Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #1 Skrevet 23. august 2015 Ser i en nettbutikk at de bruker dette, men leser at "Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos Klarna.* " Delbetalng er og en mulighet men dette er betingelsene: "Ved for eksempel et kjøp på 10000 kr med Klarna konto basisvilkår tilkommer det ingen etableringsgebyr. Årsrenten er 22 % hvilket utgjør en effektiv rente på 36,12 %. " Er ikke dette litt mye, eller er det helt vanlig for slike nettsteder? Bare lurer. Anonymous poster hash: 47edb...41a
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #2 Skrevet 23. august 2015 Jeg kjøper stadig vekk på nettsiden som sender klarna faktura. Dette virker veldig seriøst, og jeg har aldri hatt problemer. Jeg blir nesten litt avslappet når jeg ser de håndterer dette, virker så det er god kontroll og de er samarbeidsvillige. Aldri hatt problemer med telefonselgere eller annen unormal aktivitet på tøf eller mail på grunn av dette :-) Anonymous poster hash: 95206...99f
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #3 Skrevet 23. august 2015 Har også brukt Klarna flere ganger. Handler f.eks. vinterklær til barna, og setter det på Klarna-konto. Betaler gjerne hele beløpet i en smekk når jeg får regningen, og er ferdig med det, eller deler det opp i noen flere måneder. Du bestemmer selv hvor mye du skal betale per måned, tror minstebeløpet er 50 kr. Husker det kom godt med noen måneder økonomien var forferdelig pga jeg var blitt singel og eksen nektet å signere noen som helst papirer som kunne gitt meg litt støtte fra NAV. Men det er klart, betaler man bare småbeløp hele veien, blir det dyrt. Jeg handler ikke mer enn jeg har råd til, men noen ganger er det kjekt å få handlet inn mye på en gang og heller betale 500 i måneden i 3 måneder Anonymous poster hash: 27f32...8c5
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #4 Skrevet 23. august 2015 Bruker mye klarna ja. Anonymous poster hash: dd8a4...479
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #5 Skrevet 23. august 2015 Klara er uproblematisk. Anonymous poster hash: 5eb16...21e
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #6 Skrevet 23. august 2015 Veldig mange nettbutikker bruker Klarna nå, så har brukt det mannge ganger. Jeg betaler alltid regningen med en gang den kommer, så har aldri benyttet meg av delbetalingsmuligheten deres. Anonymous poster hash: c98c5...eeb
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #7 Skrevet 23. august 2015 Klarna er helt håpløst. Faktura kommer på mail sent, blir gjerne litt borte i annen søppelmail. Før en rekker finne den får man purring/inkassovarsel i posten m gebyr. Og før en rekker reagerer på den kommer ny purring m gebyr. Uansett når man måtte ha rukket å betale den første purringen får man så inkassovarsel m enda et gebyr på andre purregebyret. Er det slik de tjener penger? Prøvd å klage men da går det bare tid sånn at de rekker sende enda et gebyr. Hater Klarna. Unngår de som bruker dem. Ingen problem med andres løsninger... Anonymous poster hash: bb175...909
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #8 Skrevet 23. august 2015 Klarna er helt håpløst. Faktura kommer på mail sent, blir gjerne litt borte i annen søppelmail. Før en rekker finne den får man purring/inkassovarsel i posten m gebyr. Og før en rekker reagerer på den kommer ny purring m gebyr. Uansett når man måtte ha rukket å betale den første purringen får man så inkassovarsel m enda et gebyr på andre purregebyret. Er det slik de tjener penger? Prøvd å klage men da går det bare tid sånn at de rekker sende enda et gebyr. Hater Klarna. Unngår de som bruker dem. Ingen problem med andres løsninger... Anonymous poster hash: bb175...909 ALDRI opplevd det. Du må ha bedre styr på søppelmail..... Anonymous poster hash: 11375...bcb
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. august 2015 #9 Skrevet 23. august 2015 Aldri hatt noe problem med å bruke klarna. Bruker det der jeg kan!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #10 Skrevet 23. august 2015 Aldri hatt noe tull. Man kan stortsett velge om man vil ha regningen på mail eller i post. Velger man mail, så må man jo være våken på at den kan havne i søppelposten? Noe jeg aldri har opplevd selv da.. Anonymous poster hash: c95ba...b5e
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #11 Skrevet 23. august 2015 Klarna er helt håpløst. Faktura kommer på mail sent, blir gjerne litt borte i annen søppelmail. Før en rekker finne den får man purring/inkassovarsel i posten m gebyr. Og før en rekker reagerer på den kommer ny purring m gebyr. Uansett når man måtte ha rukket å betale den første purringen får man så inkassovarsel m enda et gebyr på andre purregebyret. Er det slik de tjener penger? Prøvd å klage men da går det bare tid sånn at de rekker sende enda et gebyr. Hater Klarna. Unngår de som bruker dem. Ingen problem med andres løsninger... Anonymous poster hash: bb175...909 ALDRI opplevd det. Du må ha bedre styr på søppelmail.....Anonymous poster hash: 11375...bcb Det er ikke Klarna sin feil at du ikke har kontroll på din egen e-post! Skal jeg klage på at regninger forsvinner blandt all reklamen i postkassen min også? Voks opp! Anonymous poster hash: 5eb16...21e
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #12 Skrevet 23. august 2015 Klarna er helt håpløst. Faktura kommer på mail sent, blir gjerne litt borte i annen søppelmail. Før en rekker finne den får man purring/inkassovarsel i posten m gebyr. Og før en rekker reagerer på den kommer ny purring m gebyr. Uansett når man måtte ha rukket å betale den første purringen får man så inkassovarsel m enda et gebyr på andre purregebyret. Er det slik de tjener penger? Prøvd å klage men da går det bare tid sånn at de rekker sende enda et gebyr. Hater Klarna. Unngår de som bruker dem. Ingen problem med andres løsninger... Anonymous poster hash: bb175...909 😂 Snakk om ansvarsfraskrivelse! Leeer Anonymous poster hash: ee017...1a4
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #13 Skrevet 23. august 2015 Klarna er helt håpløst. Faktura kommer på mail sent, blir gjerne litt borte i annen søppelmail. Før en rekker finne den får man purring/inkassovarsel i posten m gebyr. Og før en rekker reagerer på den kommer ny purring m gebyr. Uansett når man måtte ha rukket å betale den første purringen får man så inkassovarsel m enda et gebyr på andre purregebyret. Er det slik de tjener penger? Prøvd å klage men da går det bare tid sånn at de rekker sende enda et gebyr. Hater Klarna. Unngår de som bruker dem. Ingen problem med andres løsninger... Anonymous poster hash: bb175...909 Da må du jo redigere innstillingene så søppelfilteret ditt lærer å slippe Klarna-mail igjennom. To tastetrykk på de fleste epostkonti. Anonymous poster hash: fd83f...50c
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #14 Skrevet 23. august 2015 Shopper også MYE på nettsider som bruker Klarna! Noen firma sender på mail og noen i posten... Null problem!! Anonymous poster hash: 7161b...bb9
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #15 Skrevet 23. august 2015 Jeg liker best å få faktura sammen med varen når den kommer i posten, men med klarna er det så greit siden den kommer på mail. Da har jeg mulighet til å betale regningen før jeg får varen, for jeg synes det er greit å ikke ha regninger liggende og vente. Om rentene de har på klarnakonto er mye eller ikke har jeg ingen formening om, siden jeg liker å betale regningene med en gang de kommer. Anonymous poster hash: a784d...722
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #16 Skrevet 23. august 2015 Har handlet med Klarna mange ganger, aldri vært noe problem. :-) Anonymous poster hash: 427aa...fe8
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #17 Skrevet 23. august 2015 Klarna er helt håpløst. Faktura kommer på mail sent, blir gjerne litt borte i annen søppelmail. Før en rekker finne den får man purring/inkassovarsel i posten m gebyr. Og før en rekker reagerer på den kommer ny purring m gebyr. Uansett når man måtte ha rukket å betale den første purringen får man så inkassovarsel m enda et gebyr på andre purregebyret. Er det slik de tjener penger? Prøvd å klage men da går det bare tid sånn at de rekker sende enda et gebyr. Hater Klarna. Unngår de som bruker dem. Ingen problem med andres løsninger... Anonymous poster hash: bb175...909 ALDRI opplevd det. Du må ha bedre styr på søppelmail.....Anonymous poster hash: 11375...bcb Det er ikke Klarna sin feil at du ikke har kontroll på din egen e-post!Skal jeg klage på at regninger forsvinner blandt all reklamen i postkassen min også? Voks opp! Anonymous poster hash: 5eb16...21e Aldri hatt problemer med at faktura har blitt borte i søppelboksen, den sjekker jeg hver uke. Dessuten vet jeg jo hva jeg har kjøpt, så jeg glemmer ikke at jeg må betale. Anonymous poster hash: 51dbf...046
*Lissi* Skrevet 23. august 2015 #18 Skrevet 23. august 2015 Aldri hatt problem med de. Og har brukt de mye.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #19 Skrevet 23. august 2015 Ser i en nettbutikk at de bruker dette, men leser at "Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos Klarna.* " Delbetalng er og en mulighet men dette er betingelsene: "Ved for eksempel et kjøp på 10000 kr med Klarna konto basisvilkår tilkommer det ingen etableringsgebyr. Årsrenten er 22 % hvilket utgjør en effektiv rente på 36,12 %. " Er ikke dette litt mye, eller er det helt vanlig for slike nettsteder? Bare lurer. Anonymous poster hash: 47edb...41a Ang det siste du spør om: Det er ikke nettstedet som krever disse rentene, det er Klarna. Klarna er er kredittselskap, og ja det er vanlig at slike selskaper tar så høy rente når de låner ut penger til folk (hvilket de i realiteten gjør hvis du handler på kreditt/nedbetaling). Anonymous poster hash: d94fc...8f8
Roheryn Skrevet 23. august 2015 #20 Skrevet 23. august 2015 Har brukt klarna mye, aldri noe trøbbel. De er dessuten flinke til å tilbakebetale om man betaler for mye (ja, jeg surrer, som regel ved å betale samme regning to ganger 😛). Har ikke prøvd delbetaling der, kun faktura som jeg betaler med en gang. Har heller aldri opplevd at fakturaer havner i søppelfilteret, men skulle det skje er det jo lett å fikse det (til deg lenger oppe som får purringer).
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #21 Skrevet 23. august 2015 Bruker stortsett Klarna. Men betaler faktura til datoen som er satt opp, og det HELE beløpet. Betale litt og litt hadde ikke falt meg inn. Da kjøper jeg heller ikke. Anonymous poster hash: c0759...a7b
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #22 Skrevet 23. august 2015 Jobber som gjeldsrådgiver i NAV. Klarna er absolutt en profesjonell aktør. De er veldig grei å forholde seg til. De har sin egen inkasso, har glemt navnet på den. De er OK å forholde seg til. Anonymous poster hash: 02172...c98
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #23 Skrevet 23. august 2015 Tusen takk for kjempefine svar! Dere er supre! Anonymous poster hash: bb2bc...86b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå