Gå til innhold

Hvordan regne ut m2 på verandaen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det å måle alle sidene og så plusse de sammen ?

Anonymous poster hash: c9c8e...0c8

Skrevet

Blei då får du omkrets. Viss an e firkanta gonge du to sider som møtes i ein vinkel (et hjørna)

Skrevet

Katastrofe at et voksent menneske ikke vet dette, et er barneskolepensum!

Anonymous poster hash: 5a28b...bb0
Skrevet

Katastrofe at et voksent menneske ikke vet dette, et er barneskolepensum! Anonymous poster hash: 5a28b...bb0

Katastrofe eller ei. Jeg vet dt ikke. Jeg var kjempedårlig i mattematikk.

Jeg vet det er barneskolepensum, men takk for oplysningen.

Skrevet

Katastrofe at et voksent menneske ikke vet dette, et er barneskolepensum! Anonymous poster hash: 5a28b...bb0

Katastrofe eller ei. Jeg vet dt ikke. Jeg var kjempedårlig i mattematikk.

Jeg vet det er barneskolepensum, men takk for oplysningen.

Jo, det er katastrofe. Og katastrofe at du tydeligvis synes det er greit å mangle så grunnleggende kunnskaper.

Anonymous poster hash: 5a28b...bb0

Skrevet

Katastrofe eller ei. Jeg vet dt ikke. Jeg var kjempedårlig i mattematikk.Jeg vet det er barneskolepensum, men takk for oplysningen.Anonymous poster hash: c9c8e...0c8

Jo, det er katastrofe. Og katastrofe at du tydeligvis synes det er greit å mangle så grunnleggende kunnskaper. Anonymous poster hash: 5a28b...bb0

Jeg har da ikke sagt at det er greit.

Skrevet

Og til de av dere som vil hjelpe, og ikke dømme og kritisere:

Jeg har to verandaer, den ene er jo grei da den er rektangelformet, og det da blir 1.60 × 9.5 =15,2 m2. Dersom jeg ganger sammen slik som Katta82 skriver.

Men hva da med den andre verandaen som er en vinkel, og har 6 ulike sider/mål.???

Skrevet

Den som er vinkel "deler" du i to, og så regner du ut arealet på hver firkant.  

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Og til de av dere som vil hjelpe, og ikke dømme og kritisere:

Jeg har to verandaer, den ene er jo grei da den er rektangelformet, og det da blir 1.60 × 9.5 =15,2 m2. Dersom jeg ganger sammen slik som Katta82 skriver.

Men hva da med den andre verandaen som er en vinkel, og har 6 ulike sider/mål.???

Da deler du opp i geometriske enheter det går an å regne areal på og legger sammen til slutt.

Skrevet

Den som er vinkel "deler" du i to, og så regner du ut arealet på hver firkant.  

Nå ser jeg at du skriver at den har seks ulike sider, da må du som Darwina sier, dele opp i forskjellige enheter.  Du får vel noen trekanter også da vil jeg tro.

Arealet på en trekant er grunnlinja x høyden : 2.

Skrevet

Arealet er lengden gange med bredden. Har den vinkler kroker regner du ut dem etterpå og legger sammen 😊

Skrevet

Ok, la meg nå se om jeg har rett, nå har eg delt vinkelen i to. Og ganget lengden med bredden på begge to. Og sitter igjen med to tall. Det må da være m2 på hver del av vinkelen. Så da skal jeg plusse sammen disse to? Blir det rett da?

Skrevet

Ok, la meg nå se om jeg har rett, nå har eg delt vinkelen i to. Og ganget lengden med bredden på begge to. Og sitter igjen med to tall. Det må da være m2 på hver del av vinkelen. Så da skal jeg plusse sammen disse to? Blir det rett da?

ja

Anonymous poster hash: 058b1...a65

Skrevet

Tusen takk. Da vet jeg hva jeg skal si når jeg skal kjøpe terassebeis i morra.

Og slipper å føle meg dum når jeg står i butikken.

Nå føler jeg meg bare dum her hjemme som ingen ser......

Tusen takk for hjelpa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...