Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #1 Skrevet 19. august 2015 Jeg har to venninner som smatter verre enn små barn. Det er slafsing og smatting og jeg fatter ikke at ikke de hører det selv. Jeg har sagt i fra, men der fortsetter. Jeg kvier meg for å be de på middag fordi jeg vet at jeg ikke kan kose meg med maten selv pga lydene. Er flere som har lagt merke til dette, så er tydeligvis ikke bare meg som har sensitive ører Lurer av og til på om de gjør det med vilje. Hva gjør man, da? Føler ikke det er min oppgave å oppdra voksne mennesker Anonymous poster hash: 1d906...501
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #2 Skrevet 19. august 2015 Det er helt grusomt! En ting er slafsing og smatting når de spiser mat, man kan alltids holde seg unna situasjoner der man spiser sammen. Men flere av disse smatterne må av en eller annen uforståelig årsak ofte tygge tyggis Fattter bare ikke hvordan voksne mennesker kan få seg til å smatte og slafse så innmari, får frysninger av slikt Anonymous poster hash: d265d...fb3
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #3 Skrevet 19. august 2015 Det er helt grusomt! En ting er slafsing og smatting når de spiser mat, man kan alltids holde seg unna situasjoner der man spiser sammen. Men flere av disse smatterne må av en eller annen uforståelig årsak ofte tygge tyggis Fattter bare ikke hvordan voksne mennesker kan få seg til å smatte og slafse så innmari, får frysninger av slikt Anonymous poster hash: d265d...fb3 Ja! Tyggis, drops, snus, godis, kjeks... Jeg blir gal! Jeg tenker at det må ha skjedd noe i oppdragelsen. Jeg passer på å lære ungene mine å spise med lukket munn, men det må ha gått hus forbi der i heimen Anonymous poster hash: 1d906...501
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #4 Skrevet 19. august 2015 Smatting har uteblitt i oppdragelse. Enkelt og greit. Hele svigerfamilien min smatter, det ser ikke ut til at de enser det selv, men jeg mister matlysten når jeg er hos de.. Brukt flere år på å få samboeren bort fra smattingen sin, og det var vel verdt det, enda om det tok lang tid å oppnå, men var viktig for meg, med tanke på ungene våres, smatting er ikke ok. Anonymous poster hash: 460a7...a62
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #5 Skrevet 19. august 2015 Svigerfar smatter når han har spist. Han kan sitte og smatte i en time etter middagen! Så griser han like mye som toåringen min. Jeg holder på å bli sprø av den mannen😂 min samboer og toåring gjør det samme av og til. Jeg sier ifra til dem begge så det ikke blir noen vane på småen. Jeg håper det ikke blir en vane😊 Anonymous poster hash: 8a1dc...d7f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #6 Skrevet 19. august 2015 Aaaaargh!!!!!!! Det er det verste jeg vet!! Anonymous poster hash: 3c521...539
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #7 Skrevet 19. august 2015 Er PMS i tillegg så irriterer meg ekstra mye nå. Jeg jobber tidvis med disse to damene og lunsjen spiser jeg heller alene enn med dem 😂 Anonymous poster hash: 1d906...501
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #8 Skrevet 19. august 2015 Jeg er sånn passe sensitiv for dette til vanlig, irriterer meg over voksne mennesker som ikke kan spise uten lyd. Men nå som jeg er gravid føles det 1000 ganger verre, og jeg klarer ikke spise om jeg sitter sammen med noen som smatter. Hurra for hormoner! Anonymous poster hash: 63c4c...f61
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #9 Skrevet 19. august 2015 Jeg hater og smatting og har lært mitt barn å ikke smatte. MEN så kommer det store MEN hver gang ungen kommer fra faren smatter han. Faren smatter så mye, så må lære ungen på nytt hver gang. Heldigvis nå har ungen blitt så stor så jeg sier til han at han måte bare si til faren at han ikke må smatte. Ungen kom så stolt hjem sist og sa han hadde sagt til faren han ikke må smatte...lukke munnen hihi.. Anonymous poster hash: 2ab19...268
