Gå til innhold

Jeg vil gi gutten navnet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker som sagt begge navn. Og aller best Olav:) Er ikke glad i dobbeltnavn da jeg synes det er tungt. Eskil Olav synes jeg har liten flyt. En annen ting er å gi ungen to navn og bare bruke ett...

Anonymous poster hash: 0475d...00d

Annonse

Jeg synes at både Eskil og Olav i grunnen er flotte navn, og jeg liker også dobbeltnavn. Men denne kombinasjonen synes har litt dårlig flyt når man sier navnet. Skal dere bruke begge navnene eller bare et av navnene til daglig? Hvis han bare skal tiltales med det ene navnet gjør det jo for så vidt ingenting hvis hele navnet ikke flyter helt. Men hvis han skal tiltales med begge navnene ville hvertfall jeg funnet et annet navn enn Eskil som flyter litt bedre sammen med Olav. F.eks Mats Olav?

To flotte navn. Tungt og litt rar rytme i navnet om man skal bruke begge til daglig. Dersom bare Eskil brukes i dagligtale, mens Olav kun er på papiret og i sammenhenger der man sier både fornavn og etternavn, synes jeg Eskil Olav fungerer fint.

Dere får jo selv vurdere hvordan det klinger når dere sier fornavn og etternavn sammen. Jeg synes det lyder helt fint hvis man sier Eskil Olav Pettersen, Eskil Olav Haugen, Eskil Olav Berg Hansen for eksempel.

Anonymous poster hash: ecd82...952

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...