Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ett år siden jeg hadde fryseforsøk, men fra jeg begynte med kontroller fikk jeg like etter ny tid til oppfølging og dato for mulig innsett. Rart hvis de ikke har sagt noe? Jeg mener det var ca den 14. dagen de satte inn egget etter noen nervepirrende timer om egget overlevde eller ikke. Husker jeg var så nærvøs at jeg begynte å skjelve da jeg skjønte at tiningen hadde gått greit og det skulle bli innsett. Lykke til :)

Hm..det gjøres kanskje på litt ulike måter? Jeg hører til på Riksen. Jeg begynte på progyesteron på 1. mens-dag og ul er på dag 11 i syklusen.. Men tenken er vel at de skal sette inn rundt dag 14 i syklusen,for det er jo da det ville skjedd naturlig (hvis det kunne skje naturlig). Ja,ja. Jeg blir vel litt klokere på mandag..

Hm..det gjøres kanskje på litt ulike måter? Jeg hører til på Riksen. Jeg begynte på progyesteron på 1. mens-dag og ul er på dag 11 i syklusen.. Men tenken er vel at de skal sette inn rundt dag 14 i syklusen,for det er jo da det ville skjedd naturlig (hvis det kunne skje naturlig). Ja,ja. Jeg blir vel litt klokere på mandag..

Dag 14 er EL vanligvis. Hvis du har et tre dager gammelt embryo, setter de det inn 3 dager etter du skulle hatt EL, og 5 dager etter EL hvis embryoet er 5 dager gammelt. Et embryo kan nemlig ikke feste seg på EL-dagen. Vinduet for å feste seg er noe slikt som to timer på en bestemt dag, så timing er viktig :)

Annonse

Dag 14 er EL vanligvis. Hvis du har et tre dager gammelt embryo, setter de det inn 3 dager etter du skulle hatt EL, og 5 dager etter EL hvis embryoet er 5 dager gammelt. Et embryo kan nemlig ikke feste seg på EL-dagen. Vinduet for å feste seg er noe slikt som to timer på en bestemt dag, så timing er viktig :)
Håper ikke du har heelt rett,for jeg har fått innsett på dag 14! Men er det ikke derfor jeg tar progysteron? For at de skal ha litt "slingrinnsmonn"...??

Håper ikke du har heelt rett,for jeg har fått innsett på dag 14! Men er det ikke derfor jeg tar progysteron? For at de skal ha litt "slingrinnsmonn"...??

Innsettingsdagen kommer an på hormonene du tar. De simulerer EL + 3/5 dager for at det skal fungere slik det gjør naturlig. Når du har innsetting på dag 14 vil hormonene fortelle kroppen din at du hadde EL enten dag 9 eller 11. 

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...