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #10 Skrevet 19. august 2015 Min samboer smatter, og han legger ikke merke til det selv. Han har bare ikke lært seg til å lukke munnen mens han tygger. Vi har snakka om det, og selvfølgelig synes han ikke det er greit å smatte, og vi har en avtale om at jeg kan si ifra hver gang han smatter. Problemet er jo at han smatter hele tiden, og jeg kan jo ikke si ifra på hver munnfull - da blir jeg skikkelig masekjærring. Og noen ganger stikker han også tunga ut for å liksom møte maten på halvveien. Hehe.. Nå venter vi en liten en, og da blir det fellesoppdragelse av far og barn. Anonymous poster hash: 43254...e10
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #11 Skrevet 19. august 2015 Hater lyder av denne sorten. Og svigermor smatter på tennene sine hele tiden. Skikkelig skikkelig ekkelt å høre på.... Anonymous poster hash: 58a48...21a
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #12 Skrevet 19. august 2015 Jeg synes det er koslig med smattelyder. Det høres ut som om folk koser seg med maten. Anonymous poster hash: 7bdfa...196
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #13 Skrevet 19. august 2015 Smatting er ikke appetittlig, men noe annet er mye værre og utrolig ekkelt. Hele familien til stefar "grynter" og harker opp slim fra halsen, selv ved matbordet. Det er slikt jeg har lært at gjøres på do eller alene. DET er nasty det! Spesielt når du ser de får opp en gedigen klatt som de må svelge ned i flere omganger. Grøss! 😱 Anonymous poster hash: 72597...1ad
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #14 Skrevet 19. august 2015 Jeg er så glad det ikke bare er meg ass. Alltid fått beskjed at jeg er sær og må slutte og være dust når jeg ber mamma spise ordentlig. Men jeg blir kvalm og det er skikkelig ille når jeg er sliten man blir jo selv sakt mye mer sensitiv da. Men smatting er bare så ekkelt og tent på dårlig oppdragelse. Anonymous poster hash: f6e59...68b
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #15 Skrevet 19. august 2015 Smatting er ikke appetittlig, men noe annet er mye værre og utrolig ekkelt. Hele familien til stefar "grynter" og harker opp slim fra halsen, selv ved matbordet. Det er slikt jeg har lært at gjøres på do eller alene. DET er nasty det! Spesielt når du ser de får opp en gedigen klatt som de må svelge ned i flere omganger. Grøss! Anonymous poster hash: 72597...1ad Ææææsj nå ble jeg faktisk KVALM. Seriøst du tuller? Da hadde jeg rømt huset om de var på besøk.. Anonymous poster hash: f6e59...68b
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #16 Skrevet 19. august 2015 Smatting er ikke appetittlig, men noe annet er mye værre og utrolig ekkelt. Hele familien til stefar "grynter" og harker opp slim fra halsen, selv ved matbordet. Det er slikt jeg har lært at gjøres på do eller alene. DET er nasty det! Spesielt når du ser de får opp en gedigen klatt som de må svelge ned i flere omganger. Grøss! Anonymous poster hash: 72597...1ad Ææææsj nå ble jeg faktisk KVALM. Seriøst du tuller? Da hadde jeg rømt huset om de var på besøk.. Anonymous poster hash: f6e59...68b Å nei, skulle ønske jeg tulla. Virkelig motbydelig. Heldigvis voksen og slipper å forholde meg til dem annet enn par ganger i året. Heldigvis har mamma lært stefar at det er noe man gjør alene. Tok 10 år for han å lære. Anonymous poster hash: 72597...1ad
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #17 Skrevet 19. august 2015 En ting er at jeg synes det er lite høflig. En annen ting er at jeg synes det virker så forferdelig uintelligent. Jada, jada, jeg vet at det siste der er fordommer fra min side, men det er det inntrykket jeg får når voksne ikke greier å spise uten å smatte, ikke greier å tygge med lukket munn Anonymous poster hash: 3e8a0...142
Anonym bruker Skrevet 19. august 2015 #18 Skrevet 19. august 2015 Jeg er helt enig! Og jeg kjenner at jeg krymper meg litt når broren min på 16 år smatter i vei og mamma ikke sier noe til ham. Da her jeg noen ganger passet på å si litt ekstra høyt til et av mine barn: "Nå må du huske at vi skal tygge med lukket munn sånn at det ikke blir smatting!". Da pleier broren min å slutte også, men det irriterer meg at mamma ikke sier noe. Av mine barn har en ene gutten min på 13 år vansker med å lukke munnen når hn spiser (tics), så han smatter litt av og til. Men vi har jobbet med dette siden han var liten, og nå er det nesten helt bra og veldig sjeldent han glemmer seg helt ut. Anonymous poster hash: 04bed...d5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå