Gå til innhold

Hva er en god sak å støtte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å støtte en god sak med 100000 kr. Er ingenting jeg brenner spesielt for. Grunnen er at jeg arvet 1.7 millioner, og har betalt ned alt av lån etc. Så tenkte jeg kunne gi litt tilbake.

Kom med forslag.

Tenkte først barneklinikken, men føler alle gir der. Det kan gjerne være noe annerledes :)

Anonymous poster hash: eef59...e88

Skrevet

Så snill du er! Jeg har et brennende hjerte for barn på flukt, barn og kvinners helsesituasjon, trygge fødsler og utdanning for jenter. Ser du ettermiddag mer lokalt synes jeg sykehusbarn gjør en viktig jobb.

Anonymous poster hash: 44e8e...7ca

Skrevet

Det er jo nesten umulig å rangere gode formål opp mot hverandre. Det er så mange som gjør en fantastisk innsats.

Hadde jeg skulle gitt bort den summen så hadde det blitt til leger uten grenser.

Men uansett er det jo fantastisk at du vil gjøre det.

Skrevet

Frelsesarmeen, frivillighetssentralen, mental helse ungdom, et eldresenter. Spørs hva du mener er en god sak. :)

Anonymous poster hash: ae00c...1c9

Skrevet

FOD-gården? Omplassering av hunder og katter -de gjør en kjempejobb i mine øyne og hadde nok fått veldig mye ut av et så stort beløp!

Fantastisk snill du er uansett hva du velger da!! 😊😍

Anonymous poster hash: fed92...413

Skrevet

Det finnes uendelig av gode formål der ute. Det er synd at man ikke kan støtte alt!

Selv har jeg valgt meg ut utdannelse som min hjertesak, hovedsakelig til jenter. Det har så enormt mye å si! Det er et preventivt tiltak mot så utrolig mye - drap på jentebarn, barnebruder, omskjæring av jenter, konedrap, aksept av seksuelle overgrep, overbefolkning ... Listen er uendelig. Når jenter får utdannelse får de styrke til å stå opp for seg selv, mot all den uretten de utsettes for. 

Anonymous poster hash: 20e2f...0a6
Skrevet

Leger uten grenser!

Anonymous poster hash: 8ef63...ec3

Skrevet

Barnekreftforeningen 😔

Anonymous poster hash: d79c7...42e

Skrevet

Redd barna. Der går pengene direkte til barn i nød

Skrevet

Med så mye mennesker i nød ville jeg iallefal valgt folk over dyr!

En venninne av meg er med i en organisasjon spm heter Amadoa International.

Www.amadia.no de er en av veldig få 100% non profitt organisasjoner, hjelper utrolige mange barn og familier til å bli selvgående med skolegang og medisiner! Hjelper også kvinner som er offer for misbruk og barnesoldater med traume behandling samt mye annet!

Skrevet

Jeg ville også gitt til barnekreftforeningen!

Anonymous poster hash: e3d20...b60

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Hvis du vil at mange skal få nytte av pengene dine, gi dem til en stor, profesjonell organisasjon. De får mest ut av hver krone. Redd Barna, Norsk folkehjelp, Røde kors, Leger uten grenser osv

Skygg unna private initiativer som "Gi Lola skolegang".

Endret av Pashla&pashlingene
Skrevet

Hvis du vil at mange skal få nytte av pengene dine, gi dem til en stor, profesjonell organisasjon. De får mest ut av hver krone. Redd Barna, Norsk folkehjelp, Røde kors, Leger uten grenser osv

Enig en stødig organisasjon er best! Men Husk bare nå at Røde Kors har veldig mye i administrative kostnader! Mens flere mindre organisasjoner e r non profitt og drar ned til de bestemte stedene for egen lomme.

Skrevet

Hva med Streetlight?

Anonymous poster hash: 44e8e...7ca

Skrevet

Leger uten grenser

Kreftforeningen

Gjest Antarctica
Skrevet

Enig en stødig organisasjon er best! Men Husk bare nå at Røde Kors har veldig mye i administrative kostnader! Mens flere mindre organisasjoner e r non profitt og drar ned til de bestemte stedene for egen lomme.

Hva mener du med veldig mye i administrative kostnader?

Skrevet

Det er så utrolig mange å velge mellom og så mange som trenger hjelp. Jeg er oppvokst med å støtte sos barnebyer og tror jeg ville sendt pengene dit. Eller leger uten grenser.

Anonymous poster hash: 926ab...493

Skrevet

TUMAINI

http://www.tumaini.no/

http://blogg.tumaini.no/

Flott organisasjon som hjelper mennesker i Kenya. Du kan helt sikkert kontakte dem og være med å bestemme hva konkret dine penger skal gå til, og jeg vil tro du vil kunne få bilder/informasjon i etterkant med hva som har blitt gjort og hvem som har fått hjelp fra deg. F.eks. for å hjelpe en familie med nytt hus koster det ca. 5000,-.

Anonymous poster hash: 0bca9...7ce
Skrevet

Leger uten grenser😊 eneste organisasjonen jeg ser nytte i å støtte da de holder lave adm. kostnader og bruker pengene på det som er viktig, nemlig å hjelpe mennesker i nød.

Skrevet

Så utrolig snill du er:-)!

Verdige Smil er en liten organisasjon som driver både i Sierra Leone og Norge. Der nede sørger de bl.a. for mat og skolemateriell til skolebarn og utdanning av helsearbeidere.

Her i Norge jobber de bl.a. med integrering av innvandrere ved informasjonsformdling.

Www.verdigesmil.no

Anonymous poster hash: 5986e...2db

Skrevet

Fattighuset

Anonymous poster hash: 3472f...490

Skrevet

Sykehusklovnene eller barnekreftforeningen 💜💜💜💜

Anonymous poster hash: c9485...4da

Skrevet

Stine Sofie stiftelsen, uten tvil. De hjelper barn som er eller har vært utsatt for vold og overgrep og er i ferd med å bygge opp et godt tilbud til disse. Gå inn på nettsiden deres sjekk!

De har gjort enormt mye viktig arbeid innen dette feltet og var en av pådriverne for at ofre skal ha krav på bistandsadvokat, blant annet. De sørget for at Christoffer-saken ikke ble henlagt. Barn utsatt for vold og overgrep står uten tilbud som blant annet barn med kreft får, men de jobber med å lage det samme tilbudet til de.

Skrevet

Hadde det vært meg, så hadde jeg gitt pengene til kreftforeningen, øremerket forskning. Ut ifra det siste jeg har lest, så er det effektive bekjempelsesmetoder på trappene. Jo fortere, jo bedre! Kreft er av de mest urettferdige sykdommene som finnes.

Anonymous poster hash: cdebe...d1d

Skrevet

Tror ikke på deg

Anonymous poster hash: 502b1...7c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...