Gå til innhold

Blødninger uke 6

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et barn fra før som er litt over året, prøver nå på nummer to. I første svangerskap hadde jeg ingen blødninger og alt gikk greit. Denne gangen hadde jeg en blødning rundt forventet mens, noe jeg har lest at er normalt. Men så oppdaget jeg i dag at jeg nå igjen blør. Har blødd siden i dag tidlig, som en liten mensblødning, men uten smerter. Har hatt en SA for mange år siden, da hadde jeg veldige smerter (men mulig jeg var litt lengre på vei da, vet ikke). Jeg er nå i min 6 uke, i dag 5+2. Er bekymret, er det noe vits å bestille en privat UL og vil man evt kunne se noe så tidlig?

Noen som har erfaringer? Kan det fortsatt gå bra, eller er det bare å forberede seg på en kommende spontanabort?

Anonymous poster hash: bf721...f49
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144232255-bl%C3%B8dninger-uke-6/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke hatt noen blødninger i de to første svangerskapene, venter nå nr 3. Jeg hadde en liten blødning da jeg var 5+6 og dro til legen to dager etterpå. De målte HCG, men den hadde så lav stigning at de ville sende meg på UL (ved 6+3) for å se om det var liv. Det var det, og alt så ut til å være i orden.

Begynte å blø en god del friskt blod igjen med litt slintrer ved 8+1 og dro til lege igjen dagen etter. Hadde vondt i korsryggen og lette menssmerter. Legen trodde det var begynnende SA, men for å være sikker ble jeg igjen sendt på UL. Der var alt i skjønneste orden, og gynekologen mente at blødningen kunne skyldes at morkaken lå foran livmorhalsen. Det var ikke farlig, men kunne forårsake blødninger. Hun sa også at så lenge det ikke kom klumper og jeg fikk større smerter var det ikke noe å uroe seg for.

Det er skremmende når man begynner å blø, så det er veldig greit å få tatt en tur til lege. Det er muligens litt tidlig å se på UL, men de kan se på livmorhalsen om den ser lukket ut og de kan måle HCG.

Mitt 1.svangerskap endte i sa i uke 8. Blødde mye som ved mens. 2. Svangerskap gikk fint utrn blødninger.Jeg hadde en del blødninger fra uke 6 med min gutt nr 2. Men alt gikk fint! Ingen merkbare smerter.. Svangerskap nr 4 endte i må i uke 11.. Hadde ikke hvert liv siden uke 5. Nå i mitt 5.svangerskap har jeg hatt blødninger i 3 dager foreløpig. Fra 5+0 til 5+2. Så stoppet det. Liten blødning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...