Gå til innhold

Jeg spiser ikke sukker. Kan jeg spise brunost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår ikke helt om det inneholder sukker eller ikke. Og hva er egentlig myse?

Jeg får i meg mye sukker gjennom frukt men spiser ingenting som inneholder sukker og baker alt uten sukker.

Er det kun "melkesukker" i brunosten eller er det "forbudt" å spise brunost når jeg holder meg unna sukker?

Anonymous poster hash: 7ff6e...4db

Fortsetter under...

Skrevet

Brunosten inneholder masse melkesukker, men er ikke tilsatt sukker utover det.

Myse er det som blir igjen når fettet og ostemassen er fjernet fra melken.

Skrevet

Mye inneholder naturlig sukker! Slitsomt å utelukke alt med sukker, da er det ikke mye igjen. Et godt forslag er å spise brunost. Men velg den lettere varianten og begrens mengde og hyppigheten. Da er du nok trygg! 😊

Skrevet

Du kan vel knapt spise noenting om du ikke skal innta sukker overhodet. Det er masse sukker i brunost, og det er ingen forskjell på sukker, melkesukker og fruktsukker.

Anonymous poster hash: ef896...2d6
Skrevet

Du kan vel knapt spise noenting om du ikke skal innta sukker overhodet. Det er masse sukker i brunost, og det er ingen forskjell på sukker, melkesukker og fruktsukker. Anonymous poster hash: ef896...2d6

Jo det er det vel?! Naturlig sukker er mye sunnere for kroppen enn raffinert sukker! Det påvirker blodsukkeret i samme grad, ja kanskje, men en kan ikke sammenligne et eple med en sukkerbit! Det blir for dumt...

Skrevet

Jeg spiser ikke brunost.

Det eneste sukkeret jeg inntar er gjennom bær og litt frukt.

Anonymous poster hash: ce571...0c0

Annonse

Skrevet

Jeg hadde holdt meg unna brunost, det er veldig mye sukker i det. Holder meg alltid unna det, da jeg kutter ned på sukker.

Anonymous poster hash: 0e55f...ed7
Skrevet

Du kan vel knapt spise noenting om du ikke skal innta sukker overhodet. Det er masse sukker i brunost, og det er ingen forskjell på sukker, melkesukker og fruktsukker. Anonymous poster hash: ef896...2d6

Jo det er det vel?! Naturlig sukker er mye sunnere for kroppen enn raffinert sukker! Det påvirker blodsukkeret i samme grad, ja kanskje, men en kan ikke sammenligne et eple med en sukkerbit! Det blir for dumt...

Tull. Sukker er sukker.

Epler og melk inneholder masse annet som er bra for kroppen, sammenlignet med sjokolade og kokosboller - men sukkeret er fremdeles sukker.

Anonymous poster hash: ef896...2d6

Skrevet

Brunost inneholder like mye sukker som nugatti faktisk. Og sukker er sukker - dessverre!

Anonymous poster hash: a44ac...614

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...