Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 8+0 og har i dag blødd en god del. Det renner når jeg er på do, helt tynnflytende men ingen klumper eller smerter foreløpig..

Nå er jeg livredd for at alt har gått galt, vi har prøvd på dette så lenge! 😞

Var på tidlig UL på onsdag, der var det et bankende hjerte og alt så bra ut da.

Men i dag startet jeg altså å blø masse et par timer etter sex.. Har ikke gjort det tidligere, kun såvidt spor av blod på papiret etter sex tidligere i svangerskapet.

Noen med erfaringer? Burde jeg ringe legevakt eller kan jeg vente til i morgen når legekontoret mitt åpner?

Huff dette var ikke morro! 😥

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144231314-bl%C3%B8dning-uke-8-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det med deg?

Har nettopp begynt å blø selv. Friskt blod og foreløpig tyntflytende. Men har menssmerter i tillegg. Veldig ubehagelig :(

Var på UL i uke 6 pga blødning da og, men da var det bare minimalt og slimblandet. Helt annerledes nå.

Da kan jeg i alle fall si at blødning ikke alltid er et tegn på noe galt. Begynte å blø for to dager siden, så stoppet det opp. Begynte igjen i går, og så mye at jeg var sikker på at det var begynnende SA. Dro til legen, og han trodde det samme. Men han sendte meg på UL. Der kunne de konstatere at alt så fint ut, men at morkaken mest sannsynlig lå foran livmorhalsen og at det var derfor jeg fikk blødninger. Var ikke farlig. Puh!

Da kan jeg i alle fall si at blødning ikke alltid er et tegn på noe galt. Begynte å blø for to dager siden, så stoppet det opp. Begynte igjen i går, og så mye at jeg var sikker på at det var begynnende SA. Dro til legen, og han trodde det samme. Men han sendte meg på UL. Der kunne de konstatere at alt så fint ut, men at morkaken mest sannsynlig lå foran livmorhalsen og at det var derfor jeg fikk blødninger. Var ikke farlig. Puh!

Blødde du mye? Mye smerter også? Var det klumper etc i blodet?

Anonymous poster hash: bd42b...ead

Annonse

Blødde du mye? Mye smerter også? Var det klumper etc i blodet?Anonymous poster hash: bd42b...ead

Første dagen blødde jeg friskt blod i mindre mengder. Da det stoppet kom det brunt blod med litt slintrer i og litt koagulert blod. Dagen etter begynte det å blø friskt rennende, mengde omtrent som en middels kraftig menstruasjon. Avtok på kvelden og nå er det bittelitt brunt igjen.

Hadde ikke kraftige smerter, men litt lette menssmerter og murringer, og noe smerter i korsrygg. Hadde sånn tyngdefølelse som når man venter mensen.

Blødde du mye? Mye smerter også? Var det klumper etc i blodet?Anonymous poster hash: bd42b...ead

Første dagen blødde jeg friskt blod i mindre mengder. Da det stoppet kom det brunt blod med litt slintrer i og litt koagulert blod. Dagen etter begynte det å blø friskt rennende, mengde omtrent som en middels kraftig menstruasjon. Avtok på kvelden og nå er det bittelitt brunt igjen.

Hadde ikke kraftige smerter, men litt lette menssmerter og murringer, og noe smerter i korsrygg. Hadde sånn tyngdefølelse som når man venter mensen.

Takk for svar :-) 

Jeg hadde samme følese med menssmerter og murringer, ingenting i ryggen. Og tyngdefølelse som ved ventende mensen ja.. 

Blødde mye friskt blod i går, men det har gitt seg ganske bra nå. Ingenting med mindre jeg er på do.. 

Har innstilt meg på at dette var slutten, men får jo et ørlite håp når du forteller din historie da  :tristbla:

Waaaaaaaaow, beklage så mye jentår, men dåkkår har gitt et nytt håp her ;-) begynte å blø igår...mer og mer og mer. Drypper i do, når eg e på do. Sett noen ganger siden igår, små slintrer/slim i blodet. Samme som noen av dere andre, då e det jo et håp for min lille spire også ;-) hva ska jeg si til legen om at jeg vil ha UL? Ka om han seie nai...vil bare se at det er et dunkende hjerte, ELLER IKKE... så greit å vite...

Jeg har blødd en del i dag også. Men er rolig nå. Gynekologen sa at så lenge jeg ikke hadde større smerter og det ikke kom ut klumper, så var det nok ikke noe å være redd for.

Jeg dro til legen og forklarte hvordan jeg hadde det. Han trodde det var begynnende SA, og sa at det da ikke var noe å gjøre. Jeg sa at jeg ikke greide å tenke på noe annet og at jeg ikke følte meg gravid lenger, men jeg ville ha det bekreftet slik at jeg slapp å gruble lenger. Så han ringe sykehuset og diskuterte med dem. De mente og det var SA og ville egentlig ikke ta meg inn, men han greide å overtale dem likevel.

På sykehuset var de veldig imøtekommende og greie, var veldig godt at de tok seg tid til å sjekke nøye og forklare.

Det er absolutt håp til tross for blødninger, men det er jo frustrerende å være så usikker, så er veldig greit å ta en tur til lege også. Om du ikke får UL kan de i alle fall sjekke livmorhalsen. Hvis den er lang og lukket er det ikke tegn til SA.

Då kan eg allerede oppdatera dåkkår jentår ;-( ALT KOM UT i do for ei lita stund siden...bokstavelig talt mye og lenge... Så DÅ vett me det begge, at nå har me mista spirå våras...

Lure bare på, om hvor lang tid eg ska blø evt, før noen vett at eg må ha utskrapning... noen som vett??

Trekke meg sakte, men sikkert ut av gruppå... Men ska oppdatera dåkkår ved ein seinare anledning, kass termingruppa jeg ender i ;-) Stikke innom dåkkår av og te... Masse masse lykke til ALLE SAMMEN ;-) og te dere andre som blør, ønske eg dåkkår EXTRA masse lykke te ;-) Ska ha dåkkår i tankane alle sammen ;-)

Då kan eg allerede oppdatera dåkkår jentår ;-( ALT KOM UT i do for ei lita stund siden...bokstavelig talt mye og lenge... Så DÅ vett me det begge, at nå har me mista spirå våras...

Lure bare på, om hvor lang tid eg ska blø evt, før noen vett at eg må ha utskrapning... noen som vett??

Trekke meg sakte, men sikkert ut av gruppå... Men ska oppdatera dåkkår ved ein seinare anledning, kass termingruppa jeg ender i ;-) Stikke innom dåkkår av og te... Masse masse lykke til ALLE SAMMEN ;-) og te dere andre som blør, ønske eg dåkkår EXTRA masse lykke te ;-) Ska ha dåkkår i tankane alle sammen ;-)

Dette var triste nyheter :( Vet dessverre ikke hvordan det er med rutiner for utskrapning. Håper du blir gravid igjen snart og at spira blir værende neste gang.

Lykke til med ny prøverunde. Klem.

Annonse

Dere som har hatt SA, hvor lenge blør dere?

Blødde masse friskt blod pluss én stor klump på onsdagskveld men etter det har det bare vært noe brun spotting.. Var dette alt? Eller kommer det en ny styrtblødning plutselig? 😳

Vær litt obs, jeg blødde over en natt og det endte i styrt blødning! Jeg havnet på akutten tilslutt med en blodprosent på 5,9!!

Det sies at en SA skal man bytte bind x-antall ganger pr time. Må man sitte på do i mange timer og det styrter ut klumper time etter time Så kontakt sykehuset med engang! Desverre skjedde dette meg, selv om det ikke skjer ofte(!)

Anonymous poster hash: 8f450...928

Eg e idag akkurat ferdig med å blø. Begynte å blø på onsdag for ei uka siden. Alt kom ut på torsdag kveld. Va då 8uker på vei. Fått beskjed av legen, at eg bør ha mensen EN GANG før vi setter igang ;-) Så då regne eg med at i løpet av sept komme den, og vi kan sett igang i slutten av sept, eller okt ;-) Må bare tenka positivt og håpa spirå sitte neste gong nå ;-)

Eg e idag akkurat ferdig med å blø. Begynte å blø på onsdag for ei uka siden. Alt kom ut på torsdag kveld. Va då 8uker på vei. Fått beskjed av legen, at eg bør ha mensen EN GANG før vi setter igang ;-) Så då regne eg med at i løpet av sept komme den, og vi kan sett igang i slutten av sept, eller okt ;-) Må bare tenka positivt og håpa spirå sitte neste gong nå ;-)

Behøver ikkje vente til neste mens. mangen som blir gravid på første forsøk som ikkje venter på neste mens.

Anonymous poster hash: 79521...134

Har også hørt at det ikke gjør noe om man begynner ny prøving med det samme, men at grunnen til at de anbefaler å vente er for å vite når man har hatt siste mens... Og at kroppen ikke blir gravid igjen før den er klar for det uansett... Men ta det med en klype salt, kan jo være feilinformert ;)

Legen sa at risikoen for ein evt ny spontanabort e vesentlig mindre, om man venter en syklus/menstruasjon. Så då velge vi å høre etter på det. Klart, vi kunne satt igang nå, men har lite lyst å oppleve dette om igjen, og når sjansen er litt mindre, noe jeg selv tror den er, om vi gir kroppen litt fred og ro, så velger vi å vente ;-)

Veldig lurt å vente ja. Jeg har mista mange, å de gangene jeg har blitt gravid på første PP etter sa/ma har jeg vært totalt nervevrak, å livredd. Psyken blir mye bedre om man venter en syklus. Å det tror jeg er godt for både mor og barn. Å når man ser hvordan første mensen etter sa er, er iallefall jeg glad jeg har ventet. Masse lykke til, en tøff mnd foran deg nå, men så er du på vei inn i håpets fase :-) lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...