GÃ¥ til innhold

Her inne skal alle barn hete......🙇

Anbefalte innlegg

Erik, Sigmund, Karsten, Ragnar, Olav, Mona, Mette, Solveig, Kari og Marit. Det skal være gamle og "sterke" navn slik som disse.

Gud forby om navn som Liam, Lucas, Philip eller William dukker opp. For ikke å snakke om Emma, Sophie og Nora.

Disse navnene er harry, whitetrash, oppbrukt og for fantasiløse unge alenemødre. Disse navnene nevnt over ligger også på navnetoppen derfor lurer jeg på hvor gamle dere her inne er? Deres navnesmak er tydeligvis litt annerledes enn flertallet i Norge sin. Liam f.eks er jo på navnetoppen fordi flertallet av foreldrene liker navnet, her inne er dette navnet bannlyst og det styggeste navnet på jorden.

Anonymous poster hash: 0d4f7...fe6

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232349-her-inne-skal-alle-barn-hete%F0%9F%99%87/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet med navn som Emma er at det snart blir 5-6 jenter i hver eneste klasse som heter det, utrolig tungvint, særlig hvis to av Emma'ene har etternavn som begynner på samme bokstav i tillegg. Og jo, det finnes mange mennesker på forumet her som synes at vanlige norske navn er kjedelige, gammeldagse og foreldrene deres er fantasiløse. Min eksmann sa da jeg ville kalle sønnen vår Eskil, at han ville bli mobbet for det rare navnet, og vi heller skulle kalle ham noe som Nathaniel, William eller Tobias, slik at han kunne "passe inn". Vel, han har nå vært Eskil i 11 år og enda har til gode å bli mobbet for navnet sitt.

Anonymous poster hash: 8d05e...6da

Haha, tror nok menneskene på dette forumet er like forskjellige som folk flest. Er nok mange som velger navn ut i fra hva som er "vanlig" nå. Blir barn strengt tatt mobbet for navnet? Jeg tror ikke det. Alder på foreldre spiller nok også en rolle når en velger navn til sitt avkom. Alle velger et navn de syns er fint såklart. Jeg har en gutt som går i 3. Klasse. I den klassen heter ingen det samme. (De er 25 elever) så jeg har aldri opplevd navnevalg som et problem.

Det som er problemet er at det finnes så mange uopplyste mennesker her inne som tror at selv om man har et "topp 10-navn", så er det faktisk utrolig få som heter det:

"Men én ting som går an å merke seg, er at selv om Nora og Lucas er på topp, er det bare 1,4 prosent av henholdsvis jentene og guttene som fikk navnet i 2014. Til sammenligning fikk nær 6 prosent av jentene navnet Anne på 1950-tallet. Vi har altså blitt flinkere til å variere navnevalgene." Sitat fra http://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Navn/navnetoppen-2014/ .

Jeg tror at det finnes så veldig mange forskjellige navn nå i 2015, at det skal mye til før man blir mobbet for navnet sitt. Skjønt holdningene her inne skremmer meg når det kommer til navn, og jeg synes det er ufyselig at man setter navn inn i kategorier som whitetrash og tenåringsmødre-navn. Vi har alle forskjellig smak, men er vi voksne nok til å få barn, bør vi også være voksne nok til å respektere at andre har andre preferanser enn oss selv.

Anonymous poster hash: 18c1b...1a2

Annonse

Tror barna til de her inne, er veldig mye forskjellige navn, og godt variert.

Selv heter min sønn Marcus, et veldig vanlig navn. På hans trinn er de 60 elever, han er den eneste Marcus der.

Anonymous poster hash: 06049...8c6

Enig med deg hi, reagert på det samme selv. Og hver gang jeg ser en tråd med "kan lillebror hete Liam, Nathaniel osv" så tenker jeg bare stakkars hi, nå må hun gjøre seg klar for å bli bombardert med dritt..

Anonymous poster hash: 1c1e4...1a8

Du lurer faktisk på hvor gamle folk her inne er? Og tror det vil være en nyttig opplysning for deg? Tror du kanskje at alle som er født mellom 1070 og 1980 velger navn i førstnevnte kategori? Mens de som er født 1980 og senere velger sistnevnte? Forklar gjerne hva hypotesen din går ut på.

