Anonym bruker Skrevet 18. august 2015 #1 Del Skrevet 18. august 2015 Jeg er trolig gravid igjen... har ikke turt å teste enda... Men er det noen her som har hatt ekstremt vondt i ryggen allerede fra uke 4-5???? Hva gjorde dere?? Gikk dere til lege? Kiropraktor? Eller bare satte dere ned og gråt? Er det noe å gjøre med det? Går det an å i det minste holde det ved like sånn at det ikke blir verre? Jeg hadde bekkenløsning i forrige svangerskap. Men det artet seg hovedsaklig som kraftige, menslignende smerter. Nå har jeg bare sinnsykt vondt på høyre side av ryggen/bekkenet. Kjenner ingenting i buken. Jeg trodde det kun skyldes at jeg nå har ferie og bærer på jenta vår spesielt på høyre side hele dagen. Men nå tror jeg jo da at det er en kombinasjon med at ligamenter og diverse er blitt løsere, og ting lettere sklir ut av posisjon... Men jeg kan ikke sykemeldes allerede nå!!!! Herregud! Og hva gjør jeg med de 90 prosentene jeg har igjen av svangerskapet?? Ryggen min kommer til å knekke mot slutten hvis det skal være så vondt som dette nå Anonymous poster hash: 65588...b4a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144231739-erfaringer-med-ryggvondt-fra-uke-4-5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #2 Del Skrevet 7. september 2015 Jeg er trolig gravid igjen... har ikke turt å teste enda... Men er det noen her som har hatt ekstremt vondt i ryggen allerede fra uke 4-5???? Hva gjorde dere?? Gikk dere til lege? Kiropraktor? Eller bare satte dere ned og gråt? Er det noe å gjøre med det? Går det an å i det minste holde det ved like sånn at det ikke blir verre? Jeg hadde bekkenløsning i forrige svangerskap. Men det artet seg hovedsaklig som kraftige, menslignende smerter. Nå har jeg bare sinnsykt vondt på høyre side av ryggen/bekkenet. Kjenner ingenting i buken. Jeg trodde det kun skyldes at jeg nå har ferie og bærer på jenta vår spesielt på høyre side hele dagen. Men nå tror jeg jo da at det er en kombinasjon med at ligamenter og diverse er blitt løsere, og ting lettere sklir ut av posisjon... Men jeg kan ikke sykemeldes allerede nå!!!! Herregud! Og hva gjør jeg med de 90 prosentene jeg har igjen av svangerskapet?? Ryggen min kommer til å knekke mot slutten hvis det skal være så vondt som dette nå Anonymous poster hash: 65588...b4a hei jeg hadde bekkenLÅSning da jeg gikk gravid med førstemann. kjente en ganske skarp smerte i korsryggen på den ene siden, men som du sier, ikke i buken.tok ikke det som et tegn, men nevnte det for jordmor på en av kontrollene senere, men kjente altså dette i uke 4-5ish. jeg gikk hele resten av svangerskapet til kiropraktor, og holdt meg i lett aktivitet (mye gåing) og greide meg uten sykemelding. jeg tenker at du kan ta en tur til en kiropraktor, så kan han/hun kjenne hva som gjør at du får vondt, og behandle deretter Anonymous poster hash: 89fe9...b3b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144231739-erfaringer-med-ryggvondt-fra-uke-4-5/#findComment-147426346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TPK Skrevet 7. september 2015 #3 Del Skrevet 7. september 2015 Høres ut som bekkenlåsning. Jeg hadde det med førstemann. Gikk til fysioterapeut som knadde tul jeg ble helt blå på ryggen/hofta, men det var helt magisk å kunne reise seg etterpå uten smerter! Jeg var godt over halvveis da... Men mange får jo sånt tidlig, spesielt om du har vært gravid før Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144231739-erfaringer-med-ryggvondt-fra-uke-4-5/#findComment-147426651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå