d...986 Det kan hende. Vet også at mange som bor her ikke leser reglene eller skrivene som blir send ut. Ser og hører at nyinnflyttede heller ikke har lest reglene selv om de må lese gjennom og skrive under på at de har lest og forstått før de får bli andelseiere. Anonymous poster hash: 9042b...b08 Nok en grunn til å ikke flytte til Trondheim sør.. Anonymous poster hash: 9f1fb...2fd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/3/#findComment-147401048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. august 2015 #61 Del Skrevet 25. august 2015 Jeg bor i borettslag her i Trondheim og her er lekeplassene bare for de som bor her. Andre har likke lov til å leke her. Vet det er send ut brev til nærliggende skoler og bhg siden det har vært mye fremmede her som sliter ned lekeplassene. Det er vi som bor her som betaler for lekeplassene og vedlikeholdet så nei dere er ikke velkomne her. Dette er ikke kommunale lekeplasser men private. Anonymous poster hash: 9042b...b08 Hvor i Trondheim er dette?? Leker ofte på lekeplassene rundt her vi.. Anonymous poster hash: 9f1fb...2fd Kattem Anonymous poster hash: 9042b...b08 Dette har jeg aldri hørt om. Og jeg bor også på Kattem. Vi leker på de lekeplassene som er og bryr oss ikke om det er det ene eller det andre borettslaget sitt. Anonymous poster hash: 9664c...3f2 Har bodd her på Kattem i 6 år og har heller ikke hørt om dette. Må være borettslaget du tilhører som er litt sært. Barnehagene i området er også ofte på lekeplassen å koser seg. Helt greit. Anonymous poster hash: d6a1d...986 Det kan hende. Vet også at mange som bor her ikke leser reglene eller skrivene som blir send ut. Ser og hører at nyinnflyttede heller ikke har lest reglene selv om de må lese gjennom og skrive under på at de har lest og forstått før de får bli andelseiere. Anonymous poster hash: 9042b...b08 Nok en grunn til å ikke flytte til Trondheim sør.. Anonymous poster hash: 9f1fb...2fd ? Hvorfor det? Fint og trygt å bo her. Veldig greit med regler alle har å forholde seg til. Lettere å bo nær andre da. Anonymous poster hash: 9042b...b08 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/3/#findComment-147401164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå