Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #1 Del Skrevet 23. august 2015 Jeg merker jeg blir så trist. Vi har 3 friske fine gutter, og venter 4mann. Forrige uke var vi på oul og fikk vite at det kommer en gutt til. Jeg tenkte jo litt at det hadde vært litt kjekt med ei lita jente, men det er ikke det som er ille. Da jeg ringte foreldrene mine og til samboers foreldre var de tydelig skuffet over at det ble nok en gutt. Man hører det på tonefall, og min mor begynte bare å le. Som om det var litt 'haha, dere klarte det ikke nå heller nei'. Og ringte ei venninne som sa 'jaja, det blir vel fint likevel'. Før oul var det mange som da at vi virkelig får håpe det blir ei jente nå, og at de regnet med dette var eneste grunnen til at vi prøvde å få en fjerde... Uff, prøver å ikke la meg påvirke av dette, men blir redd at de rundt oss og ikke minst vi blir mindre glad i den neste lille pjokken vår. Vi syns jo at dette er kjekt, men hadde jo selvfølgelig lyst til å oppleve å få ei jente vi også. Men det bør jo ikke være et nederlag å få en gutt. Sliter veldig med dårlig samvittighet ovenfor den lille prinsen i magen, og er livredd for at jeg ikke blir like glad i han som de andre. Jeg skjønner jo at jeg kommer til å elske han like mye som de andre, men usikkerheten sitter fortsatt der og gnager. Er det noen som har opplevd respons fra folk rundt dere med kjønn etter oul? Vi bor på et lite sted der folk prater, så føler ikke jeg kan snakke med noen her om det heller. Og vær så snill og ikke sleng negative kommentarer, sliter nok med dette som det er, og vet jeg kommer til å elske lille gutten. Anonymous poster hash: e6af7...d6d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232559-f%C3%A5r-virkelig-h%C3%A5pe-det-er-ei-jente/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #2 Del Skrevet 24. august 2015 Familiene deres høres ut som en gjeng duster som ikke klarer å filtrere hva som kommer ut av munnen på dem! Hev deg over det, og gir de seg ikke forteller du dem at om de ikke har noe hyggelig å si kan de holde kjeft! Gratulerer med ny baby i magen. Tenk så fantastisk å være fire brødre Anonymous poster hash: de3a5...b16 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232559-f%C3%A5r-virkelig-h%C3%A5pe-det-er-ei-jente/#findComment-147398383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
konemor=) Skrevet 25. august 2015 #3 Del Skrevet 25. august 2015 Jeg merker jeg blir så trist. Vi har 3 friske fine gutter, og venter 4mann. Forrige uke var vi på oul og fikk vite at det kommer en gutt til. Jeg tenkte jo litt at det hadde vært litt kjekt med ei lita jente, men det er ikke det som er ille. Da jeg ringte foreldrene mine og til samboers foreldre var de tydelig skuffet over at det ble nok en gutt. Man hører det på tonefall, og min mor begynte bare å le. Som om det var litt 'haha, dere klarte det ikke nå heller nei'. Og ringte ei venninne som sa 'jaja, det blir vel fint likevel'. Før oul var det mange som da at vi virkelig får håpe det blir ei jente nå, og at de regnet med dette var eneste grunnen til at vi prøvde å få en fjerde... Uff, prøver å ikke la meg påvirke av dette, men blir redd at de rundt oss og ikke minst vi blir mindre glad i den neste lille pjokken vår. Vi syns jo at dette er kjekt, men hadde jo selvfølgelig lyst til å oppleve å få ei jente vi også. Men det bør jo ikke være et nederlag å få en gutt. Sliter veldig med dårlig samvittighet ovenfor den lille prinsen i magen, og er livredd for at jeg ikke blir like glad i han som de andre. Jeg skjønner jo at jeg kommer til å elske han like mye som de andre, men usikkerheten sitter fortsatt der og gnager. Er det noen som har opplevd respons fra folk rundt dere med kjønn etter oul? Vi bor på et lite sted der folk prater, så føler ikke jeg kan snakke med noen her om det heller. Og vær så snill og ikke sleng negative kommentarer, sliter nok med dette som det er, og vet jeg kommer til å elske lille gutten. Anonymous poster hash: e6af7...d6d Heisann og gratulerer med gutt Jeg skjønner litt hva du snakker om. Men det er litt andre veien for meg. For vi har to gutter og venter nå ei jente. Men duverden hvor mange som har mangt å si om det.....ååå så godt dere får jente denne gangen, det måååå jo være gøy å få jente, etc etc. naturligvis er vi glade, men det hadde vi jo vært uansett! Vet jo at folk bare mener godt, men det er likevel litt irriterende når man har hørt samme uttalelsen hundre ganger.... Og ja, jeg er litt hormonell hihihi Jeg ønsker deg og din fine familie masse lykke til Vi går en fin tid i møte klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232559-f%C3%A5r-virkelig-h%C3%A5pe-det-er-ei-jente/#findComment-147400601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia'n Skrevet 25. august 2015 #4 Del Skrevet 25. august 2015 Det at andre er så opptatt av kjønn på mine barn har alltid forundret meg. Vi har valgt å ikke ville vite kjønn på ultralyd. Da vi ventet nummer to og det ble en gutt, så var det så mange som på en måte virket så lettet på mine vegne. For da hadde jeg jo en av hver, så da slapp vi liksom å tenke på om vi skulle ha nummer tre. Men vi ville jo ha flere barn uansett kombinasjon av kjønn. Nå venter vi nummer tre og etter 3 spontanaborter i forsøket på å få denne lille tassen, så kunne jeg virkelig ikke brydd meg mindre om det ble gutt eller jente. Og det skal jo sies at kjønnet ikke nødvendigvis har så mye å si på personligheten. Min sønn elsker neglelakk, blomstermotiver og å pynte seg. Søsteren elsker også å pynte seg, men ødelegger alle kjolene sine fordi hun henger i trær og krabber rundt i søla dagen lang. Jeg skjønner godt at du føler litt på dårlig samvittighet. Det tror jeg er helt normalt i din situasjon. Men som du selv sier: Når barnet er her, så spiller det ingen rolle. De fleste bekymringer blir det aldri noe av. Så det er synd vi bruker å smye energi på å bekymre oss.. Lykke til og kos deg med den lille prinsen i magen din!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232559-f%C3%A5r-virkelig-h%C3%A5pe-det-er-ei-jente/#findComment-147400844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. august 2015 #5 Del Skrevet 30. august 2015 Tusen takk for koselige svar. Ettersom vi syns dette er trivelig og vi allerede har blitt glad i lille gutten vår, blir jeg så lei meg når jeg gang på gang må svare på at det var synd vi ikke fikk jente, og om vi nå må få fire. Merker det blir litt svart tomrom inni meg pga det her, men det er nok mye hormoner også som snakker. 😂 Anonymous poster hash: e6af7...d6d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232559-f%C3%A5r-virkelig-h%C3%A5pe-det-er-ei-jente/#findComment-147411236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #6 Del Skrevet 6. september 2015 Lite gjennomtenkt av familien. Det viktigste er at barnet er friskt ikke hvilket kjønn det har. Tenk på gleden disse fire gutta vil ha av hverandre. Tenk så praktisk med klær. Gratulerer så mye . Anonymous poster hash: 21afe...b63 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232559-f%C3%A5r-virkelig-h%C3%A5pe-det-er-ei-jente/#findComment-147424075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #7 Del Skrevet 17. september 2015 Venter nr tre og har to jenter fra før. Verken jeg eller mannen er opptatt av kjønn. Men svigermors første ord var at hun håpet det ble en gutt denne gangen. Det har hun for øvrig sagt hver gang. Og jeg synes det er så unødvendig! Flere i familien har uttrykt at de håper og tror på gutt. Jeg bare håper de ikke blir skuffet hvis det blir jente. Men jeg antar alt sånt blir glemt når babyen kommer. Det blir nok stas uansett Anonymous poster hash: d2a56...e28 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232559-f%C3%A5r-virkelig-h%C3%A5pe-det-er-ei-jente/#findComment-147446446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babysyk91 Skrevet 26. september 2015 #8 Del Skrevet 26. september 2015 Har merka litt sånn innenfor min familie også. Eg veit ikkje kjønn enda men har 2 søskenbarn som er gravide, ho eine skal ha jente og ho andre skal ha gutt. Ho med jenta fekk veldig lite oppmerksomhet pga vi har mange jenter i familien. Familien har virkelig klart å glemme at ho venter jente så pass mye at dei kjøpe gutteklær til ho. Eg har bestemt meg for at dei som er mindre faddere og nærmeste i familien skal få vite kjønn mens resten får vente til ungen er fødd. Syns det er dårlig gjort av familie og venner som bryr seg så mye om kjønnet på ungen. Er no mye bedre å tenke på det at ungen er frisk, og alt er ok, har 10 fingrer og 10 tær! Selvom familien ikke mener vondt med det så er det vondt for den gravide å få sånt opp i tryne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232559-f%C3%A5r-virkelig-h%C3%A5pe-det-er-ei-jente/#findComment-147463282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå