Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #26 Del Skrevet 24. august 2015 Vi skulle en gang på besøk til noen i en annen forstad, men vi kom til møteplassen en time før de gjorde (måtte bli slik pga reisevei). Vi hadde med en fotball og sønnen min (6 år da) ville gjerne sparke litt ball. Dette var et bynært område og alt av plener og ballbinger tilhørte boretslag. Det stod store skilt over alt om at dette var kun for de som bodde der. Vi fant ikke en eneste liten plass der vi hadde lov til å leke, men der var mange plener og ballbinger som stod der helt tomme. Synes slikt er trist. Altså det var kommunal skog, men den var gjengrodd og umulig å spille ball i. Synes det er veldig trist når alt er blitt privat over alt og kun for de som bor der. Anonymous poster hash: 209d4...2ca Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147399721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #27 Del Skrevet 24. august 2015 Jeg bor i borettslag her i Trondheim og her er lekeplassene bare for de som bor her. Andre har likke lov til å leke her. Vet det er send ut brev til nærliggende skoler og bhg siden det har vært mye fremmede her som sliter ned lekeplassene. Det er vi som bor her som betaler for lekeplassene og vedlikeholdet så nei dere er ikke velkomne her. Dette er ikke kommunale lekeplasser men private. Anonymous poster hash: 9042b...b08 Hvor i Trondheim er dette?? Leker ofte på lekeplassene rundt her vi.. Anonymous poster hash: 9f1fb...2fd Kattem Anonymous poster hash: 9042b...b08 Dette har jeg aldri hørt om. Og jeg bor også på Kattem. Vi leker på de lekeplassene som er og bryr oss ikke om det er det ene eller det andre borettslaget sitt. Anonymous poster hash: 9664c...3f2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147399742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #28 Del Skrevet 24. august 2015 Vi bor i et sameie. Her har vi tre lekeplasser. Vi eier 1/27 av fellesområdene som lekeplassene er på. Dvs at vi er 27 private husholdninger som eier dette sammen. Vi betaler for vedlikehold og vi har dugnader for å holde alt i bra stand. For meg er det helt ok om andre bruker disse lekeplassene, så lenge de forlater dem i samme stand som da de kom. Det som ikke er greit er når barn som ikke "hører til" her sier til våre barn at de ikke får lov til å leke på disse lekeplassene. Da får de klar melding om at hvis det er noen som skal gå så er det dem.... Anonymous poster hash: 2c3af...655 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147399893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serepta Skrevet 24. august 2015 #29 Del Skrevet 24. august 2015 Det er selvsagt helt ok. Her setter vi pris på alle barna som er ute og leker i borettslagets lekeområder ihvertfall. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147399899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bIomstre Skrevet 24. august 2015 #30 Del Skrevet 24. august 2015 Hm, nå ble jeg litt overraska! Mulig det er kommunale forskjeller... Her jeg bor er jeg ganske sikker på at det ikke finnes en eneste kommunal lekeplass. Men tettheten av lekeplasser er høy, og de eies og vedlikeholdes av borettslag, sameier og velforeninger. Alt på dugnad, og trenger man nye lekeapparater så søker man kommunen om støtte til dette. Kunne ikke falle meg inn å tenke at man da kun kan leke på "sin" lekeplass! Alle er for alle. Tom barnehager og SFO benytter seg av de når de er på tur. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147399927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #31 Del Skrevet 24. august 2015 Vi bor også i blokk i Trondheim. Har ikke kontroll på hvilke barn som hører til her, men aldri sett på dette som et problem med mindre det blir gjort hærverk. Ser ikke på lekeplassen som min private hage. Koselig at barna er ute å leker. Kan godt bidra økonomisk for det. Anonymous poster hash: 1abca...5bd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147399989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #32 Del Skrevet 24. august 2015 Jeg bor I et borettslag med stor flott lekeplass. Kunne ikke falle meg inn å jage bort hvis det kom andre barn en dag eller en småbarnsfamilie. Jammen ikke rart det er krig I verden Anonymous poster hash: d4a5c...cb0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147400001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #33 Del Skrevet 24. august 2015 Jeg regner med at de fleste ikke protesterer på at folk ikke vil at fremmede barn skal leke på ting de har i egen hage. Hvorfor er det så mye verre at et borettslag (en gruppe privatpersoner) ikke vil at andres barn skal leke på lekeplassen de har kjøpt? Dere forstår vel at det fremdeles er privatpersoner som har kjøpt lekeplassen for egne penger og når det kommer MANGE barn utenfra så slites ting mye fortere og man må kjøpe nytt...for egne penger. Hvorfor er det greit for enkeltpersoner å verne om egne verdier, men ikke for en gruppe mennesker? Anonymous poster hash: 593b4...207 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147400041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #34 Del Skrevet 24. august 2015 Jeg regner med at de fleste ikke protesterer på at folk ikke vil at fremmede barn skal leke på ting de har i egen hage. Hvorfor er det så mye verre at et borettslag (en gruppe privatpersoner) ikke vil at andres barn skal leke på lekeplassen de har kjøpt? Dere forstår vel at det fremdeles er privatpersoner som har kjøpt lekeplassen for egne penger og når det kommer MANGE barn utenfra så slites ting mye fortere og man må kjøpe nytt...for egne penger. Hvorfor er det greit for enkeltpersoner å verne om egne verdier, men ikke for en gruppe mennesker? Anonymous poster hash: 593b4...207 Synes det er helt greit jeg, men da burde det settes opp skilt eller noe heller enn å kjefte og kjeppjage folk, for det er vanskelig for utenforstående å se hvilke lekeplasser som er private og hvilke som er offentlige. Og ikke minst hvilke private som har eiere som synes det er greit at barn leker der og ikke. Anonymous poster hash: bc11d...ff3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147400057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sug lut Skrevet 24. august 2015 #35 Del Skrevet 24. august 2015 Jeg regner med at de fleste ikke protesterer på at folk ikke vil at fremmede barn skal leke på ting de har i egen hage. Hvorfor er det så mye verre at et borettslag (en gruppe privatpersoner) ikke vil at andres barn skal leke på lekeplassen de har kjøpt? Dere forstår vel at det fremdeles er privatpersoner som har kjøpt lekeplassen for egne penger og når det kommer MANGE barn utenfra så slites ting mye fortere og man må kjøpe nytt...for egne penger. Hvorfor er det greit for enkeltpersoner å verne om egne verdier, men ikke for en gruppe mennesker? Anonymous poster hash: 593b4...207 Synes det er helt greit jeg, men da burde det settes opp skilt eller noe heller enn å kjefte og kjeppjage folk, for det er vanskelig for utenforstående å se hvilke lekeplasser som er private og hvilke som er offentlige. Og ikke minst hvilke private som har eiere som synes det er greit at barn leker der og ikke. Anonymous poster hash: bc11d...ff3 Har du skilt i hagen? Eller regner du med at folk bruker vettet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147400069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #36 Del Skrevet 24. august 2015 Jeg regner med at de fleste ikke protesterer på at folk ikke vil at fremmede barn skal leke på ting de har i egen hage. Hvorfor er det så mye verre at et borettslag (en gruppe privatpersoner) ikke vil at andres barn skal leke på lekeplassen de har kjøpt? Dere forstår vel at det fremdeles er privatpersoner som har kjøpt lekeplassen for egne penger og når det kommer MANGE barn utenfra så slites ting mye fortere og man må kjøpe nytt...for egne penger. Hvorfor er det greit for enkeltpersoner å verne om egne verdier, men ikke for en gruppe mennesker? Anonymous poster hash: 593b4...207 Synes det er helt greit jeg, men da burde det settes opp skilt eller noe heller enn å kjefte og kjeppjage folk, for det er vanskelig for utenforstående å se hvilke lekeplasser som er private og hvilke som er offentlige. Og ikke minst hvilke private som har eiere som synes det er greit at barn leker der og ikke. Anonymous poster hash: bc11d...ff3 Har du skilt i hagen? Eller regner du med at folk bruker vettet? Det er forholdsvis enkelt å se hva som er hage og ikke. En lekeplass ser ofte ut som en lekeplass. Anonymous poster hash: bc11d...ff3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147400076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #37 Del Skrevet 24. august 2015 Jeg regner med at de fleste ikke protesterer på at folk ikke vil at fremmede barn skal leke på ting de har i egen hage. Hvorfor er det så mye verre at et borettslag (en gruppe privatpersoner) ikke vil at andres barn skal leke på lekeplassen de har kjøpt? Dere forstår vel at det fremdeles er privatpersoner som har kjøpt lekeplassen for egne penger og når det kommer MANGE barn utenfra så slites ting mye fortere og man må kjøpe nytt...for egne penger. Hvorfor er det greit for enkeltpersoner å verne om egne verdier, men ikke for en gruppe mennesker? Anonymous poster hash: 593b4...207 Synes det er helt greit jeg, men da burde det settes opp skilt eller noe heller enn å kjefte og kjeppjage folk, for det er vanskelig for utenforstående å se hvilke lekeplasser som er private og hvilke som er offentlige. Og ikke minst hvilke private som har eiere som synes det er greit at barn leker der og ikke. Anonymous poster hash: bc11d...ff3 Den ser jeg. Som regel vil det ikke være et problem at en og anna unge stikker innom. Det er først når det blir mange unger at det blir et problem. Og da kan man med fordel sette opp et skilt. Anonymous poster hash: 593b4...207 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147400077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bIomstre Skrevet 24. august 2015 #38 Del Skrevet 24. august 2015 Jeg regner med at de fleste ikke protesterer på at folk ikke vil at fremmede barn skal leke på ting de har i egen hage. Hvorfor er det så mye verre at et borettslag (en gruppe privatpersoner) ikke vil at andres barn skal leke på lekeplassen de har kjøpt? Dere forstår vel at det fremdeles er privatpersoner som har kjøpt lekeplassen for egne penger og når det kommer MANGE barn utenfra så slites ting mye fortere og man må kjøpe nytt...for egne penger. Hvorfor er det greit for enkeltpersoner å verne om egne verdier, men ikke for en gruppe mennesker?Anonymous poster hash: 593b4...207 Jeg synes vel det er like naturlig å sammenligne det med en skog da... Supert at jeg ikke kan nekte andre å bruke skogen jeg eier, synes det samme gjelder for lekeplassen jeg har andel i. Tror vel også de i borettslaget også leker på "min" lekeplass, er det ikke greit at vi byttelånet litt da, så kan borettslaget ha huskestativ og jeg ha sklie, sjeldent plass til alt man har lyst på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147400078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #39 Del Skrevet 24. august 2015 Det her var seriøst trist... Anonymous poster hash: 1abca...5bd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147400083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #40 Del Skrevet 24. august 2015 Jeg regner med at de fleste ikke protesterer på at folk ikke vil at fremmede barn skal leke på ting de har i egen hage. Hvorfor er det så mye verre at et borettslag (en gruppe privatpersoner) ikke vil at andres barn skal leke på lekeplassen de har kjøpt? Dere forstår vel at det fremdeles er privatpersoner som har kjøpt lekeplassen for egne penger og når det kommer MANGE barn utenfra så slites ting mye fortere og man må kjøpe nytt...for egne penger. Hvorfor er det greit for enkeltpersoner å verne om egne verdier, men ikke for en gruppe mennesker?Anonymous poster hash: 593b4...207 Jeg synes vel det er like naturlig å sammenligne det med en skog da... Supert at jeg ikke kan nekte andre å bruke skogen jeg eier, synes det samme gjelder for lekeplassen jeg har andel i. Tror vel også de i borettslaget også leker på "min" lekeplass, er det ikke greit at vi byttelånet litt da, så kan borettslaget ha huskestativ og jeg ha sklie, sjeldent plass til alt man har lyst på. De færreste har vel en skog og tilby "i bytte", så neppe så aktuelt i 99% av tilfellene. Anonymous poster hash: 593b4...207 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147400088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #41 Del Skrevet 24. august 2015 Jeg syns i utgangspunktet at det er helt greit. Men samtidig så er det jo faktisk de som bor i borettslaget som betaler og vedlikeholder lekeplassene. Hva med å kontakte styret og si at dere har veldig lyst å benytte dere av lekeplassen men at dere også vil bidra slik de i borettslaget gjør. Dere kan feks delta på dugnad og betale en liten sum pr år Anonymous poster hash: 841fa...96d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147400094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bIomstre Skrevet 24. august 2015 #42 Del Skrevet 24. august 2015 Jeg regner med at de fleste ikke protesterer på at folk ikke vil at fremmede barn skal leke på ting de har i egen hage. Hvorfor er det så mye verre at et borettslag (en gruppe privatpersoner) ikke vil at andres barn skal leke på lekeplassen de har kjøpt? Dere forstår vel at det fremdeles er privatpersoner som har kjøpt lekeplassen for egne penger og når det kommer MANGE barn utenfra så slites ting mye fortere og man må kjøpe nytt...for egne penger. Hvorfor er det greit for enkeltpersoner å verne om egne verdier, men ikke for en gruppe mennesker?Anonymous poster hash: 593b4...207 Jeg synes vel det er like naturlig å sammenligne det med en skog da... Supert at jeg ikke kan nekte andre å bruke skogen jeg eier, synes det samme gjelder for lekeplassen jeg har andel i. Tror vel også de i borettslaget også leker på "min" lekeplass, er det ikke greit at vi byttelånet litt da, så kan borettslaget ha huskestativ og jeg ha sklie, sjeldent plass til alt man har lyst på. De færreste har vel en skog og tilby "i bytte", så neppe så aktuelt i 99% av tilfellene.Anonymous poster hash: 593b4...207 Er ikke skogen jeg tilbyr i bytte, men min velforening sine lekeplasser. Skogen ble nevn som et eksempel på steder der det faller oss helt naturlig at det er fri ferdsel selv om den er privat. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147400103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bIomstre Skrevet 24. august 2015 #43 Del Skrevet 24. august 2015 Jeg syns i utgangspunktet at det er helt greit. Men samtidig så er det jo faktisk de som bor i borettslaget som betaler og vedlikeholder lekeplassene. Hva med å kontakte styret og si at dere har veldig lyst å benytte dere av lekeplassen men at dere også vil bidra slik de i borettslaget gjør. Dere kan feks delta på dugnad og betale en liten sum pr år Anonymous poster hash: 841fa...96d Men det er jo ikke bare borettslag som har lekeplasser. Hvordan skal jeg vite hvilke som er kommunale? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147400108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #44 Del Skrevet 24. august 2015 Jeg syns i utgangspunktet at det er helt greit. Men samtidig så er det jo faktisk de som bor i borettslaget som betaler og vedlikeholder lekeplassene. Hva med å kontakte styret og si at dere har veldig lyst å benytte dere av lekeplassen men at dere også vil bidra slik de i borettslaget gjør. Dere kan feks delta på dugnad og betale en liten sum pr år Anonymous poster hash: 841fa...96d Men det er jo ikke bare borettslag som har lekeplasser. Hvordan skal jeg vite hvilke som er kommunale? Bruke vettet ble det sagt over her. Mulig det betyr det samme som å være synsk. Anonymous poster hash: bc11d...ff3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147400122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #45 Del Skrevet 24. august 2015 Jeg regner med at de fleste ikke protesterer på at folk ikke vil at fremmede barn skal leke på ting de har i egen hage. Hvorfor er det så mye verre at et borettslag (en gruppe privatpersoner) ikke vil at andres barn skal leke på lekeplassen de har kjøpt? Dere forstår vel at det fremdeles er privatpersoner som har kjøpt lekeplassen for egne penger og når det kommer MANGE barn utenfra så slites ting mye fortere og man må kjøpe nytt...for egne penger. Hvorfor er det greit for enkeltpersoner å verne om egne verdier, men ikke for en gruppe mennesker? Anonymous poster hash: 593b4...207 Synes det er helt greit jeg, men da burde det settes opp skilt eller noe heller enn å kjefte og kjeppjage folk, for det er vanskelig for utenforstående å se hvilke lekeplasser som er private og hvilke som er offentlige. Og ikke minst hvilke private som har eiere som synes det er greit at barn leker der og ikke. Anonymous poster hash: bc11d...ff3 Vel... Ikke alle respekterer denne skiltingen.. Jeg bor i et borettslag med 30 enheter. Lekeplassen er liten, kun to husker, et lekehus med sklie over og en liten ballplass. Vi har skilt om at det er privat område, men siden lekeplassen ligger inntil en populær turvei så er det rett som det er noen som stopper og tar en pause der. Og det er greit! Det som derimot IKKE er greit er denne barselgruppa som går hit kun for å ha barseltreffet sitt her! Altså, vi snakker 2-3 timer av gangen. 