Jeg påstår at dersom du tar 100 norske kvinnelige leger eller medisinstudenter, uavhengig av alder, og sier at de får velge mellom Ingrid og Sienna når de skal navngi sin nyfødte datter, så vil bortimot 100 prosent velge Ingrid. 

Er jeg fordomsfull når det kommer til navn? Absolutt! Stemmer ofte fordommene? Ja!

Faktisk enig med Overlord... :o:P

Selvsagt finnes det hederlige unntak når det gjelder navn som med alt annet, men jevnt over er det "klasseforskjell" på navnevalg!

Dessuten ; barn blir mobbet pga at "mobbesjefen" har valgt dette offeret.... Det barnet vil da bli mobbet for alt, uansett!!

Anonymous poster hash: c10a4...896

Du lurer faktisk på hvor gamle folk her inne er? Og tror det vil være en nyttig opplysning for deg? Tror du kanskje at alle som er født mellom 1070 og 1980 velger navn i førstnevnte kategori? Mens de som er født 1980 og senere velger sistnevnte? Forklar gjerne hva hypotesen din går ut på.

Jeg påstår at dersom du tar 100 norske kvinnelige leger eller medisinstudenter, uavhengig av alder, og sier at de får velge mellom Ingrid og Sienna når de skal navngi sin nyfødte datter, så vil bortimot 100 prosent velge Ingrid.

Er jeg fordomsfull når det kommer til navn? Absolutt! Stemmer ofte fordommene? Ja!

Dette tok du svært personlig ser jeg😂. Betyr det at du er "gammel"? Vel ettersom Nathaniel og Liam f.eks bare blir valgt av unge mødre (sitat fra x antall navnediskusjoner her inne) så lurer jeg på hvor gamle dere/du er. Her inne er jo disse navnene bannlyst . Det er jo bare gamle navn som er tillat å det er det ingen unge mødre som døper barna.

Nå jobber jeg som sykepleier å jeg tror du ville blitt overrasket over navnevalget til flere av disse legene. Jeg kjenner ingen Sienna men to av sønnene til mine kollegaer heter Liam, en Filip, og Sofie hos ei annen. Det ventes muligens en liten Nathaniel også hos en av overlegene.

Tror du må jobbe litt med deg selv om det er navnet til folk som gjør at du dømmer dem.

Hi

Annonse

Hva? Jeg tror de fleste her foretrekker navn som Nora, Philip og Sophie fremfor Marit, Mette og Mona. Har aldri sett noen her anbefale et av de sistnevnte.

Anonymous poster hash: 48e4f...018

Har heller aldri sett de sistnevnte bli foreslått.

Anonymous poster hash: 2f8ac...79b

Der er vel mer vanlig å velge internasjonale navn nå enn før..

Jeg skjønner ikke folk som legger ut "hva syns dere om dette navnet?" "Hadde dere kalt barnet for .... ?" Etc.. Folk liker forskjellige navn fordi folk er forskjellig..

Spørr heller "hva ville du kalt gutten/jenta di?"

Venter nr 3 og jeg spørr ikke andre eller legger ut her hva dem syns om navnet.. Det er tross alt min og min manns sak om han eller hun skal hete Liam eller Emma..!

Endret av Slalotte

Erik, Sigmund, Karsten, Ragnar, Olav, Mona, Mette, Solveig, Kari og Marit. Det skal være gamle og "sterke" navn slik som disse.

Gud forby om navn som Liam, Lucas, Philip eller William dukker opp. For ikke å snakke om Emma, Sophie og Nora.

Disse navnene er harry, whitetrash, oppbrukt og for fantasiløse unge alenemødre. Disse navnene nevnt over ligger også på navnetoppen derfor lurer jeg på hvor gamle dere her inne er? Deres navnesmak er tydeligvis litt annerledes enn flertallet i Norge sin. Liam f.eks er jo på navnetoppen fordi flertallet av foreldrene liker navnet, her inne er dette navnet bannlyst og det styggeste navnet på jorden.

De første navnene der er jo ikke så gamle... Det er besteforeldre generasjonens navn. De siste navnene, kanskje unntatt fra Liam, er olde- og tippoldeforeldre navn ;)

I min datters klasse er der to Emil, de andre 22 heter noe annet, så flertallet har jo ikke valg Emil, selv om det navnet går igjen...

Anonymous poster hash: 284a8...633

Dette tok du svært personlig ser jeg. Betyr det at du er "gammel"? Vel ettersom Nathaniel og Liam f.eks bare blir valgt av unge mødre (sitat fra x antall navnediskusjoner her inne) så lurer jeg på hvor gamle dere/du er. Her inne er jo disse navnene bannlyst . Det er jo bare gamle navn som er tillat å det er det ingen unge mødre som døper barna.

Nå jobber jeg som sykepleier å jeg tror du ville blitt overrasket over navnevalget til flere av disse legene. Jeg kjenner ingen Sienna men to av sønnene til mine kollegaer heter Liam, en Filip, og Sofie hos ei annen. Det ventes muligens en liten Nathaniel også hos en av overlegene.

Tror du må jobbe litt med deg selv om det er navnet til folk som gjør at du dømmer dem.

Hi

Usikker på hva du definerer som gammel, men jeg fikk barn da jeg var 26 og 29 år gammel. Altså før eggene råtnet, men etter at jeg var i stand til å forsørge barna mine ved inntektsgivende arbeid.

Disse var på navnelista min når første ble født for 8 år siden:

William

Philip

Oliver

Leon

Martin

Sean

Han fikk navnet William.

4 år senere så lista sånn ut:

Arthur

Victor

Ailo

Edward

Henry

Finn

Einar

Gustav

Han het Arthur i magen men når han kom ut var han ikke en Arthur , men en Ailo Victor 😊

Dette tok du svært personlig ser jeg. Betyr det at du er "gammel"? Vel ettersom Nathaniel og Liam f.eks bare blir valgt av unge mødre (sitat fra x antall navnediskusjoner her inne) så lurer jeg på hvor gamle dere/du er. Her inne er jo disse navnene bannlyst . Det er jo bare gamle navn som er tillat å det er det ingen unge mødre som døper barna.

Hi

Usikker på hva du definerer som gammel, men jeg fikk barn da jeg var 26 og 29 år gammel. Altså før eggene råtnet, men etter at jeg var i stand til å forsørge barna mine ved inntektsgivende arbeid.

😂😂😂😂

Problemet med navn som Emma er at det snart blir 5-6 jenter i hver eneste klasse som heter det, utrolig tungvint, særlig hvis to av Emma'ene har etternavn som begynner på samme bokstav i tillegg. Og jo, det finnes mange mennesker på forumet her som synes at vanlige norske navn er kjedelige, gammeldagse og foreldrene deres er fantasiløse. Min eksmann sa da jeg ville kalle sønnen vår Eskil, at han ville bli mobbet for det rare navnet, og vi heller skulle kalle ham noe som Nathaniel, William eller Tobias, slik at han kunne "passe inn". Vel, han har nå vært Eskil i 11 år og enda har til gode å bli mobbet for navnet sitt.

Anonymous poster hash: 8d05e...6da

Så stort problem er det strengt tatt ikke. Min datter går på Norges største barneskole og er den eneste med navnet Emma på hennes klassetrinn.

Når hun gikk i barnehagen var det kun min datter og ei til som var to år yngre som het Emma.

Hun er forøvrig oppkalt etter min bestemor og jeg hadde allerede bestemt meg fra jeg var liten at hvis jeg noen gang fikk en datter skulle hun hete Emma 😊 mest fordi jeg likte navnet og fordi min bestemor var verdens mest fantastiske menneske.

SÃ¥ ikke alle velger "poppis" navn for at de skal passe inn i mengden.

Anonymous poster hash: d0b52...125

Hva? Jeg tror de fleste her foretrekker navn som Nora, Philip og Sophie fremfor Marit, Mette og Mona. Har aldri sett noen her anbefale et av de sistnevnte.

Anonymous poster hash: 48e4f...018

Jenten min skal faktisk hete Mette 💕

Anonymous poster hash: b722c...502

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...