Gå til innhold

Ok å leke på lekeplass som tilrer et borettslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i enebolig i et strøk bestående av eneboliger og rekkehus. Det er flere lekeplasser som tilhører rekkehusene, og jeg lurer på om det er ok at jeg tar med datteren min dit for å leke.. Er dette noe dere som bor i rekkehus eller lignende irriterer dere over (tenker på at borettslaget vedlikeholder jo og sånn)? Ingen andre "offentlige" lekeplasser i nærheten.

Anonymous poster hash: c5026...b4d

Skrevet

Lekeplassene er åpne for alle barn. Jeg bor selv i rekkehus i borettslag med lekeplass rett utenfor inngangsdøren, og har aldri tenkt over problemstillingen :)

Anonymous poster hash: cec1c...8e9

Skrevet

Helt ok!

Skrevet

Vi bor i enebolig ved siden av et borettslag av rekkehus slik du beskriver.

Vi benytter oss av deres lekeplass. Jeg tenkte også over det som du skriver og kom frem til at hvis det var jeg som bodde i borettslaget så hadde jeg syntes at det var greit så lenge det var på dagtid og så lenge man ryddet opp etter seg, satt nettingen på sandkassen etter seg og ikke ødelegger...  

Håper dere som bor i borettslag er enig. Hvis ikke får jeg vurdere om vi skal reise en annen plass. 

Skrevet

Hvis barnet ditt leker med barn som bor i borettslag er det ok, hvis ikke så får dere leke i egen hage. Er det greit hvis barna i borettslaget leker alene i din hage?

Anonymous poster hash: c7ead...201

Skrevet

Hvis barnet ditt leker med barn som bor i borettslag er det ok, hvis ikke så får dere leke i egen hage. Er det greit hvis barna i borettslaget leker alene i din hage?

Er du seriøs nå? Du vet at lekeplassen er ikke "hagen" til rekkehusene heller. Alle der har sin personlige hage hvor man ikke ønsker at andre barn skal leke i heller. Det må da være lov for alle barn å leke på lekeplasser uansett om de bor i en enebolig eller rekkehus i nærheten av lekeplassen. Oftest er det dessuten kommunen som finansierer utstyr til lekeplassene, ikke borettslaget alene. Slik er det i hvert fall her.

Anonymous poster hash: 37d81...b4a

Skrevet

Vi bor i et borettslag og har en lekeplass rett utenfor døra, aldri brydd meg om hvem som leker der, så lenge de ikke ramponerer :)

Anonymous poster hash: 20028...eac

Skrevet

Jeg bor i borettslag her i Trondheim og her er lekeplassene bare for de som bor her. Andre har likke lov til å leke her. Vet det er send ut brev til nærliggende skoler og bhg siden det har vært mye fremmede her som sliter ned lekeplassene.

Det er vi som bor her som betaler for lekeplassene og vedlikeholdet så nei dere er ikke velkomne her. Dette er ikke kommunale lekeplasser men private.

Anonymous poster hash: 9042b...b08
Skrevet

Vi bodde i blokk Før og i naboblokka hadde de en stor fin lekeplass som lå rett inntil vår bakgård. Jeg var så frekk at jeg tok med da min 3 år gamle datter inn dit en gang. Det gikk vel 10 min før vi ble kjeppjaget av en dame som sa hun var styrer der og mente at denne lekeplassen kun var forbeholdt barna i den hvite blokken. Så Vær obs på at det finnes sære folk.

Vi hadde også bakgård men ingen lekeapparater. Men når datteren min ble eldre dvs type 6+ fikk hun venner i den blokka og da lekte hun på den lekeplassen sammen med vennene sine. Jeg derimot turte ikke å sette føttene mine der igjen.

Anonymous poster hash: be767...471

Skrevet

Jeg bor i borettslag her i Trondheim og her er lekeplassene bare for de som bor her. Andre har likke lov til å leke her. Vet det er send ut brev til nærliggende skoler og bhg siden det har vært mye fremmede her som sliter ned lekeplassene.

Det er vi som bor her som betaler for lekeplassene og vedlikeholdet så nei dere er ikke velkomne her. Dette er ikke kommunale lekeplasser men private.

:o Hvor i Trondheim er dette?? Leker ofte på lekeplassene rundt her vi..

Anonymous poster hash: 9f1fb...2fd

Skrevet

:o Hvor i Trondheim er dette?? Leker ofte på lekeplassene rundt her vi..

Anonymous poster hash: 9f1fb...2fd

Kattem

Skrevet

Seriøst? Finnes det lekeplasser der alle barn ikke er velkommen ? Det er faktisk noe av det dummeste jeg har lest! For noen egoistiske regler og mennesker som bor på de plassene !

Anonymous poster hash: d6357...726

Skrevet

Borettslagets lekeplass er for borettslagets barn og deres evt venner utenfra, ikke for hvem som helst. Jeg kommer ikke og leker i din hage, da kan ikke du komme og leke i vår felles borettslagshage heller, uten at du er her med noen som bor her.

Skrevet

Seriøst? Finnes det lekeplasser der alle barn ikke er velkommen ? Det er faktisk noe av det dummeste jeg har lest! For noen egoistiske regler og mennesker som bor på de plassene !

?

Vi betaler mye hver mnd her og har egen vaktmester som vedlikeholder for oss. Så hvorfor mener du at du skulle få komme og bruke de gratis?

Du står fritt til å innrede din egen hage og kjøpe disser og klatrestativ.

