Gå til innhold

Data bursdag ?

Anbefalte innlegg

Sønn på 11 år snakker med kompiser på skolen i går om bursdagsselskap vi snart skal ha. De kom fram til at "gamer" bursdag ville vært mer gøy en badeland bursdag eller bowling bursdag som jeg foreslo.

Syns det virker litt trist om barna nå skal begynne med å spille Playstation i bursdagen sin, eller er jeg bare gammeldags ? Snakk om at de skulle lage hver sin mini pizza, åpne gaver og så spille. Mest lyst til å si nei til dette, samtidig så har han hatt en kjiip sommer da vi har måttet fokusere på hans syke søster.

Hva tenker dere ? Gi etter eller si det er uaktuelt ?

Anonymous poster hash: 3a79f...a84

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144231790-data-bursdag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For oss hadde ikke det vært aktuelt. Hadde heller vurdert overnattingsbursdag i telt på et litt øde sted med bål og mulighet for musikk hele natten. Tatt med leker, godis, bålmat og noen skumle historier.

Ved en senere anledning hadde vi nok invitert to-tre stk over til Gaming overnatting.

Anonymous poster hash: 3e039...2e0

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144231790-data-bursdag/#findComment-147389675
Del på andre sider

For oss hadde ikke det vært aktuelt. Hadde heller vurdert overnattingsbursdag i telt på et litt øde sted med bål og mulighet for musikk hele natten. Tatt med leker, godis, bålmat og noen skumle historier.

Ved en senere anledning hadde vi nok invitert to-tre stk over til Gaming overnatting.

En sånn bursdag hadde min 11-åring aldri dratt i! Selvom det selvsagt høres supert ut. Men det passer nok bare for kanskje 2/3 av barna vil jeg tro.

Jeg skjønner tankegangen din, HI, og hadde vært usikker selv. Men jeg hadde nok sagt det var greit. Det er sjelden barna møtes en hel gjeng og får spille, så for sønnen din blir jo bursdagen spesiell og morsom.

Anonymous poster hash: f36c7...635

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144231790-data-bursdag/#findComment-147389748
Del på andre sider

Annonse

Får fnatt av sånne foreldre som skal styre alt i barnas liv. Har hatt slike foreldre selv, hadde drøm om å danse ballett, kunne gå i spagat begge veier uten trening da jeg var 7 år, men neida, jeg måtte begynne på fiolin. Hatet det fra begynnelsen helt til jeg gikk ut av skolen, og rører ikke fiolinen den dag i dag. Det er BARNETS bursdag, ikke foreldrenes. Så lenge barnet ikke forlanger noe som er farlig/skadelig, hva i huleste er vitsen til å nekte barnet et bursdagstema? De får ikke firkantede øyne av å spille i 2 timer i en bursdag. At Hi synes det er stusselig kan da ungen hennes drite i, all den tid han og kompiser synes det er spennende. Jeg synes heller ikke tegnefilmer for de aller minste er noe særlig spennende, men jeg viser ikke toåringen Kongen av Queens fordi jeg synes det er så veldig mye bedre etter min smak? Og hvilken utbytte får barna av å gjennomføre noe som de ikke ønsker, hvor gøy vil de ha i slik bursdag?

Anonymous poster hash: ecc52...614

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144231790-data-bursdag/#findComment-147389830
Del på andre sider

Får fnatt av sånne foreldre som skal styre alt i barnas liv. Har hatt slike foreldre selv, hadde drøm om å danse ballett, kunne gå i spagat begge veier uten trening da jeg var 7 år, men neida, jeg måtte begynne på fiolin. Hatet det fra begynnelsen helt til jeg gikk ut av skolen, og rører ikke fiolinen den dag i dag. Det er BARNETS bursdag, ikke foreldrenes. Så lenge barnet ikke forlanger noe som er farlig/skadelig, hva i huleste er vitsen til å nekte barnet et bursdagstema? De får ikke firkantede øyne av å spille i 2 timer i en bursdag. At Hi synes det er stusselig kan da ungen hennes drite i, all den tid han og kompiser synes det er spennende. Jeg synes heller ikke tegnefilmer for de aller minste er noe særlig spennende, men jeg viser ikke toåringen Kongen av Queens fordi jeg synes det er så veldig mye bedre etter min smak? Og hvilken utbytte får barna av å gjennomføre noe som de ikke ønsker, hvor gøy vil de ha i slik bursdag?

Anonymous poster hash: ecc52...614

Enig, selv om jeg tror barna ville kost seg på begge typer bursdag (gaming og telttur). Måte på hvordan alt skal være politisk og pedagogisk korrekt. La barna ta litt styring over sin egen dag. Det er party, for svingende🎉

Anonymous poster hash: 4e7fb...86a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144231790-data-bursdag/#findComment-147389883
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...