sug lut Skrevet 21. august 2015 #76 Skrevet 21. august 2015 Det er snylteadferd å velge ferie når man ellers lever på stønader. Hadde HI hatt tegn til ryggrad hadde hun jobbet på sommeren som alle andre studenter.Barn har krav på 3 ukers ferie i barnehage. Anonymous poster hash: 13e3f...3f4 Og hva er motsetningen her?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #77 Skrevet 21. august 2015 Har du seriøst ikke ringt nav enda og spurt om nedbetalingsplan?? Wow ... Anonymous poster hash: 0e0af...40a
Villbringebringebær Skrevet 21. august 2015 #78 Skrevet 21. august 2015 Jeg skjønner ikke dette du skriver om bekreftelse fra skolen? Har du ikke vært student der i 2 år da? Også sier du at du bare får 12.000 kr i OS i mnd, men du får vel utvidet barnetrygd er ikke det på ca 1950? Så får du vel barnebidrag? Om du ikke får det er det vel på tide å kreve dette av far så de pengene kan gå til barn/barnehage og da har du plutselig 2000kr du kan nebetale til nav. Så lurer jeg på siden du er student fåår du vel også studielån? er man aleneforsørger er det ofte slik at en ganske høy prosentandel blir omgjort til stipend etterhvert som du fullfører. Du kan også søke bostøtte og redusert barnehagepris. Så du kan leve rimelig greit som alenemor, men du virker utrolig selvsentrert, virkelighetsfjern og egoistisk! Så du har vel ikke satt deg inn i så mye, men venter på at NAV skal servere deg alt mulig. Du må faktisk ta litt tak selv! Hadde du søkt om barnebidrag, studielån, bostøtte ol hadde du sluppet å motta midlertidig nødhjelp som du selvsagt må betale tilbake. du virker dog mer interresert i å kveulere med brukerne på dib kontra å ta tak i eget liv! Du har vel masse giv og overskudd etter 2 mnd ferie som du nå kan bruke på å få orden i økonomi så ikke du ikke er en byrde og kan lære ditt barn ansvar for eget liv. Lykkt til!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #79 Skrevet 21. august 2015 Hvorfor skal jeg jobbe hvis jeg er fornøyd med summen jeg får utbetalt da?? Ingen som gidder å bruke ferien på å jobbe hvis du har nok penger. Anonymous poster hash: ab608...c7c Men du har jo ikke nok penger.............. Anonymous poster hash: a957b...6dc
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #80 Skrevet 21. august 2015 Spørs om ikke dette er den navansatte som er ute og troller igjen........ Anonymous poster hash: a957b...6dc
Kathrine. Skrevet 21. august 2015 #81 Skrevet 21. august 2015 Nei, får stemme frp så kanskje det Ikkje blir like lett å leve på trygd og sosialstønad.
sug lut Skrevet 21. august 2015 #82 Skrevet 21. august 2015 Nei, får stemme frp så kanskje det Ikkje blir like lett å leve på trygd og sosialstønad. Hogger du av deg hodet når du klør i panna også?
Gjest Darwinia:-) Skrevet 21. august 2015 #83 Skrevet 21. august 2015 Jeg syns det hørtes rart ut. Da forskyver man jo bare problemet.. De må jo i det minste kunne dele opp beløpet eller vente til du får stipend og lån, for da får du jo en stor klumpsum. Anonymous poster hash: 99d34...815 Jeg syns også det høres veldig rart ut!De kan jo sette opp regnestykket selv å se at det ikke går. Får 12.000 kr i OS,7000 kr må jeg betale i husleie å da har jeg ikke 7000 kr å betale til NAV itellegg. Som du sier så blir det bare å forskyve problemet,å vi kommer til å bli kastet pga vi ikke har råd til husleien. Itellegg skal jo OS brukes til mat så vi har noe å spise,å det har vi heller ikke råd til om de trekker meg 7000 kr. Anonymous poster hash: ab608...c7c Du får etterbetalt OS inntil tre måneder. Du skal dermed naturligvis betale tilbake det du har lånt fra sosialkontoret for juli, når du får OS som også dekker juli- Anonymous poster hash: 90c9b...85e Jeg hadde jo ikke krav på OS i sommerferien ettersom jeg ikke var student da!Når du går på sosialen så er det jo ikke snakk om å låne penger! Da kunne jeg like godt å ha lånt pengene av familie eller venner da! Sosialen er der for å hjelpe deg ut av en vanskelig situasjon,å da kan de ikke kreve pengene igjen! Trekker de meg 7000 kr den 20.september,så må jeg søke sosialhjelp dagen etterpå igjen. Anonymous poster hash: ab608...c7c Og når du ikke var student var det meningen at du skulle jobbe. Det er da ikke så vanskelig å skjønne. I stedet valgte du å ta barnet ut av bhg og ikke jobbe. Anonymous poster hash: ece82...0c8 Før når jeg var student så fikk jeg jo OS i sommerferien så regnet med å få det i år og!Å hadde jeg fått OS i sommer så hadde vi hatt nok penger,da ville jeg heller nyte 2 månender med sønnen min. Anonymous poster hash: ab608...c7c Typisk snylteradferd. Å det kommer fra deg av alle personer hehe... Anonymous poster hash: ab608...c7c Nå er du på dypt vann. Padle mens du kan. Å huff ingen kan jo si noe negativt om Selveste Sug lut Anonymous poster hash: ab608...c7c Du kan fint kritisere sug lut, men det må nesten være saklig kritikk. Hvilke bevis har du for at Sug Lut er en snylter slik du insinuerer med "og det kommer fra deg"-kommentaren din. Men Sug Lut: er det så urimelig å ville ha sommerferie med barnet sitt?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #84 Skrevet 21. august 2015 Hvorfor skal jeg jobbe hvis jeg er fornøyd med summen jeg får utbetalt da?? Ingen som gidder å bruke ferien på å jobbe hvis du har nok penger. Anonymous poster hash: ab608...c7c Ser ut til at Sug Lut kanskje hadde et poeng likevel. Anonymous poster hash: f9d7e...c01
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #85 Skrevet 21. august 2015 Jeg syns det hørtes rart ut. Da forskyver man jo bare problemet.. De må jo i det minste kunne dele opp beløpet eller vente til du får stipend og lån, for da får du jo en stor klumpsum. Anonymous poster hash: 99d34...815 Jeg syns også det høres veldig rart ut!De kan jo sette opp regnestykket selv å se at det ikke går. Får 12.000 kr i OS,7000 kr må jeg betale i husleie å da har jeg ikke 7000 kr å betale til NAV itellegg. Som du sier så blir det bare å forskyve problemet,å vi kommer til å bli kastet pga vi ikke har råd til husleien. Itellegg skal jo OS brukes til mat så vi har noe å spise,å det har vi heller ikke råd til om de trekker meg 7000 kr. Anonymous poster hash: ab608...c7c Du får etterbetalt OS inntil tre måneder. Du skal dermed naturligvis betale tilbake det du har lånt fra sosialkontoret for juli, når du får OS som også dekker juli- Anonymous poster hash: 90c9b...85e Jeg hadde jo ikke krav på OS i sommerferien ettersom jeg ikke var student da!Når du går på sosialen så er det jo ikke snakk om å låne penger! Da kunne jeg like godt å ha lånt pengene av familie eller venner da! Sosialen er der for å hjelpe deg ut av en vanskelig situasjon,å da kan de ikke kreve pengene igjen! Trekker de meg 7000 kr den 20.september,så må jeg søke sosialhjelp dagen etterpå igjen. Anonymous poster hash: ab608...c7c Og når du ikke var student var det meningen at du skulle jobbe. Det er da ikke så vanskelig å skjønne. I stedet valgte du å ta barnet ut av bhg og ikke jobbe. Anonymous poster hash: ece82...0c8 Før når jeg var student så fikk jeg jo OS i sommerferien så regnet med å få det i år og!Å hadde jeg fått OS i sommer så hadde vi hatt nok penger,da ville jeg heller nyte 2 månender med sønnen min. Anonymous poster hash: ab608...c7c Typisk snylteradferd.Å det kommer fra deg av alle personer hehe... Anonymous poster hash: ab608...c7c Nå er du på dypt vann. Padle mens du kan.Å huff ingen kan jo si noe negativt om Selveste Sug lut Anonymous poster hash: ab608...c7c Du kan fint kritisere sug lut, men det må nesten være saklig kritikk. Hvilke bevis har du for at Sug Lut er en snylter slik du insinuerer med "og det kommer fra deg"-kommentaren din. Men Sug Lut: er det så urimelig å ville ha sommerferie med barnet sitt? Hvis man ikke har penger til det, så er det jo urimelig Anonymous poster hash: a957b...6dc
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #86 Skrevet 21. august 2015 Jeg syns det hørtes rart ut. Da forskyver man jo bare problemet.. De må jo i det minste kunne dele opp beløpet eller vente til du får stipend og lån, for da får du jo en stor klumpsum.Anonymous poster hash: 99d34...815 Jeg syns også det høres veldig rart ut!De kan jo sette opp regnestykket selv å se at det ikke går. Får 12.000 kr i OS,7000 kr må jeg betale i husleie å da har jeg ikke 7000 kr å betale til NAV itellegg. Som du sier så blir det bare å forskyve problemet,å vi kommer til å bli kastet pga vi ikke har råd til husleien. Itellegg skal jo OS brukes til mat så vi har noe å spise,å det har vi heller ikke råd til om de trekker meg 7000 kr. Anonymous poster hash: ab608...c7c Du får etterbetalt OS inntil tre måneder. Du skal dermed naturligvis betale tilbake det du har lånt fra sosialkontoret for juli, når du får OS som også dekker juli- Anonymous poster hash: 90c9b...85e Jeg hadde jo ikke krav på OS i sommerferien ettersom jeg ikke var student da!Når du går på sosialen så er det jo ikke snakk om å låne penger! Da kunne jeg like godt å ha lånt pengene av familie eller venner da! Sosialen er der for å hjelpe deg ut av en vanskelig situasjon,å da kan de ikke kreve pengene igjen! Trekker de meg 7000 kr den 20.september,så må jeg søke sosialhjelp dagen etterpå igjen. Anonymous poster hash: ab608...c7c Og når du ikke var student var det meningen at du skulle jobbe. Det er da ikke så vanskelig å skjønne. I stedet valgte du å ta barnet ut av bhg og ikke jobbe.Anonymous poster hash: ece82...0c8 Før når jeg var student så fikk jeg jo OS i sommerferien så regnet med å få det i år og!Å hadde jeg fått OS i sommer så hadde vi hatt nok penger,da ville jeg heller nyte 2 månender med sønnen min. Anonymous poster hash: ab608...c7c Typisk snylteradferd.Sug lut kan en nok kalle mye rart, men trygdesnylter er nok ikke en av de tingene. Nå driter du deg ut hi Anonymous poster hash: a957b...6dc Sug lut bommer akkurat like grovt her. HI har søkt om og fått innvilget en stønad fordi hun faktisk har krav på den og ikke har realistiske alternativer Med andre ord; langt fra definisjonen på trygdesnylting. Anonymous poster hash: 90c9b...85e Det er snylteadferd å velge ferie når man ellers lever på stønader. Hadde HI hatt tegn til ryggrad hadde hun jobbet på sommeren som alle andre studenter.Barn har krav på 3 ukers ferie i barnehage. Anonymous poster hash: 13e3f...3f4 Barn har faktisk ikke krav på noen ferie, men bhg kan kreve at ungen tar fri 4 uker i året fra bhg. Det er ikke det samme. Anonymous poster hash: cc3e1...efb
Mamma_til_2 Skrevet 21. august 2015 #87 Skrevet 21. august 2015 Jo barn skal ha ferie på sommeren, det skal være 3 uker sammenhengende!
Kathrine. Skrevet 21. august 2015 #88 Skrevet 21. august 2015 Nei, får stemme frp så kanskje det Ikkje blir like lett å leve på trygd og sosialstønad. Hogger du av deg hodet når du klør i panna også??
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #89 Skrevet 21. august 2015 Selvsagt får jeg bostøtte og barnetrygd men kan ikke leve på det. Trenger OS. Fikk beskjed om at de trekker ikke pengene hvis jeg kun får 12.000 kr,de trekker kun om jeg får tilbakebetalt OS for flere månender Anonymous poster hash: ab608...c7c
sug lut Skrevet 21. august 2015 #90 Skrevet 21. august 2015 Nei, får stemme frp så kanskje det Ikkje blir like lett å leve på trygd og sosialstønad. Hogger du av deg hodet når du klør i panna også?? QED
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #91 Skrevet 21. august 2015 Jo barn skal ha ferie på sommeren, det skal være 3 uker sammenhengende! 3 uker er ikke det sammen som 8 uker. Anonymous poster hash: 6d28a...322
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #92 Skrevet 21. august 2015 Jo barn skal ha ferie på sommeren, det skal være 3 uker sammenhengende! 3 uker er ikke det sammen som 8 uker. Anonymous poster hash: 6d28a...322 "Ferie" vil også kun si fri fra barnehagen, det er ikke synonymt med å være med mor mens mor unnlater å tjene penger. Anonymous poster hash: ece82...0c8
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #93 Skrevet 21. august 2015 Har ikke lest alle svarene men har jobbet med dette. Sosialen sender et krav til trygd om at hvis du får etterbetalt så vil de kreve refusjon. Dette hvis du får etterbetalt for en periode du fikk sosialhjelp så fikk du dobbelt opp fra nav og det skal ingen ha. Og det er kun i etterbetalingen de kan kreve refusjon av, så får du 0 kr i etterbetaling så får nav 0 kr i refusjon. Anonymous poster hash: 42f70...050
aanonym Skrevet 22. august 2015 #94 Skrevet 22. august 2015 Har aldri hatt så god råd som siste året jeg var student. OS, stønad til barnetilsyn, bidrag og kontantstøtte (fikk ikke barnehageplass og brukte dagmamma), helt fantastisk!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #95 Skrevet 22. august 2015 Hva skal du gjøre om du etter endre studier ikke skulle være så heldig å få en 9-15 jobb med fri hele juli? Siden du ikke har mulighet til å finne barnevakt mener jeg? Anonymous poster hash: 85860...84a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #96 Skrevet 24. august 2015 Jeg syns det hørtes rart ut. Da forskyver man jo bare problemet.. De må jo i det minste kunne dele opp beløpet eller vente til du får stipend og lån, for da får du jo en stor klumpsum. Anonymous poster hash: 99d34...815 Jeg syns også det høres veldig rart ut! De kan jo sette opp regnestykket selv å se at det ikke går. Får 12.000 kr i OS,7000 kr må jeg betale i husleie å da har jeg ikke 7000 kr å betale til NAV itellegg. Som du sier så blir det bare å forskyve problemet,å vi kommer til å bli kastet pga vi ikke har råd til husleien. Itellegg skal jo OS brukes til mat så vi har noe å spise,å det har vi heller ikke råd til om de trekker meg 7000 kr. Anonymous poster hash: ab608...c7c Du får etterbetalt OS inntil tre måneder. Du skal dermed naturligvis betale tilbake det du har lånt fra sosialkontoret for juli, når du får OS som også dekker juli- Anonymous poster hash: 90c9b...85e Jeg hadde jo ikke krav på OS i sommerferien ettersom jeg ikke var student da! Når du går på sosialen så er det jo ikke snakk om å låne penger! Da kunne jeg like godt å ha lånt pengene av familie eller venner da! Sosialen er der for å hjelpe deg ut av en vanskelig situasjon,å da kan de ikke kreve pengene igjen! Trekker de meg 7000 kr den 20.september,så må jeg søke sosialhjelp dagen etterpå igjen. Anonymous