4 damer og 4 babyer. De okkuperer piknikbordet med stellebager og nister og babyene er så små at de ikke kan huske selv. Så da setter a mor seg på huska med babyen på fanget, en mor på hver huske. Ungene i gata kan fint dele huske, men når fremmede damer har overtatt huska så blir det ikke til at de tør å be dem flytte seg.. Så nei, ikke alltid det hjelper med skilting. (Og jeg kan heller ikke forstå hvorfor de har sett seg ut denne private lille fislelekeplassen når det kryr av større og bedre KOMMUNALE lekeplasser i området... ) Anonymous poster hash: 5fd6b...160 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147400123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #46 Del Skrevet 24. august 2015 Jeg regner med at de fleste ikke protesterer på at folk ikke vil at fremmede barn skal leke på ting de har i egen hage. Hvorfor er det så mye verre at et borettslag (en gruppe privatpersoner) ikke vil at andres barn skal leke på lekeplassen de har kjøpt? Dere forstår vel at det fremdeles er privatpersoner som har kjøpt lekeplassen for egne penger og når det kommer MANGE barn utenfra så slites ting mye fortere og man må kjøpe nytt...for egne penger. Hvorfor er det greit for enkeltpersoner å verne om egne verdier, men ikke for en gruppe mennesker? Anonymous poster hash: 593b4...207 Synes det er helt greit jeg, men da burde det settes opp skilt eller noe heller enn å kjefte og kjeppjage folk, for det er vanskelig for utenforstående å se hvilke lekeplasser som er private og hvilke som er offentlige. Og ikke minst hvilke private som har eiere som synes det er greit at barn leker der og ikke. Anonymous poster hash: bc11d...ff3 Vel... Ikke alle respekterer denne skiltingen.. Jeg bor i et borettslag med 30 enheter. Lekeplassen er liten, kun to husker, et lekehus med sklie over og en liten ballplass. Vi har skilt om at det er privat område, men siden lekeplassen ligger inntil en populær turvei så er det rett som det er noen som stopper og tar en pause der. Og det er greit! Det som derimot IKKE er greit er denne barselgruppa som går hit kun for å ha barseltreffet sitt her! Altså, vi snakker 2-3 timer av gangen. 4 damer og 4 babyer. De okkuperer piknikbordet med stellebager og nister og babyene er så små at de ikke kan huske selv. Så da setter a mor seg på huska med babyen på fanget, en mor på hver huske. Ungene i gata kan fint dele huske, men når fremmede damer har overtatt huska så blir det ikke til at de tør å be dem flytte seg.. Så nei, ikke alltid det hjelper med skilting. (Og jeg kan heller ikke forstå hvorfor de har sett seg ut denne private lille fislelekeplassen når det kryr av større og bedre KOMMUNALE lekeplasser i området... ) Anonymous poster hash: 5fd6b...160 Jammen DA er det helt greit at kjefting og kjeppjaging tar over synes jeg! Mente bare at man burde prøve skilting først og ikke basere seg på folks sjette sans. Men dette er jo rett og slett dårlig oppførsel fra denne barselgruppa. Anonymous poster hash: bc11d...ff3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147400129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
the amazing spidermamma Skrevet 24. august 2015 #47 Del Skrevet 24. august 2015 Vi bor i borettslag og har flere borettslag i nærheten. Har aldri tenkt på at det skulle være frekt eller forbudt å bruke andre borettslag sine lekeplasser. Og det er bare hyggelig at vår lekeplass blir brukt av barn i nærmiljøet, og også av barnehagene. Litt raushet begge veier tjener alle på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147400130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjertløvetann Skrevet 24. august 2015 #48 Del Skrevet 24. august 2015 Helt seriøst så mener jeg at hvis dere synes det er så farlig at fremmede barn leker på din og sameiets private lekeplass, så bør hele driten gjerdes inn. Gjerne med piggtråd, og ulende alarmklokker. Bor sjøl i blokk, og bidrar til å vedlikeholde hertil tilhørende lekeplass med dugnad og innbetalte penger, men det kunne virkelig aldri falt meg inn å bli provosert eller opprørt fordi den også benyttes av barn av foreldre som ikke har vært med og betalt. I-landsproblemer lenge leve. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147400141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #49 Del Skrevet 24. august 2015 Jeg regner med at de fleste ikke protesterer på at folk ikke vil at fremmede barn skal leke på ting de har i egen hage. Hvorfor er det så mye verre at et borettslag (en gruppe privatpersoner) ikke vil at andres barn skal leke på lekeplassen de har kjøpt? Dere forstår vel at det fremdeles er privatpersoner som har kjøpt lekeplassen for egne penger og når det kommer MANGE barn utenfra så slites ting mye fortere og man må kjøpe nytt...for egne penger. Hvorfor er det greit for enkeltpersoner å verne om egne verdier, men ikke for en gruppe mennesker? Anonymous poster hash: 593b4...207 Synes det er helt greit jeg, men da burde det settes opp skilt eller noe heller enn å kjefte og kjeppjage folk, for det er vanskelig for utenforstående å se hvilke lekeplasser som er private og hvilke som er offentlige. Og ikke minst hvilke private som har eiere som synes det er greit at barn leker der og ikke. Anonymous poster hash: bc11d...ff3 Vel... Ikke alle respekterer denne skiltingen.. Jeg bor i et borettslag med 30 enheter. Lekeplassen er liten, kun to husker, et lekehus med sklie over og en liten ballplass. Vi har skilt om at det er privat område, men siden lekeplassen ligger inntil en populær turvei så er det rett som det er noen som stopper og tar en pause der. Og det er greit! Det som derimot IKKE er greit er denne barselgruppa som går hit kun for å ha barseltreffet sitt her! Altså, vi snakker 2-3 timer av gangen. 4 damer og 4 babyer. De okkuperer piknikbordet med stellebager og nister og babyene er så små at de ikke kan huske selv. Så da setter a mor seg på huska med babyen på fanget, en mor på hver huske. Ungene i gata kan fint dele huske, men når fremmede damer har overtatt huska så blir det ikke til at de tør å be dem flytte seg.. Så nei, ikke alltid det hjelper med skilting. (Og jeg kan heller ikke forstå hvorfor de har sett seg ut denne private lille fislelekeplassen når det kryr av større og bedre KOMMUNALE lekeplasser i området... ) Anonymous poster hash: 5fd6b...160 Jammen DA er det helt greit at kjefting og kjeppjaging tar over synes jeg! Mente bare at man burde prøve skilting først og ikke basere seg på folks sjette sans. Men dette er jo rett og slett dårlig oppførsel fra denne barselgruppa. Anonymous poster hash: bc11d...ff3 Akkurat kjeftingen slapp jeg å ta meg av, det tok nabogutten på 10 år seg av. Jeg har utsikt rett mor lekeplassen og så at gutten og noen kompiser spilte ball på ballplassen da et sleivspark sender balken i retning huska (sikkert 5 m unna). Da roper den ene dama: "hei! Vet du ikke at det er små barn her, eller?" Da kommer det kjapt fra gutten; "og vet ikke DU at det er kilogrense på den huska der, eller?" Stygt å le, men jeg humret inni meg Mulig de ble dødelig fornærma for vi har ikke sett dem her siden... Anonymous poster hash: 5fd6b...160 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147400145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonstruck Skrevet 24. august 2015 #50 Del Skrevet 24. august 2015 Dette er den tristest tråden jeg har lest på lenge... Hvem i alle dager er så gjerrige at de ikke kan bidra til å drifte en lekeplass, der alle er velkomne? Neppe det som stikker av med flest tusenlapper i året...., og å irritere seg over at dine barn får sjansen til å møte/leke/bli kjent med andre barn i nærmiljøet bør jo virkelig være verd det? Blir de kjent kan det jo faktisk være at de leker i hagen til intrengeren neste helg...just saying. Og nei...borettslagets lekeplass er ikke en del av hagen "din"! Fysøren. Denne problemstillingen hadde jeg virkelig aldri tenkt over før jeg leste denne tråden. Angrer på at jeg åpnet den. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232665-ok-%C3%A5-leke-p%C3%A5-lekeplass-som-tilrer-et-borettslag/page/2/#findComment-147400152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå