Gå til innhold

Er 473000 en "god" årslønn eller er det helt Ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde 390.000 i fjor,ikke noe å rope hurra for,men har nå gått opp til 473000. Har tilsammen 240 st.p. men ikke snakk om master,bachelor + etterutdanning. Vet det er mange som tjener både mer og mindre,men dette er vel sånn midt på treet eller?

Anonymous poster hash: e9a61...cf3

Fortsetter under...

Skrevet

I Norge er det en ganske gjennomsnittlig lønn ja.

Anonymous poster hash: d6d95...513
Skrevet

Kommer an på bransje, overtid, ansvar osv. Viktigste er jo at du trives på jobben og at DU er fornøyd med lønnen.

Anonymous poster hash: 7d15b...3d0

Skrevet

Det er bedre enn minimumslønnen til en turnuslege, som har 6 års utdannelse, så jeg vil si det er rimelig greit sånn sett ;) 

Det er vel en rimelig grei norsk årslønn.

Anonymous poster hash: ce619...c09
Skrevet

Jeg trives! Men har en ansinitet på ca 10 år. En turnuslege er vel nyutdanna? Har også ex phil og ex fac (husker ikke hva det heter;) fra uio og.

Anonymous poster hash: 63ae4...054

Skrevet

Kunne ha tenkt meg noe høyere kanskje;)

Annonse

Skrevet

Jeg er ped.leder med 15 års annisienitet og har idag 454000,- og går opp til 483000,- i november når jeg passerer 16 år og er i høyeste plassering. Kunne vært høyere ifh til erfaring og ansvar, men er nogenlunde fornøyd!

Anonymous poster hash: 87753...54c

Skrevet

Jeg trives! Men har en ansinitet på ca 10 år. En turnuslege er vel nyutdanna? Har også ex phil og ex fac (husker ikke hva det heter;) fra uio og.

Turnusleger er nyutdannet ja :) Hvis du trives og du lønnes omtrent likt som andre i tilsvarende stilling så høres det jo greit ut! :)

Skrevet

Ingen god lønn, men ok.

I det private er medianlønnen rundt 600 000 mener jeg.

Anonymous poster hash: 0faf3...4b8
Skrevet

Turnusleger er nyutdannet ja :) Hvis du trives og du lønnes omtrent likt som andre i tilsvarende stilling så høres det jo greit ut! :)

Turnusleger har da uansett mye høyere utdanning. Ex.phil/ex.fac er jo det første halvåret på universitetet. En nyutdannet lege har gått der i 6 år.

Anonymous poster hash: d30a6...7a1

Skrevet

Turnusleger har da uansett mye høyere utdanning. Ex.phil/ex.fac er jo det første halvåret på universitetet. En nyutdannet lege har gått der i 6 år.

Det kommer jo også an på ansvaret. På små sykehus er det faktisk _bare_ turnuslege på natten (med bakvakt på telefon). Jeg skal love deg at ansvaret er rimelig heftig og overveldende. Hilsen en nå snart ferdig spesialist, men som husker alenevakter på natten i turnus som det var i går.

Anonymous poster hash: 64925...5e2

Skrevet

Tror veldig mange har ett urealistisk syn på lønn I Norge. Det er en gruppe som har tjent veldig bra og det er norsjøarbeidere uten å ha veldig mye utdannelse.

Resten av Norge så er normallønn på mellom 350-500000 så 473 er ingen dårlig lønn.

Jeg har 480000 i lønn jobber for en oljebedrift åå Sørlandet. Har 5 års universitetsutdannelse og 7 års erfaring...

Anonymous poster hash: 69e48...f7e

Skrevet

Det er bedre enn minimumslønnen til en turnuslege, som har 6 års utdannelse, så jeg vil si det er rimelig greit sånn sett ;)

For de er jo ikke pålagt vakter? 10 000 for en ekstravakt? Kjenner INGEN turnusleger som går på minstelønn!

De har også temmelig solide tillegg.

Leger, om de er i turnus eller ei, er ikke en gruppe de fleste sv oss kan sammenligne oss med.

Anonymous poster hash: daba3...10a

Annonse

Skrevet

Helt grei lønn, gjennomsnittlig vil jeg si. Tjener 480 000 selv, men skal stige til 530 ganske snart, det blir bra. Jeg jobber kun dagtid. Bachelorgrad innenfor omsorgsyrke.

Anonymous poster hash: 903bd...8d7

Skrevet

Jeg tjener 470 000 kr. Har bachelor og mastergrad som jeg tok i 2007, men blir nok betraktet som nyutdannet siden jeg ikke har jobbet siden den gang.

Anonymous poster hash: 52dc3...bb0

Skrevet

Jeg har en årslønn på 450 000. Synes ikke jeg lever fett på det akkurat... Mannen har samme inntekt. 

Anonymous poster hash: 2766b...ddd
Skrevet

Litt mindre enn gjennomsnittet for alle (503 300), men en god lønn, ja. Jeg ville ha levd godt med den, i alle fall. Hva en "god" lønn er, avhenger vel litt av forventning og behov. I offentlig sektor er vel lønna di nokså god, ja. I næringslivet ikke så god.

Skrevet

Det er god lønn generelt. Hvis du ser på butikkansatte og ufaglærte som begynner på 269000 -300000 er det bra! Spørs hva du gjør. Jeg er lærer og det ville vært god startlønn for meg. Har vel 410-430 000 i startlønn..

Anonymous poster hash: 27348...a1c

Skrevet

Jeg er lektor, har 12 års ansiennitet og en årslønn på 520.000, så jeg syns dette høres veldig bra ut hvis det er startlønna.

Skrevet

Jeg har bachelor + etterutdanning (120st.p) innenfor det jeg driver med. 8 års ansiennitet.

HI

Skrevet

Hadde 390.000 i fjor,ikke noe å rope hurra for,men har nå gått opp til 473000. Har tilsammen 240 st.p. men ikke snakk om master,bachelor + etterutdanning. Vet det er mange som tjener både mer og mindre,men dette er vel sånn midt på treet eller?

Med fire års utdannelse er 470k en bra lønn. Mange av oss som har mange flere års utdannelse som ikke tjener noe særlig mer.

Anonymous poster hash: f434a...0d7

Skrevet

For de er jo ikke pålagt vakter? 10 000 for en ekstravakt? Kjenner INGEN turnusleger som går på minstelønn!

De har også temmelig solide tillegg.

Leger, om de er i turnus eller ei, er ikke en gruppe de fleste sv oss kan sammenligne oss med.

Anonymous poster hash: daba3...10a

Det varierer veldig hvor mye vakter turnusleger går, og hvor mye ansvar de har. Noen steder er de alene lege på jobb på hele sykehuset nattestid og går mange netter i måneden (med assistentleger og overleger hjemme og tilgjengelig hvis det trengs), andre steder jobber de kun dag- og kveldstid, og går ikke natt i det hele tatt. 

Når man har 40-60 timers arbeidsuke (avhengig av turnus), er det ikke så fristende med ei ekstra vakt på 8-19 timer, uavhengig av hvor godt betalt den er ;)

De fleste leger tjener mye fordi de jobber mye. Vil man tjene godt og ikke jobbe seg i hjel (minimum 12 år utdannelse hvor man gjerne må flytte 3-4 ganger underveis), blir man ikke lege ;)

HI, med bachelor + etterutdannelse vil jeg si det er helt greit, avhengig av om du jobber kun dagtid eller har kveld + helg i tillegg.

Skrevet

jeg har 476 000, utdannet sykepleier og jobber innen forsikring. Grei lønn!

Anonymous poster hash: 24be9...c85
Skrevet

Har 369.000 i årslønn med 180 studiepoeng og bachelorutdanning😁 Hadde ikke klaget om jeg var deg altså.

Anonymous poster hash: 553ce...bab

Skrevet

jeg har 476 000, utdannet sykepleier og jobber innen forsikring. Grei lønn!

Anonymous poster hash: 24be9...c85

Har du noen videreutdanning? Og hvor lang annsienitet?

Ligger helt på bunnen jeg som spl, og lurer på hvor det lønner seg å jobbe for litt bedre lønn😜

Anonymous poster hash: 553ce...bab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...