Gå til innhold

Hvor ofte kjøper dere nye håndduker?

Anbefalte innlegg

La i sammen noen nå, og kom på at det er vel 8 år siden vi kjøpte disse. Er ikke fine lenger for å si det sånn, men ikke hullete eller noe sånn.

Har ikke så god råd nå så kanskje jeg ønsker meg gavekort på kid eller noe til jul for å kjøpe nye.

Anonymous poster hash: e8600...091

Fortsetter under...

Vi kjøper omtrent aldri handuker. De vi har er fått i julegaver eller hos min mor som har et stort lager av slikt. Vi har også flere som burde vært kastet, utvaskede og med flekker fra hårfarging. Min mann liker best å tørke seg med handuker som er litt stive og harde etter mange gangs vask, han påstår de tørker mye bedre enn nye myke. 

Vi har mange gamle håndklær og noen "nye". Når vi har gjester legger vi frem de nyeste til dem, men utover det bruker vi de gamle til det blir hull i dem. Tørketrommelen tar fort knekken på gamle håndklær så dette er en naturlig utbytting som skjer. Når håndklærne har fått hull i seg bruker mannen dem i garasjen - fin gjenbruk av ting :)

Bytter innimellom ut de som har flekker som ikke går bort. Kjøper kanskje 3-4 stk. en eller to ganger i året. Lar de nye ligge på vaskerommet og slenger de med når jeg vasker klær slik at de blir vasket og tromlet mange ganger før de blir lagt på badet. De er ikke gode når de er nye, så ikke lurt å bytte for mange om gangen. 

Vi kjøper omtrent aldri handuker. De vi har er fått i julegaver eller hos min mor som har et stort lager av slikt. Vi har også flere som burde vært kastet, utvaskede og med flekker fra hårfarging. Min mann liker best å tørke seg med handuker som er litt stive og harde etter mange gangs vask, han påstår de tørker mye bedre enn nye myke.

Jeg er helt enig med mannen din. 😊👍

Jeg måtte kjøpe nye i går og da var det mange år siden sist. Men enig med "elsker livet", de må vaskes mange ganger før de duger. Nye handklær har ikke samme tørkeegenskap, og det har heller ikke handklær som blir vasket med skyllemiddel.

Anonymous poster hash: b7dd4...53b

Annonse

Kjøper aldri håndklær jeg... Alle er kjøpt på midten av 90-tallet, vasket og tromlet mye, men er hverken hullete eller flekkete og tørker veldig født. Ikke vær de spesielt dyre heller.é.

Anonymous poster hash: 47e27...55a

Kjøper aldri håndklær jeg... Alle er kjøpt på midten av 90-tallet, vasket og tromlet mye, men er hverken hullete eller flekkete og tørker veldig født. Ikke vær de spesielt dyre heller.é.

Banna autocorrect. Født =godt...

Hmm - vi flyttet inn her for 10 år siden. Da tror jeg at jeg kjøpte nye håndklær fordi de gamle var slike jeg fikk med meg hjemmefra (brukte) for 20 år siden. De som "bare" er 10 år fungerer fint fremdeles. De eldste bruker vi til gjester og de aller aller eldste til bikkja.

Anonymous poster hash: c8ddd...5f5

Vi flyttet i sommer, og da kjøpte vi nye håndklær for første gang. 13 år etter at vi flyttet sammen. ;) De vi hadde frem til da var stort sett gamle håndklær jeg hadde med meg hjemmefra, samt noen få vi har fått til jul opp igjennnom årene.

Anonymous poster hash: d28ed...62d

Aldri. Vi får og får, jul og bursdag... 

Har noen som er hauggamle, det eldste er vel 15-16 år, og god som gull! 
Blir det hull kaster vi. Har så mange at vi knapt rekker å slite de ut

Anonymous poster hash: b2d1f...81a

Annonse

Jeg byttet alle våre da vi flyttet for 3 år siden. Da hadde vi hatt de forrige i sikkert 10 år. Lite slitasje synes jeg, men har farget de opp et par ganger for de ble litt blasse etter hvert. De som er 3 år gamle nå er ikke farget enda.

Anonymous poster hash: d8193...5a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...