Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #1 Skrevet 22. august 2015 Med barn i bhg, skole- eller evt begge deler, i tillegg til mor og/eller far på jobb.... får dere tid til felles middag i ukedagene? Feks dere andre som også har bhgbarn som legger seg tidlig, og menn som jobber sent... gjør dere om så småbarnas middag blir kveldsmat slik at dere kan spise ilag? Nysgjerrig på hvordan andre løser tidsklemma :-) Anonymous poster hash: da43d...061
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #2 Skrevet 22. august 2015 Vi spiser alltid middag sammen. I ukedagene spiser vi 16.30 og i helger eller av og til ellers kl.19.00 Anonymous poster hash: c7fe4...ce2
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #3 Skrevet 22. august 2015 Jobber natt så aldri noe tidsklemme her spiser som regel alltid middag sammen, noen ganger spiser vi før mannen kommer hjem om han blir veldig sen. Anonymous poster hash: 2fddf...784
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #5 Skrevet 22. august 2015 Spiser middag sammen hvis det ikke er noe spesielt. Henter på skolen litt over kl. 16 og da er vi hjemme kl. 16.30, middag er 17.30. Den voksne som ikke henter kommer hjem 17 -17.15. Begge jobber fullt. Ikke noe stress med å rekke middag, men ganske ofte må vi jobbe en time eller to hjemmefra på kvelden. Anonymous poster hash: c24e2...d2d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #6 Skrevet 22. august 2015 Ja, spiser alltid middag sammen, frokost er litt verre ettersom jeg har varierende arbeidstid, men middagen er alltid sammen, i fem-sekstiden... 😊 Anonymous poster hash: a178d...b4a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #7 Skrevet 22. august 2015 Den som er hjemme spiser i allefall middag med barna, mens frokostbordet jeg husker fra jeg var liten har utgått hos oss da det bare er mor som synes det er hyggelig å dekke på med pålegg og rundstykker. Anonymous poster hash: 623a7...3ba
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #8 Skrevet 22. august 2015 Alltid middag sammen. 1 på skole 2 i bhg. En med nattarbeid og en med dagstilling. Anonymous poster hash: 52014...8fe
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #9 Skrevet 22. august 2015 Spiser sammen så lenge ikke en av oss voksne jobber kveld. Spiser middag Kl 18, som da blir siste måltid for barna før det er natta. Begge går i Bhg.. Anonymous poster hash: 6a881...183
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #10 Skrevet 22. august 2015 Vi spiser alltid middag sammen mellom kl 16-16.30. Om en av jobber sent spiser den andre med ungene. Da er ikke den som er på jobb hjemme før etter sengetid så vi kan ikke vente på den som er på jobb. Sånn blir det når begge jobber turnus. Anonymous poster hash: 9aead...495
guggu Skrevet 22. august 2015 #12 Skrevet 22. august 2015 Stort sett alltid middag sammen-en i bgh og baby hjemme. Stort sett 16-17tiden middag før fjøstid (gubben bonde). Men noen ganger bursdager, høya el så det følges ikke slavisk. Middag kl 12 har forkommet det også ;-)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #13 Skrevet 22. august 2015 Middag rett etter barnehagen, ofte det bare er en voksen og barnet som spiser sammen. Vi jobber skift, en til alle døgnets tider, og en er hjemme en uke, borte noen dager, hjemme en uke, borte litt lenger... osv. De gangene vi er hjemme samtidig, spiser vi sammen. Skulle helst hatt middagen sammen, men i praksis fungerer det ikke Anonymous poster hash: 47efe...430
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #14 Skrevet 22. august 2015 Akkurat der er jeg kjempestriks Barna må rett hjem og gjøre lekser og spise middag før de kan dra videre. Vi spiser gjerne mellom 15 og 15.30. Alle er så stressa hele tiden. Skole, lekser, trening, kamper og øvelser. Vi er 5 som deler ett bad, derfor spiser vi ikke frokost likt. Eller, de yngste spiser samtidig, men da er tenåringen på badet. Jeg smører nister mens de spiser, så jeg sitter heller ikke ned med dem når de spiser frokost. På kvelden er gjerne tenåringen ute med venner eller på øvelser, så da er vi heller ikke "fulltallig". Derfor har jeg innført middag som felles måltid. Syns det er viktig å ihvertfall ha ett felles måltid sammen ila dagen. Dette har fungert bra i 5 år Har ett brhg-barn, to på barneskolen og en på ungdomsskolen. Anonymous poster hash: 406aa...491
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #15 Skrevet 22. august 2015 Akkurat der er jeg kjempestriks Barna må rett hjem og gjøre lekser og spise middag før de kan dra videre. Vi spiser gjerne mellom 15 og 15.30. Alle er så stressa hele tiden. Skole, lekser, trening, kamper og øvelser. Vi er 5 som deler ett bad, derfor spiser vi ikke frokost likt. Eller, de yngste spiser samtidig, men da er tenåringen på badet. Jeg smører nister mens de spiser, så jeg sitter heller ikke ned med dem når de spiser frokost. På kvelden er gjerne tenåringen ute med venner eller på øvelser, så da er vi heller ikke "fulltallig". Derfor har jeg innført middag som felles måltid. Syns det er viktig å ihvertfall ha ett felles måltid sammen ila dagen. Dette har fungert bra i 5 år Har ett brhg-barn, to på barneskolen og en på ungdomsskolen.Anonymous poster hash: 406aa...491 Hva slags jobber har du og mannen som gjør at dere kan ha middag klar til før 15.30 hver dag, ble bare nysgjerrig? Her er enten jeg heller mannen ferdig på jobb 17.00 tre ganger i uka så da blir klokka fort 18.00 før middag er på bordet. Vi prøver å spise middag sammen hver dag, men ikke superstrenge på det. Ser for meg at det blir vanskligere når begge barna begynner på skolen og skal avgårde på aktiviteter og treninger!? Anonymous poster hash: c4fef...54f
soleia Skrevet 22. august 2015 #16 Skrevet 22. august 2015 (endret) Har til no ete middag saman kvar dag, med unntak av ein dag i veka når eg har kveldsvakt. Prøver og å få til felles frukost i helgene. Hugsar dei hyggelege søndagsfrukostane frå min oppvekst, og prøver å få til det same. Av og til må mannen jagast opp av senga -ser for meg at det kan bli vanskelegare å klare felles middag kvar dag når ungane vert eldre og får fleire fritidsaktivitetar, men håpar å få det til mest mogleg. Endret 22. august 2015 av soleia
Gemini77 Skrevet 22. august 2015 #17 Skrevet 22. august 2015 Ja vi spiser alltid middag sammen. Uansett hvor busy en dag er så er det noe jeg mener er viktig. Vi setter oss ned som en familie og spiser middag. Jeg greier alltid å finne et tidspunkt som gjør at vi får spist sammen.
Ikkesåallerværst Skrevet 22. august 2015 #18 Skrevet 22. august 2015 Ja, nesten hver dag. Jeg jobber 80% med kortere dager og er hjemme med ungen ca 15.45. Lager middag med en gang, mannen er hjemme ca 16.00. Han reiser på jobb kl 6.00 og er derfor hjemme så tidlig. Spiser mellom 16.30 og 17.00, avhengig av hva som serveres.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #19 Skrevet 22. august 2015 Ja, alltid. Vi spiser kl 16.30 hver dag. For oss er dette en selvfølge. Vi vil bruke denne tiden sammen. I helgene spiser vi et lett måltid med barna, også lager jeg og mannen noe kos på kvelden når barna er lagt. Vi har 2 barnehagebarn. Anonymous poster hash: 9a45e...303
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #20 Skrevet 22. august 2015 Akkurat der er jeg kjempestriks Barna må rett hjem og gjøre lekser og spise middag før de kan dra videre. Vi spiser gjerne mellom 15 og 15.30. Alle er så stressa hele tiden. Skole, lekser, trening, kamper og øvelser. Vi er 5 som deler ett bad, derfor spiser vi ikke frokost likt. Eller, de yngste spiser samtidig, men da er tenåringen på badet. Jeg smører nister mens de spiser, så jeg sitter heller ikke ned med dem når de spiser frokost. På kvelden er gjerne tenåringen ute med venner eller på øvelser, så da er vi heller ikke "fulltallig". Derfor har jeg innført middag som felles måltid. Syns det er viktig å ihvertfall ha ett felles måltid sammen ila dagen. Dette har fungert bra i 5 år Har ett brhg-barn, to på barneskolen og en på ungdomsskolen.Anonymous poster hash: 406aa...491 Hva slags jobber har du og mannen som gjør at dere kan ha middag klar til før 15.30 hver dag, ble bare nysgjerrig? Her er enten jeg heller mannen ferdig på jobb 17.00 tre ganger i uka så da blir klokka fort 18.00 før middag er på bordet. Vi prøver å spise middag sammen hver dag, men ikke superstrenge på det. Ser for meg at det blir vanskligere når begge barna begynner på skolen og skal avgårde på aktiviteter og treninger!? Anonymous poster hash: c4fef...54f Jeg er alene med 4 barn, og jeg jobber hjemmefra Akkurat nå jobber jeg med et stort prosjekt i nærmiljøet så jeg setter opp møtetider selv og er "aldri" mer enn 10 min unna hjemmet. På den måten er vi alle hjemme i 14.30-15 tiden. Ja, det er derfor jeg har valgt å hente ungene så tidlig, det ER stress når de går på skolen med alt som hører med. Treningene begynner gjerne kl 17 og er det bortekamper er det gjerne oppmøte kl 17, derfor må de rett hjem slik at vi får spist og gjort lekser først. De får ikke gå noe sted før leksene er gjort. Men siden jeg henter dem så tidlig så er de inneforstått med at jeg må jobbe litt i helgene også. Pluss at jeg de siste månedene har jobbet til langt på natt når de er hos faren annenhver helg. Jobber det inn på den måten Sorry, hi, ikke meningen å spore av tråden Anonymous poster hash: 406aa...491
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #21 Skrevet 22. august 2015 Ja, vi spiser middag sammen hver dag. Vi spiser mellom 16 og 17, litt etter når dagens fritidsaktiviteter begynner. Har 4 barn som alle er med på sine ting, så det er noe hver dag. Mannen er selvstendig og jobber mye, men har ganske stor fleksibilitet, så de dagene vi må spise klokken 16 for å rekke første fritidsaktivitet klokken 17 kommer han tidlig hjem og jobber heller litt på kvelden igjen. Anonymous poster hash: 72d10...b33
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #22 Skrevet 22. august 2015 Nei, alle spiser sammen annenhver uke. Den andre uken jobber jeg sent resten av gjengen spiser sammen uten meg. Den uken har jeg god tid om morgenen og spiser frokost sammen med ungene. Anonymous poster hash: aa17b...ab4
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #23 Skrevet 22. august 2015 Tilnærmet alltid. Middag ca kl 1545-16. Mannen begynner kl. 07, og er derfor hjemme ca 1530. Mine dager varierer mye, men middag sammen er normalen. Anonymous poster hash: df512...51c
☆☆☆ Skrevet 22. august 2015 #24 Skrevet 22. august 2015 Stort sett når eg ikkje har kveldsvakt. Middag 17.30-18.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #25 Skrevet 22. august 2015 Vi spiser sammen alle 5, ja. Middag kl 16:15, for da kommer storebror med skolebussen. Noen ganger velger han å bli igjen på skolen og gjøre lekser, da setter vi en porsjon middag til ham som kan varmes senere. Men som hovedregel spiser alle på samme tid. Anonymous poster hash: 161f8...512
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå