Gå til innhold

Tips til enkel middag i sommervarmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene med barna denne uka og de er mildt sagt slitne når de kommer hjem fra barnehage og skole. De to minste har også sluttet med dagsoving og er helt kaputt. Tips til noe enkelt, sunt og barnevennlig jeg kan trylle frem?

Anonymous poster hash: 39a8e...653

Fortsetter under...

Skrevet

Kyllingsalat

Hjemmelaget tomatsuppe

pai

Anonymous poster hash: 0e396...309

Skrevet

Kyllingfilet med jordbær og mangosalsa.

Anonymous poster hash: 5518d...e3c

Skrevet

Pølse og brød. Funkar fint innimellom. Brødskiver også, forsåvidt. Evt ferdig grilla kylling med ris og salat.

Skrevet

Pasta bolognaise. Stek kjøttdeig, gulerot i små terninger, løk og evt hvitløk og chilisaus, ha over en boks hakkede tomater og en boks tomatpure, krydre med salt, pepper og en liten klype sukker. La det småputre mens pastaen koker.

Laks i tagliatelle. Kok opp vann til tagliatelle og kok opp tagliatelle.

Del laks i terninger og stek det sammen med hakket løk og et blomkålhode skjært i skiver, tilsett en boks matfløte, krydre med salt og pepper og en halv pose erter skru ned varmen å la det surre til pastaen er ferdig. Server enten hver for seg eller bland det sammen i kasserollen.

Begge retter tar 20 min inkludert å dekke bordet.

Anonymous poster hash: a233a...fbd

Skrevet

Grove pitabrød med salat, feta og skinke er dagens middag her. Lett som bare det!

Anonymous poster hash: 9bbc6...1e3

Annonse

Skrevet

Fiskepinner, risengrynsgrøt fra fjorland, pannekake, ikke det sunneste, men det var snakk om bare for en lite uke, ikke sant??

Anonymous poster hash: f744e...2d0

Skrevet

Lag kjøttboller av karbonaddeig , hvitløk, paprika, gulløk og krydder. Serveres med potetbåter, salat og aioli. Mye hvitløk, men har inntrykk av at de fleste barn liker det.

Anonymous poster hash: 89c1d...52e
Skrevet

Ferdiggrilla kylling/kyllinglår med pomfri. Legg alt på stekeplate og stek med varmluftsfunksjon.

Skrevet

hvitløksbaguett med ost og skinke, snadder :)

Skrevet

Lag salat på salatdiskene i butikken, du kan velge mellom masse forskjellig, ev. stek noen grove rundstykker til.

Anonymous poster hash: 0d599...f82

Skrevet

Ta frem grillen og dleng på noen kotteletter, kag en god salat og hudk potetsalat 😊

Skrevet

Laks 😀 Kjapt og enkelt - barna mine elsker i hvertfall det!

Anonymous poster hash: 79df8...bfd

Annonse

Skrevet

Pasta Carbonara på en lettvint måte..

Kok opp pastaskruer med blomkål og gulrøtter kuttet i små biter. (Kok i 10-12min)

Kok opp Knorr eller toro carbonara saus (Eller lag egen, men jeg aner ikke hvordan.. )

Kutt opp bogskinke (sånn boks) eller middagspølse i biter og ha i sausen.

Hell av kokevannet på pasta og grønnsakene, så blandes alt.. Volia, serveres med salat eller hvitløksbrød om man gidder..

:D

Anonymous poster hash: f0027...147
Skrevet

Noen populære enkle retter her er

-omelett

-brødskive med fiskekaker på

-Fiskepudding (skal du virkelig glede ungene skjærer du fiskepuddingen i skiver, stikker ut figurer med pepperkakeformer og steker skivene litt på hver side. Avskjæret mellom formene kan du putte i en enkel hvit saus og spise)

-Prinsessefisk (stekt laks, den er jo rosa ;) )

-Tomatsupppe og hardkokte egg

-Spagetti og kjøttdeig med enten en hjemmelaget tomatsaus eller et ferdig glass

-Vafler (lager de med grovt mel og havregryn i røren, uten sukker i, og spiser med vanlig pålegg som ost og skinke)

-Pitabrød med salat og et eller annet. Kan fylles med alt fra fiskekaker i terninger til strimlet stekt kyllingfilet.

Anonymous poster hash: 77802...a28
Skrevet

Pasta med kjøttsaus og salt, eventuelt godt brød til.

Ovnsbakt laks, poteter og grønnsaker. For at det skal gå kjapt å lage skreller jeg potetene dagen før og legger de i vann i kjøleskapet. Deler de så i mindre biter før de skal kokes. Når de er halvkokte putter jeg i gulrøtter og brokkoli i samme kjele slik at disse koker de siste minuttene sammen med potetene. Av laks bruker jeg ferdige porsjonsbiter. Disse tar ca 15 minutter å steke i ovnen. Jeg bruker litt sitronpepper på. Hvis du vil ha saus, så kan jeg anbefale "Saus til laks" fra Toro.

Potetmos, pølse og grønnsaker.

Kjøttedeig med tacokrydder, makaroni og salat fylt i pitabrød. Jeg bruker å blande den ferdigkokte makaronien i den ferdige kjøttdeigen. Bruker gjerne en dressing til.

Pitapizza. Pitabrød hvor du har på hva du ønsker av fyll. Stekes ca 10 min i ovnen.

Pannekaker

Risgrøt

Ostesmørbrød.

Pølsegrateng.

Omelett med ost og skinke, eventuelt pølse.

Anonymous poster hash: 2e5f9...658
Skrevet

Kjære alle sammen! Tusen takk for mange svar. Skal handle inn til mange av disse middagene i morgen. I dag ble det veldig enkelt her. Kjøpte masse grønnsaker, frukt og bær som jeg kuttet opp og la i ulike skåler. Tilbehør ble røkelaks og fylt pasta fra butikken. Det falt i smak.

Anonymous poster hash: 39a8e...653

Skrevet

Ungene her elsker kjøttboller i fløtesaus med pastaskruer til. Veldig lettvint, og ja, det smaker godt også.

Fiskepudding stekt på panne med råkost og kokte poteter. Eventuelt i terninger i hvit saus.

Tomatsuppe med litt ekstra oppi, feks pølse, servert med hvitløksbrød er festmiddag hos oss.

Pølser med potetmos eller spaghetti, eventuelt pølse i brun eller hvit saus med kokte poteter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...