Da kan jo du invitere alle hjem til deg.

Skrevet

Du kødder?

Skrevet

Bor i borettslag, og lekeplassene her vedlikeholdes på dugnad. Hadde ikke leet på et øyelokk om noen "utenfra" kom her og lekte. Bare koslig det!

Anonymous poster hash: 9dce5...040
Skrevet

Er du seriøs nå? Du vet at lekeplassen er ikke "hagen" til rekkehusene heller. Alle der har sin personlige hage hvor man ikke ønsker at andre barn skal leke i heller. Det må da være lov for alle barn å leke på lekeplasser uansett om de bor i en enebolig eller rekkehus i nærheten av lekeplassen. Oftest er det dessuten kommunen som finansierer utstyr til lekeplassene, ikke borettslaget alene. Slik er det i hvert fall her.

Anonymous poster hash: 37d81...b4a

Er DU seriøs? Nå ligger altså lekeplassene på rekkehusenes fellesarealer, ikke på kommunens tomt. Drift og vedlikehold går på fellesutgiftene våre, ikke på kommunens budsjett. Og jo, dette er en forlengelse av rekkehusenes hage, bare at det er felles.

Anonymous poster hash: fae64...62b

Skrevet

Her hadde dere vært hjertelig velkomne, men som du ser av svarene er det store forskjeller på hvordan folk ser på dette. Jeg mener at vi må godta at noen vil ha lekeplassene som de betaler for selv i fred (selv om jeg ikke er av samme oppfatning), men å sammenligne det med privat hage blir likevel litt søkt.

Om noen hadde lekt på vår felles lekeplass hadde jeg bare syntes det var koselig, men om de hadde gått inn porten til hagen vår og begynt å leke der så hadde jeg begynt å lure altså... (Selv om vi har et lekestativ der også.)

Anonymous poster hash: bc11d...ff3
Skrevet

Borettslagets lekeplass er for borettslagets barn og deres evt venner utenfra, ikke for hvem som helst. Jeg kommer ikke og leker i din hage, da kan ikke du komme og leke i vår felles borettslagshage heller, uten at du er her med noen som bor her.

Nå er barnet mitt ganske lite (2,5 år) og har ikke noe særlig venner i nabolaget helt ennå. Men han begynner jo å bli kjent med barna når han går på lekeplassen og treffer de der... Det er jo slik barn treffer hverandre. Han leker jo med de barna som er der når han er der. Hvis han alltid bare skulle leke i sin egen hage eller vi skulle reise på andre lekeplasser som ligger langt unna så ville han jo ikke bli kjent med de som bor rett ved siden av. Det er jo litt synd. 

Men jeg skjønner jo at det er noe som borettslaget betaler for og at det er vedlikehold på det... Synes det er dumt at det må være så svart/hvitt. Dere som skriver har gitt meg litt å tenke på. Kanskje vi skal slutte å benytte oss av borettslagets lekeplass, da. 

Skrevet

Bor selv i borettslag, og her er det flere borettslag ved siden av hverandre. Her er det helt vanlig at hvem som helst kan bruke lekeplassene. Synes det bare er koselig at lekeplassene blir brukt og det er jo gjerne slik barn blir kjent med hverandre. :) Så lenge ingen ramponerer eller ødelegger med vilje, så er alle velkomne her. Synes selv det er kjekt å gå bort på en "ny" lekeplass med ungene selv, blir fort kjedelig med den samme gamle hver dag.

Anonymous poster hash: db334...51f
Skrevet

Ofte blir utbygger pålagt å lage lekeplass ol for å få lov til å bygge. Desse plassene skal være åpne for alle. Så lenge lekeplassen ikke er merket med Privat eller noe sånt bør det ikke være noe problem å bruke den.

Anonymous poster hash: e2d75...881

Skrevet

Jeg har aldri tenkt at det skulle være et problem før jeg leste denne tråden..

Skrevet

En lekeplass driver seg ikke selv. Apparatene er kjøpt inn av de som bor i borettslaget og vedlikehold skjer på dugnad. Rimelig freidig å leke på andres eiendom.

De nye naboene har forresten en stor badestamp med rikelig plass til et par ekstra personer. Lurer på om de syns det bare er koselig om vi hopper oppi neste gang de bruker den? Da kunne vi jo blitt kjent og det er jo så kjedelig for oss å bare sitte i det samme gamle badekaret hele tiden.

Skrevet

Jeg har aldri tenkt at det skulle være et problem før jeg leste denne tråden..

Ikke jeg heller, mer er ikke overrasket siden det meste er et problem her inne

Anonymous poster hash: 47482...384

Skrevet

Ofte blir utbygger pålagt å lage lekeplass ol for å få lov til å bygge. Desse plassene skal være åpne for alle. Så lenge lekeplassen ikke er merket med Privat eller noe sånt bør det ikke være noe problem å bruke den.Anonymous poster hash: e2d75...881

Dette har jeg lurt litt på. En utbygger bygger selveierleiligheter i et nytt boligfelt de har regulert. Her kommer også lekeplasser. Feltet er delt opp i flere byggetrinn. I reguleringsplanen står det at den og den lekeplassen er ment for felt B1 eller B2 f.eks. Vi bygger hus i samme byggefelt, men i privat regi og hører ikke til B1 eller B2 osv. Har vi da rett til å bruke disse lekeplassene? (Håper det var forståelig)

Anonymous poster hash: 70a73...473

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...