Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #1 Skrevet 20. august 2015 Jeg prøver å si det til barnefar, men han er urokkelig! De skal til Alanya i høstferien, noe jeg mener potensielt kan være farlig mtp det nyhetsbilde vi nå vet. Hva tenker dere? Om det er uendret. Anonymous poster hash: 66fde...719
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #2 Skrevet 20. august 2015 Ikke farligere enn å reise til for eksempel en europeisk storby. Det finnes gale mennesker/terrorister over alt, men man kan ikke la dette styre livet. Anonymous poster hash: e0957...9d6
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #3 Skrevet 20. august 2015 Vi skal reise dit 20 september og jeg gleder meg!!!! Anonymous poster hash: cccde...ef2
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #4 Skrevet 20. august 2015 Nå har jo ikke tv2 gått ut å frarådet og ferdes i andre byer. Potensielt er det jo farligere å reise dit enn andre europeiske storbyer for øyeblikket. HI Anonymous poster hash: 66fde...719
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #5 Skrevet 20. august 2015 Nå har jo ikke tv2 gått ut å frarådet og ferdes i andre byer. Potensielt er det jo farligere å reise dit enn andre europeiske storbyer for øyeblikket. HIAnonymous poster hash: 66fde...719 Nå må du slappe av litt. Ikke bra å overbekymre seg. Anonymous poster hash: cccde...ef2
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #6 Skrevet 20. august 2015 Hadde aldri reist på ferie til muslimske land i disse dager. Tyrkia, Marokko, Tunisia, Egypt, Mauritsius osv. Hvis jeg sksl til "Syden" med barn, holder jeg meg til vest-Europa, Italia, Kroatia og Hellas. Trenger ikke oppsøke terroren liksom. Selv om det kan skje hvor som helst, går det daglig selvmordsbombere i lufta som drar med seg uskyldige sivile nede i grenselandene mot Syria og Vest-Asia Anonymous poster hash: 879ca...900
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #7 Skrevet 20. august 2015 Vi kom hjem fra alanya for 2 uker siden. Riktignok før de gikk bananas i byen, men det var i utgangspunktet en demonstrasjon som skulle være fredelig (Den var varslet) Anonymous poster hash: aae49...b91
MJ<3 Skrevet 20. august 2015 #8 Skrevet 20. august 2015 Jeg følger reiserådene til UD, og dersom de mener det er trygt så ser jeg ingen grunn til ikke å dra. Hadde også dratt til Paris etter Charlie Hebdo episoden. Det var en demonstrasjon som gikk over styr og ikke noen terror handling. Tyrkia er et land som jeg anser som fredelig bortsett fra i grenseområdene mot Syria. Og jeg har vært mye i Tyrkia, både i sør og i Ankara. Aldri opplevd noe ubehagelig.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #9 Skrevet 20. august 2015 Hadde aldri reist på ferie til muslimske land i disse dager. Tyrkia, Marokko, Tunisia, Egypt, Mauritsius osv. Hvis jeg sksl til "Syden" med barn, holder jeg meg til vest-Europa, Italia, Kroatia og Hellas. Trenger ikke oppsøke terroren liksom. Selv om det kan skje hvor som helst, går det daglig selvmordsbombere i lufta som drar med seg uskyldige sivile nede i grenselandene mot Syria og Vest-Asia Anonymous poster hash: 879ca...900 Nei, det er bedre å oppsøke drukningslikene enn å oppsøke terroren. Anonymous poster hash: d1223...887
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #10 Skrevet 20. august 2015 Hadde aldri reist på ferie til muslimske land i disse dager. Tyrkia, Marokko, Tunisia, Egypt, Mauritsius osv. Hvis jeg sksl til "Syden" med barn, holder jeg meg til vest-Europa, Italia, Kroatia og Hellas. Trenger ikke oppsøke terroren liksom. Selv om det kan skje hvor som helst, går det daglig selvmordsbombere i lufta som drar med seg uskyldige sivile nede i grenselandene mot Syria og Vest-Asia Anonymous poster hash: 879ca...900 Nei, det er bedre å oppsøke drukningslikene enn å oppsøke terroren. Anonymous poster hash: d1223...887 Ja, det er betraktelig bedre! Jeg hadde heller aldri i verden dratt til Tyrkia eller andre muslimske land. Anonymous poster hash: c01ed...a4a
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #11 Skrevet 20. august 2015 Hadde aldri reist på ferie til muslimske land i disse dager. Tyrkia, Marokko, Tunisia, Egypt, Mauritsius osv. Hvis jeg sksl til "Syden" med barn, holder jeg meg til vest-Europa, Italia, Kroatia og Hellas. Trenger ikke oppsøke terroren liksom. Selv om det kan skje hvor som helst, går det daglig selvmordsbombere i lufta som drar med seg uskyldige sivile nede i grenselandene mot Syria og Vest-Asia Anonymous poster hash: 879ca...900 Nei, det er bedre å oppsøke drukningslikene enn å oppsøke terroren. Anonymous poster hash: d1223...887 Ja, det er betraktelig bedre! Jeg hadde heller aldri i verden dratt til Tyrkia eller andre muslimske land. Anonymous poster hash: c01ed...a4a Tyrkia er et sekulært land. Mange av de som bor der er muslimer, men det er likevel et land uten statsreligion, så der tar du feil. Jeg ville ikke ha reist dit verken nå eller noen annen gang, ikke pga risikoen, men fordi Tyrkia mangler demokrati og driver diskriminering og terror mot sin kurdiske minoritet, og nekter å ta ansvar for folkemordet på sin armenske minoritet. I tillegg er tyrkisk militære skyld i den stående konfliktsituasjonen på Kypros etter invasjonen der for 40 år siden. Mine penger skal brukes et annet sted. Anonymous poster hash: d1223...887
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #12 Skrevet 20. august 2015 Hadde dratt. Terror kan skje hvorsomhelst! Anonymous poster hash: c1ae3...397
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #13 Skrevet 20. august 2015 Nei. Det hadde vi ikke gjort. Anonymous poster hash: 727c6...1e9
solia Skrevet 20. august 2015 #14 Skrevet 20. august 2015 Hadde aldri reist på ferie til muslimske land i disse dager. Tyrkia, Marokko, Tunisia, Egypt, Mauritsius osv. Hvis jeg sksl til "Syden" med barn, holder jeg meg til vest-Europa, Italia, Kroatia og Hellas. Trenger ikke oppsøke terroren liksom. Selv om det kan skje hvor som helst, går det daglig selvmordsbombere i lufta som drar med seg uskyldige sivile nede i grenselandene mot Syria og Vest-Asia Anonymous poster hash: 879ca...900 På Mauritius er de fleste hinduister......
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #15 Skrevet 20. august 2015 Vi kom nettopp hjem derfra og jeg hadde gladelig reist tilbake Man kan ikke gå rundt i konstant frykt for at noe skal skje, og Alanya ligger på ingen måte utsatt til. Statistisk sett vil det i såfall være mye mer risikabelt å reise til f.eks. London eller Paris hvor det faktisk har vært flere terrorgrep og bomber tidligere. Anonymous poster hash: 6a804...3a4
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #16 Skrevet 20. august 2015 Nei, jeg hadde ikke det. Mest fordi jeg ikke er så begeistret for Tyrkia som ferieland. Men også fordi jeg ikke gidder ha den nagende, bittelille bekymringen over meg en ferie. Tyrkia er selvfølgelig utsatt for tilfeldige angrep rettet mot turister nå som de har involvert seg aktivt i Syria-konflikten, samtidig som turismen er blant de største industriene der. Det er også betydelig enklere å gjennomføre terror i Tyrkia enn i mer vestlige land. Men rent realistisk tror jeg fremdeles det er mye farligere å krysse gata i Oslo enn å sole seg i Alanya, altså. Anonymous poster hash: 11a2a...cba
nasse nøffen Skrevet 20. august 2015 #17 Skrevet 20. august 2015 (endret) Jeg hadde reist... nettopp kommet hjem fra Alanya. Vi merket ingen ting. Den demonstrasjonen var jo ikke terror. Tror heller det blir angrep ett annet sted i verden før det smeller i Tyrkia faktisk. De liker å overraske, de jævlene. Så et Europeisk land er nok å foretrekke Endret 20. august 2015 av nasse nøffen
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #18 Skrevet 20. august 2015 Jeg hadde ikke brukt ei krone på å reise dit, men nå ønsker jeg meg en flott ferie uten masete muslimer, som egentlig misliker oss som turister, og bruker pengene vi legger igjen der til fæle handlinger . Skjønner ikke hva folk skal til Tyrkia å gjøre, er det bare fordi det er bbillig, eller er det så utrolig lokkende sted ? Anonymous poster hash: 3f05a...66e
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #19 Skrevet 20. august 2015 Nei det hadde jeg ikke gjort. Er snakk om kort tid før det skjer noe. Anonymous poster hash: 76fbd...797
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #20 Skrevet 20. august 2015 Hadde aldri reist på ferie til muslimske land i disse dager. Tyrkia, Marokko, Tunisia, Egypt, Mauritsius osv. Hvis jeg sksl til "Syden" med barn, holder jeg meg til vest-Europa, Italia, Kroatia og Hellas. Trenger ikke oppsøke terroren liksom. Selv om det kan skje hvor som helst, går det daglig selvmordsbombere i lufta som drar med seg uskyldige sivile nede i grenselandene mot Syria og Vest-Asia Anonymous poster hash: 879ca...900 På Mauritius er de fleste hinduister...... Beklager. Jeg mente Maldivene, ikke Mauritsius. Anonymous poster hash: 879ca...900
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #21 Skrevet 20. august 2015 Nei, men hadde ikke reist til Alanya med barn uansett Anonymous poster hash: 44004...786
MJ<3 Skrevet 13. januar 2016 #22 Skrevet 13. januar 2016 Jaha! Dette var jo spesielt. Veldig billig fra Finland! Bare å slå til da 😂
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #23 Skrevet 13. januar 2016 Reiser ikke til muslimske land på ferie. Anonymous poster hash: f820d...948
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. januar 2016 #24 Skrevet 13. januar 2016 Reklame er fjernet fra tråden Sekretøsa BM
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #25 Skrevet 13. januar 2016 Jeg ville aldri reist til Tyrkia nå, og spesielt ikke med barnet mitt. Terror kan skje overalt, men det er større sannsynlighet for det visse steder. Ville heller ikke dratt til Egypt eller Tunisia, for eksempel. Synes uansett ikke noe om Tyrkia, hørt så mye ubehagelig som kvinner/jenter har opplevd der (edru, f.eks. i basseng/havet), og generelt ikke et samfunn jeg ønsker å støtte. Så mange andre fine steder å dra, som i tillegg har bedre og tryggere mat. Anonymous poster hash: d9658...fb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå