Gå til innhold

Aktiviteter på SFO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt inspirasjon.

Hvilke aktiviteter er du mest fornøyd med at ditt barn har på SFO?

Hva liker barnet ditt best?

Foretrekker dere brødmåltid eller varmmat?

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følgende aktiviteter her:

Matlaging

Idrett

Film (både kino med popcorn og at barna kan melde seg på kurs hvor de lager film)

Skoleavis

Skulptur

Div håndverkskurs

Musikk

Sjakk

Mm - fornøyd med alt!!

Synes det er ok at de varierer mellom brød- og varmmat.

Anonymous poster hash: 0ad2b...bdd

Skrevet

Her kan de velge mellom gymsal, kosegruppe (der gjør de mye forskjellig som matlaging, formingsaktiviteter, musikk osv), formingsgruppe og drama. Mine to jenter er med på alt bortsett fra drama. Ellers er det viktig at det ikke blir for mye aktiviteter også, dette er jo fritiden til barna så det må være rom for frilek også.

I tillegg har speideren, barnekoret og korpset sine ting i sfo-tiden, mine barn er ikke med på noe av det.

Jeg synes det er greit med brød/knekkebrød og frukt, middag spiser vi hjemme (og dessuten er disse raske middagene som ofte blir servert ikke særlig sunne). På sfo her har de varmmat bare på fredager og det er gjerne tomatsuppe fra pose, fiskepinner i pølsebrød og slike ting, altså kosemat mer enn sunn mat ;) Mine jenter er veldig fornøyd med brød de, og oppskjært frukt

Anonymous poster hash: fbfa9...41a
Skrevet

Trenger litt inspirasjon.

Takk for svar.

Jeg liker de aktivitetene der barna får være med å utvikle kreativitet. Der de får leke fritt. Gymsal,

Hobby aktiviteter.

Spille og hobby

Jeg mener at barna bør få et varmt måltid. Men det bør vøre sunn mat. Ikke bare pose mat.

Jeg mener at det bør være fri struktur, barna selv skal få velge hva de vil. SFO tilbyr og de velger om de vil være med.

Jeg mener det bør være minst to aktiviteter/leker i utetiden som er organisert.

Anonymous poster hash: 6fc9b...406

Skrevet

Hos oss har de tur, kor, musikk, yoga, sjakk, allidrett, fotball og "klubb" og sikkert noe mer også. Datteren min har bare gått på musikk, men jeg ror de fleste generelt er fornøyd, men idrettsaktivitetene er mest populært. Fjerde trinn har også skoleavis, forskerfabrikk og kokkeklubb.

De får ikke mat bortsett fra svært enkel varmmat hver fredag. Da er det typ ostesmørbrød, pitapizza, posetomatsuppe.

Anonymous poster hash: 69d1b...c5a

Skrevet

Hos oss har de bare frilek. Veldig fornøyd med det. Det er nok opplegg resten av tiden. Det er gjennom leken barna lærer og utvikler sine kreative sider. De får varm mat hver dag. Fornøyd med det også.

Anonymous poster hash: 0e2f5...414

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...