Gå til innhold

Legene virker ikke til å bry seg særlig, men jeg er livredd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig ofte kobler hjertet mitt helt ut i noen sekunder før det hopper av gårde helt i utakt. Jeg blir svimmel når det pågår. Er over etter noen minutter, men skjer flere ganger daglig! I tillegg til dette er det ofte vondt på et punkt armen og i tinningen. Det er en bankende smerte som følger pulsen og det stikker liksom på begge plasser samtidig. Vanskelig å forklare!

Snakket med revmatolog om det. Hun sa bare at det ian jeg ta opp med fastlegen, og fortsatte å snakke om medisiner! Snakket med fastlege, og han sier det er normalt.. Har ikke tatt noen prøver eller noen ting. Jeg føler meg ikke beroliget av det! :(

Noen med peiling/erfaringer? Jeg burde vel bare glemme det og stole på legene?

Anonymous poster hash: 59b4c...2cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stikker ofte i brystet på venstresiden også, akkurat hed hjertet. Har vært på ekg på legevakten, de fant ingenting. De sier det er muskelsmerter, men hvorfor er det da bare på den siden?

Skrevet

Selv om det sikkert er ufarlig er det greit å få sjekket ut så du slipper å bekymre deg! Det er veldig vanlig med ekstraslag og det høres ut som du kan ha det. Jeg hadde det og fikk det sjekket hos kardiolog. Alt var normalt med hjertet men de oppdaget at jeg har lavt stoffskifte. Når jeg har normalt stoffskifte og riktig dose medisin har jeg ikke disse slagene lenger. Det kjennes ut som du beskriver - at hjertet stopper opp en stund.

Anonymous poster hash: 82352...a7f

Skrevet

Stikker ofte i brystet på venstresiden også, akkurat hed hjertet. Har vært på ekg på legevakten, de fant ingenting. De sier det er muskelsmerter, men hvorfor er det da bare på den siden?

Fordi du kan ha muskelknuter på den siden. Jeg trodde også at det var noe galt med hjertet, men etter å ha vært hos en kiropraktor så forsto jeg at legen hadde rett i at det var muskelknuter. Hele venstre nakke, skulder og bryst var en eneste stor knute.

Skrevet

Be om henvisning til 24 timers ekg. Sannsynligvis er dette helt normalt, men det fet er greit å sjekke.

Anonymous poster hash: df3d4...1fa

Skrevet

Legen vet at stikkende smerter er muskelsmerter. Og bare på venstreside kan være tilfeldig, eller at det er bare stikkingen på venstre side du tar notis av.

Hos meg stikker det mest på høyre side.

Hvis du vil at noen skal tro at det er noe i veien med hjerte ditt, si at det føles som om det sitter en elefant på brystet ditt og at det er vanskelig å puste. Si at du er sikker på at du kommer til å dø. Da blir det bæbubæbu til sykehuset. Men det hjelper jo ikke deg, for du plages jo bare med muskelsmerter.

Anonymous poster hash: 514c1...998

Skrevet

Mannen min hadde ligende som du beskriver. Han gikk med ekg i to døgn, og fant ikke noe unormalt. Aøvn apne eller hva det heter hadde han også. Han viste ikke om det selv, men da jeg sa han var så irriterende om natta og forklarte lydene hans fant han ut hva det var. Helsearbeider så han har litt peil på dette.

Ingenting galt med han. Han fikk beskjed om å begynne å trene. Ikke lange og harde økter, men passelige økter hver dag. Da han endelig begynte å trene begynte han med lange og harde økter, og noen ganger i uka. Da tok svøn apne hans helt av og hjertet levde sitt eget liv. Fra å ha De vanlige "anfallene" ble det færre men vi dere "anfall". Så etter noen uker med krangling her i heimen gikk han med på å prøve kortere og ikke så harde økter hver dag. Som jeg sa til han så kan en sykkeltur med ungene være en treningsøkt, må ikke dra på helsestudio og være borte i to timer av gangen. Begrenset hvor lenge han kan gjøre slike ting alene hver dag når vi har barn og vi jobber turnus.

Søvn apne forsvant og det gjorde nesten "anfallene" hans også, de var der i nesten en mnd før de forsvant. Han har hatt de en og annen gang siden, så sjeldent at han skvetterr skikkelig hver gang.

Nå har han kuttet ut helsestuidio og tar seg heller sykkelturer alene eller med ungene, jogger alene eller med ungene, blir med ungene på fotballbanen eller trener i kjelleren. Det viktige er at han trener til han blir svett og sliten minst en gang om dagen og ikke tar det for hardt hver gang. Nå trener han ikke for å bli sprek, slank og sterk, men for å holde kroppen i bevegelse slik at den trives.

Anonymous poster hash: 29d0d...597

Skrevet

Jeg er sykepleier og synes du skal gå til fastlegen en gang til. Da sier du dette: disse episodene går ut over min livskvalitet. Jeg er engstelig, svimler og kjenner ubehagelige stikninger i arm og hode. Jeg ønsker utredning nå, ellers vil jeg gå videre med dette. Han vil sannsynligvis sende deg til sykehuset for ekg kontroll. Mulig du må ha en døgnregistrering. Du ligger da over en natt og har ekg koblet til hele tiden. Du skal bli utredet for dette!! Ikke gi deg.

Anonymous poster hash: 63531...ec3

Skrevet

Stikkende smerter er muskelsmerter. Du har nok mer nytte av en kiropraktor. Med det sagt forstår jeg at ekstraslag er en ubehagelig opplevelse.

Anonymous poster hash: c7ab8...6be

Skrevet

Ekstrasystoler er helt vanlig og ufarlig (Kjennes ut som om hjertet hopper over et slag for så å slå hardt og det kan føles ujevnt). Hvis dette er ofte og plagsomt, kan man evt gå på betablokkere for å stabilisere dette. Atrieflimmer er også ujevnt, men det SKAL behandles.Be om å få døgn-EKG. Skal noe til å finne noe feil på EKG som er over på 5-10 sek. En del legekontorer har døgn-EKG-apparat på kontoret. 

Det spiller ingne rolle om det er ufarlig eller ikke. Du skal bli tatt på alvor uansett. Selv om det evt. skyldes muskler, er det greit å utelukke hjertet. Det kan jo faktisk være med på å bedre stress- og muskelsmerter. Det er dessuten ulikt hvor mye en legger merke til og plages av normale rytmeforstyrrelser. Noen har mye forstyrrelser hver dag, men legger ikke merke til det. Andre legger merke til alt.

Selv har jeg ekstrasystoler og supraventrikulær tachycardi (hjertebank som starter i ene atrien). Dette er ufarlig, men plagsomt. Jeg går på 50 mg x 2 av Metoprolol hver dag, som er en ganske høy dose.

Anonymous poster hash: f75b5...253

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...