poster hash: ab608...c7c Og når du ikke var student var det meningen at du skulle jobbe. Det er da ikke så vanskelig å skjønne. I stedet valgte du å ta barnet ut av bhg og ikke jobbe. Anonymous poster hash: ece82...0c8 Før når jeg var student så fikk jeg jo OS i sommerferien så regnet med å få det i år og! Å hadde jeg fått OS i sommer så hadde vi hatt nok penger,da ville jeg heller nyte 2 månender med sønnen min. Anonymous poster hash: ab608...c7c Ja, man kan jo lure på hvorfor visse folk blir kalt snyltere....hadde jo ikke vært så dumt å hatt 2 mnd sommerferie og samtidig få betalt for det...burde kanskje ringt noen bjeller for deg her HI. Anonymous poster hash: 2e19a...eef Er du dum eller bare spiller du?? Alle de andre årene har jeg fått OS som sommeren så er helt naturlig å tro at det var sånn i år også. Å kan jeg velge mellom å tjene penger eller være sammen med sønnen min i ferien så velger jeg selvsagt sønnen min. Hadde jeg fått OS nå i ferien så hadde vi hatt nok penger så hadde ikke trengt å jobbe. Anonymous poster hash: ab608...c7c Som alle andre studenter er det vel bare logisk at du skal ta deg sommerjobb når du har fri fra studiene, ikke få staten til å betale 2 mnd sommerferie for deg så du slipper å jobbe. ALLE ville jo hatt 2 mnd betalt ferie dersom de kunne velge det. Det er jo helt på tryne om det er sånn det er, da må jeg helt ærlig si at du er en snylter. Du kan ha 2 mnd ferie med betaling, mens jeg som er i jobb og betaler skatt som bla dekker din OS, må "ta til takke med" 5 uker i året! Anonymous poster hash: 2e19a...eef
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #97 Skrevet 24. august 2015 Jeg er alenemor og fikk os i 1,5 år...i permisjonen. Fikk aldri full betaling men den hjalp litt siden utgiftene økte etter vi ble to. Så jeg er for os. Men når man studerer skulle man måtte også ta studielån og at det ble regnet som inntekt slik at man fikk redusert inntekt. Blir litt dumt at de fleste tar utdanning før barn og dermed studielån... Anonymous poster hash: c67f4...9ec
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #98 Skrevet 24. august 2015 Jeg er alenemor og fikk os i 1,5 år...i permisjonen. Fikk aldri full betaling men den hjalp litt siden utgiftene økte etter vi ble to. Så jeg er for os. Men når man studerer skulle man måtte også ta studielån og at det ble regnet som inntekt slik at man fikk redusert inntekt. Blir litt dumt at de fleste tar utdanning før barn og dermed studielån... Anonymous poster hash: c67f4...9ec Jeg trengte ikke mer penger så tok ikke opp studielån. Anonymous poster hash: ab608...c7c
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #99 Skrevet 24. august 2015 Heheh, enn å tenke som så at man kan ta seg fri på sommeren og la oss andre i samfunnet betale! Glimrende! Anonymous poster hash: 6fe5f...db0
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #100 Skrevet 24. august 2015 Jeg er alenemor og fikk os i 1,5 år...i permisjonen. Fikk aldri full betaling men den hjalp litt siden utgiftene økte etter vi ble to. Så jeg er for os. Men når man studerer skulle man måtte også ta studielån og at det ble regnet som inntekt slik at man fikk redusert inntekt. Blir litt dumt at de fleste tar utdanning før barn og dermed studielån... Anonymous poster hash: c67f4...9ec Jeg trengte ikke mer penger så tok ikke opp studielån. Anonymous poster hash: ab608...c7c Ja, tenkt om man måtte ta opp LÅN for å få endene til å møtes når man studerer..??? Sjokka! Godt du har nok penger uten studielån da, som vi andre, som må betale tilbake maaaange år etter vi er ferdig med studiene og kommet oss ut i jobb. Fy faen sier jeg bare.. Anonymous poster hash: 2e19a...eef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå